Volan Ve Kavrama Değişim Hikayesi


Katılım
18 Eyl 2019
Mesajlar
85
Tepkime puanı
77
Konum
İSTANBUL
İsim
Yasar
Araç
2015 GOLF 1.4 TSİ 125PS DSG COMFORTLINE +1999 E46 320İ 150PS OTOMATİK
Herkese Merhaba

Sizlere bugün 6 ay önce serviste volan ve kavrama değişecek teşhisi üzerine yaşadıklarımı ve ustalar arasındaki farkı ortaya koyan bir durumdan bahsetmek istiyorum.

Geçtiğimiz 6 ay önce 67.000 km deki aracıma maslak doğuş otoda bakım sonrası kavrama ve volan değişmesi gerektiğini ve 33 bin lira tutacağını belirttiler , bende bunu kabul etmedim çünkü bir şikayetim yoktu.
Ancak bu bahsedilenden sonra psikolojik olarak arabada bir hata aramaya başladım :) Arabayı D konumuna aldığımda hemen hareket etmediğini fark ettim bunun üzerine geçtiğimiz hafta dışarda özel bir servise gittim. Aracım ile test sürüşüne çıktılar ve döndüklerinde Volan + kavrama + DSG tüpü değişeceğini ve geliştirilmiş tüp ile sorunumu çözeceklerini , eğer yapılmaz ise gaza bile bassan ilerde araban hareket dahi edemeyeceğini söylediler. Ben geliştirilmiş tüp istemediğimi , yapacaksak sadece volan ile kavrama değişmesini istedim. Ardından ben Volan Ve Kavramayı temin ettim ancak ustalara karşı bir güvensizliğim vardı. Hiç arabayı onlara teslim etmek istemiyordum.

Birkaç arkadaşımı arayıp durumu anlattığımda beni Maslaktaki Oktay ustaya yönlendirdiler. Hemen Oktay ustayı aradım durumu anlattım bu km deki aracın volan ve kavrama değişmesine gerek yok gel 2dk da hallederiz dedi. Önce bir şaşırdım evet aslında henüz 75.000 km de araba nasıl olur da volan ve kavrama değişmesi istenebilir.
Bugün sabah Maslak oktay ustaya gittim. Oktay usta orda yoktu Levent usta ile tanıştım , Levent usta şikayetimi dinledi ardından aracı kullandı ve " vites geçişlerinde bir sarsıntı vs herhangi bir volan ve kavrama arızası ile ilgili bir şeye rastlamadığını ancak yoğun trafikte ısındığında ani bir kalkış yapıyorsa bir ayar yapacağını " söyledi. Ardında aracı bilgisayara bağladı ve ayarları yaptı sanırım güncelleme de oldu.
Levent usta " bir ay böyle dene bu km de ki benzinli araçlarda bir ayar ile benzer şikayetlere çözüm olduğunu gördük, şimdi volan ve kavramayı sırf değiştirmek için değiştirmeyelim yazık günah 1 ay sonra gel yağ değişimi yaparız mekatronik valflerin bakımını yaparız o zaman istersen kavrama ve volanı takarız" dedi. Bir an durdum böyle esnaf kaldı mı dedim...
Ve hiç bir ücret dahi almadan beni yolcu etti. Yaptığı ayar sonrası vites geçişlerinin daha kararlı olduğunu hissettim.

Bu piyasada o kadar çok çürük usta var ki birde çıkartmışlar 'gelişmiş tüp' diye bir şey gelene geçene takmaya çalışıyorlar.

Buradan Maslak Oktay ustaya ve Levent ustaya bir kez daha teşekkür etmek isterim... Umarım onlar gibi ustalar yetişir.....

Yaşadığım bu süreç sonrasında elimde geleceğe yatırım olarak aldığım Volan ve Kavrama kaldı :)
 

Güle güle kullanın. Benim aracım 65 binde ama titreme var. km ile alakalı oldugu gibi olmayadabilir.
 
Herkese Merhaba

Sizlere bugün 6 ay önce serviste volan ve kavrama değişecek teşhisi üzerine yaşadıklarımı ve ustalar arasındaki farkı ortaya koyan bir durumdan bahsetmek istiyorum.

Geçtiğimiz 6 ay önce 67.000 km deki aracıma maslak doğuş otoda bakım sonrası kavrama ve volan değişmesi gerektiğini ve 33 bin lira tutacağını belirttiler , bende bunu kabul etmedim çünkü bir şikayetim yoktu.
Ancak bu bahsedilenden sonra psikolojik olarak arabada bir hata aramaya başladım :) Arabayı D konumuna aldığımda hemen hareket etmediğini fark ettim bunun üzerine geçtiğimiz hafta dışarda özel bir servise gittim. Aracım ile test sürüşüne çıktılar ve döndüklerinde Volan + kavrama + DSG tüpü değişeceğini ve geliştirilmiş tüp ile sorunumu çözeceklerini , eğer yapılmaz ise gaza bile bassan ilerde araban hareket dahi edemeyeceğini söylediler. Ben geliştirilmiş tüp istemediğimi , yapacaksak sadece volan ile kavrama değişmesini istedim. Ardından ben Volan Ve Kavramayı temin ettim ancak ustalara karşı bir güvensizliğim vardı. Hiç arabayı onlara teslim etmek istemiyordum.

Birkaç arkadaşımı arayıp durumu anlattığımda beni Maslaktaki Oktay ustaya yönlendirdiler. Hemen Oktay ustayı aradım durumu anlattım bu km deki aracın volan ve kavrama değişmesine gerek yok gel 2dk da hallederiz dedi. Önce bir şaşırdım evet aslında henüz 75.000 km de araba nasıl olur da volan ve kavrama değişmesi istenebilir.
Bugün sabah Maslak oktay ustaya gittim. Oktay usta orda yoktu Levent usta ile tanıştım , Levent usta şikayetimi dinledi ardından aracı kullandı ve " vites geçişlerinde bir sarsıntı vs herhangi bir volan ve kavrama arızası ile ilgili bir şeye rastlamadığını ancak yoğun trafikte ısındığında ani bir kalkış yapıyorsa bir ayar yapacağını " söyledi. Ardında aracı bilgisayara bağladı ve ayarları yaptı sanırım güncelleme de oldu.
Levent usta " bir ay böyle dene bu km de ki benzinli araçlarda bir ayar ile benzer şikayetlere çözüm olduğunu gördük, şimdi volan ve kavramayı sırf değiştirmek için değiştirmeyelim yazık günah 1 ay sonra gel yağ değişimi yaparız mekatronik valflerin bakımını yaparız o zaman istersen kavrama ve volanı takarız" dedi. Bir an durdum böyle esnaf kaldı mı dedim...
Ve hiç bir ücret dahi almadan beni yolcu etti. Yaptığı ayar sonrası vites geçişlerinin daha kararlı olduğunu hissettim.

Bu piyasada o kadar çok çürük usta var ki birde çıkartmışlar 'gelişmiş tüp' diye bir şey gelene geçene takmaya çalışıyorlar.

Buradan Maslak Oktay ustaya ve Levent ustaya bir kez daha teşekkür etmek isterim... Umarım onlar gibi ustalar yetişir.....

Yaşadığım bu süreç sonrasında elimde geleceğe yatırım olarak aldığım Volan ve Kavrama kaldı :)
Merhaba bendede aynı sorunlar var araç 1.4 tsi 67 binde bu ustanın bir telefonu yokmu bizede yardımcı olsa
 
1-2 arası geçişi uzatıyorlar araç 1-2 2-1 daha az yapıyor hem de alaman mühendise inat
bence çok iyi ldu yoksa sürekli 2-1 oluyordum istanbul trafiğinde bence faydalı olur düşüncesindeyim
 
Geçen gün bu videoya denk gelmiştim, sizlerin fikirleri nedir.? fabrika bunu düşünmemiştir.?

Fabrikanın düşündüğü tek şey şanzıman değil emisyon denen bir bela var başlarında. Araçlar her koşulda test edilip optimum değerler belirleniyor dokunulmaması taraftarıyım.
 
Vag ile yapılıyor diye biliyorum
Bende 1-2 arasında kararsızlıktan şüpheleniyorum. Genelde iki ile giderken hareket halinde ısrarla bire almıyor ya, o durumda yarım debriyaj yapmasın diye manuele alıyorum bire düşüyor. Belli bir hıza ve devire çıkınca D'ye alıyorum. Kalkıştan hemen sonra ikinci vitese atmasını biraz uzatmak isterim. PQ35 platform ve 7 vites DSG için Kodlaması hakkında bilgisi olan var mı?
 

Forumda bu konu çok tartışıldı okuyup saçma sapan yorum yapanlarda oldu şanzıman mekatronik yağı değişmezmiş .. Yapılması gereken basit Araç 100bin km ye geldiğinde zor bir şey değil mekatronik kapağı açılır tüpün oringi değişir tüp 150Tork ile sıkılır.. // 0.9 litre mekatronik yağı konur sonra yazılımla adaptasyon... Tüp basıncını yazılımla görüyorlar çok düşükse geliştirilmiş tüp konulabilir.

Biri çıkar 150 binde bende sorun yok diyebilir. Motor yağıda istersen 50 bin km kullanılır özelliğini kaybetse de aşındırarak görevini yerine getirir. Amaç ileriye dönük önlem almak.

Tüp gevşiyor mu evet + Yağ bozuluyor mu evet ...

Yakın bir arkadaşımın aracı 170k gelmişti artık rahatsız olmaya başlayınca 3 yere gitti debriyaj denildi yaptırmayıp. ilk olarak geliştirilmiş tüp aldık özel serviste aracın başında bekleyerek işlem yaptırdık.. Tüp gevşek resim ekledim + Yeşil mekatronik yağı kararmış çapaklanma başlamış usta geç kalmışsınız dedi..
yağ kanallarını kesin tıkamıştır dedi tüp takıldı yağ değişti bir süre arada bir şeyler yapabilir zamanla düzelir dedi dediği gibi oldu..
Şu anda araç 200k ya geldi debriyaj değişmedi..
Her 100 binde bir kontrol bakım gerektiriyor..

Mektronik yağı aynı zamanda yağ kanallarından geçip soğutma görevini de üstlenmiş + Yağa ihtiyaç duyan mekanik parçalarda bu yağ ile çalışıyor.. Piston valfler rahat çalışmıyor daha fazla zorlanıp geç tepki veriyor.
Ayrıca şanzıman yağını da değiştirdik o dönemde 1.8 litre olması gereken yağ 1.2 çıktı, 0.8 litre altı olursa 50k da şanzıman bozulur dedi dişliler iyi yağlama yapmadığından ..
1 hafta önce komşum manuel aracın şanzımanına ( Reno ) 19 bin harcadı 240 binde araç, Şanzımandan yarım litre yağ çıkmış..

280 bin km de 2012 octavia benim şahit olduğum araç şanzıman yağı 0.7 litre çıktı bir yerlerde veriyor eksiltiyor..
Ustalar sevmez sıvı bakımını düzenli yaptıranları tamirden 7/8/10bin almak varken bakımdan 300/500 lira, kim ödeyecek koca dükkanın 30/50 bin kirasını .. :)3cb67a2c-7b0a-46e1-a36f-a53cdbd8b22e.jpgshare.jpeg
 

Geri
Üst Alt