“Kitapçıkta (fren rodajı) ilk 300km boyunca frenler tam frenleme etkisini sahip değildir” diye özellikle belirtir.!
İlk 300 km boyunca “mecbur kalmadıkça” ani ve tam frenlemelerden kaçınılması gerektiği, öndeki aracı takip mesafesini normalden daha fazla araya mesafe koymak vs.. kitapta detaylar mevcut, sıfır disk ve sıfır balatanın yavaş yavaş birbirine alıştırmanız gerekir, aksi durumda diskin yüzeyi orta-uzun vadede ömrüne olumsuz etkileri olur.
2) sıfır km araçta lastikler ilk 500-600 km yol tutuş ve tam frenleme durumlarında iyi performans veremezler, lastik üreticileri lastiklerin depolarda uzun süreler raf ömrünü koruyabilmesi için lastiğin üzerine koruyu bir katman ile kaplar, bu katmanın aşınıp lastiğin vaad ettiği yol tutuş ve frenleme etkisi için 500-600 km geçmesi gerekir, bu sebebten ilk 500 km dikkatli ve sakin sürüş önerilir.
3) motor rodajı: ilk 1.500 km boyunca yüksek devirlere çıkmaktan ve top speed denemelerinden kaçınılması ve 120 km hızın üstünde sürüş gerçekleştirmemesi önerilir.
Motorun bileşenleri farklı metallerden üretilmiş yapıda hareketli metallerin parçaların “ilk andan” itibaren kusursuz çalışması beklenemez.!
Özetle arabanın tüm hareketli ve mekaniksel aksamlarının birbine alışması için ona biraz zaman vermelisiniz.
Dünya rekortmeni sprinter atleti bile koşu öncesi antreman yapmadan, kaslarını açmadan/ısıtmadan vs.. koşturursan sakatlanması kaçınılmaz olur, sizin durum biraz o mantık