Tsi motor maximum performans


Feyzal59

Üye
Katılım
20 Mar 2016
Mesajlar
113
Tepkime puanı
2
İsim
Candan
Manuel 1.2 tsi motor için maximum hızlanma verileri yakalamak için ideal vites geçişleri nasıl olmalı sizce. Dsg yi taklit edersek 6000 devire kadar çeviriyor ama tork/hp egrisine göz attığımızda o kadar fazla devir çevirmek gereksiz diye düşünebiliriz. Peki bu işin doğrusu nedir arkadaşlar?

images.jpg

 
DSG ne yapıyorsa o. Maksimum hıza ulaşıp vites büyütülmeli. Vites büyütüldükten sonra motor hızının nereye düştüğü de etkili, o nedenle her zaman maksimum hıza ulaşmalı.

 
Bazen hafif meyilli yokuslarda sonuna kadar çevirmeye çalışırken gecen sürede motor boguluyormuş gibime geliyor gitmiyor araba sagirlasiyor sanki. Bu 1.2 tsi manuel için soyluyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bazen hafif meyilli yokuslarda sonuna kadar çevirmeye çalışırken gecen sürede motor boguluyormuş gibime geliyor gitmiyor araba sagirlasiyor sanki. Bu 1.2 tsi manuel için soyluyorum.
Yokuşta performans istiyorsanız düşük vites yüksek devir ile gitmelisiniz. 

Dediğinizden örnek verirsek, gaza köklendiniz hızlanıyorsunuz, hafif meyilli yola geldiniz atıyorum 5. Viteste 5500 devirle sabit olarak çıkıyorsunuz, hız ne düşüyor ne artıyor. Bu esna da vitesi büyültmeye kalkarsanız araç kendini toplayamayabilir. Neden?

Vites büyültmek için gaz keseceksiniz mecburen,  araç sabit ivmeyle giderken gaz kestiğiniz anda araç yavaşlamaya başlayacak. Daha büyük vites düşük devire geçince ilk olarak eksi yönde olan aracın yavaşlama ivmesini sııra çekip sonra ivmeyi artı yöne doğru yükseltmesi gerek. Siz küçük vitesten büyüğe geçtiğinizde bunu yapması zorlaşacak ve belki de 170-169-168...  Şeklinde yavaş yavaş hız düşecek.

Performans istiyorsanız DSG nin karakteri gibi vites atabilirsiniz. Pedalın sonunda ki tuştan ayağımı kaldırmadan 200e kadar çıktım, sürekli 6150devir civarında büyülttü vitesi, hafif yokuşlarda viteste herhangi bir düşme ve büyültme yapmıyor kesinlikle.

Haftasonu 1.2-1.4TSI karşılaştırma inceleme yazısı gelecek inşallah. Videolarda sizde göreceksiniz.  (Manuel araç olmadığı için deneme yapma şansımız yok malesef.)

 
Evet bir dsg kadar hızlı değiştiremiyoruz orası kesin tabi  herhalde ben her durumda aynı performansı bekliyorum aracımdan. En son denememde 1 km yokuş ve sonrası hafif yokuş aşağı düzlük bi yerde 4. Vitesle 150 160 ile zirveye ulaştıktan sonra yokuş aşağı hafif duzlukte 5 ve 6 .vites fakat 200 göremedim 180 geçmedi sanki motor gitmiyordu bu dediğim herzaman olmuyor bunu ben mobil cihazladaki termal traping e benzetiyorum. Motor ısınınca veya zorlanınca maximum verimi alamıyorsun.

 
Evet bir dsg kadar hızlı değiştiremiyoruz orası kesin tabi  herhalde ben her durumda aynı performansı bekliyorum aracımdan. En son denememde 1 km yokuş ve sonrası hafif yokuş aşağı düzlük bi yerde 4. Vitesle 150 160 ile zirveye ulaştıktan sonra yokuş aşağı hafif duzlukte 5 ve 6 .vites fakat 200 göremedim 180 geçmedi sanki motor gitmiyordu bu dediğim herzaman olmuyor bunu ben mobil cihazladaki termal traping e benzetiyorum. Motor ısınınca veya zorlanınca maximum verimi alamıyorsun.
1.2 benzinli baz motor ekonomi odakli uretiliyor. 1.4 act hız ve ivmelenme icin baslangic olarak sonrasinda gti ve R alinabilir.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@ansolak biliyorum hocam bizim derdimiz 1.2 motoru tanımak ve sınırlarını kesfetmek. Sürücünün de bunu maximumda neler verebileceği manuel vitesliler için söylüyorum.

 
bende 2013 1.2 manuel midline, oğlumda 2013 1.4 manuel highline var. ikisinide kullanan biri olarak aradaki güç farkını rahatlıkla hissedebiliyorum. daha çabuk hızlanma, daha çabuk toparlama, daha fazla güç ve tork vs. 

 
Yazılımla 1.4 122 seviyesine ulaşır mı acaba 1.2 motor kağıt üstünde 130hp 200 tork deniyor gerçek dyno testleri nasıl acaba? Bir de son hızlanmayı etkiliyor mu yazılım?

 
@EcuFast 1.2 için yazılımdan önce ve sonrası olarak dyno verileri varsa örneklerle paylaşırmısınız ve son hızlanmayı etkiliyor mu yazılım?

 

Geri
Üst Alt