Aylık 1500-2000 km yol yapıyor olsa idim yakıt ekonomisi için belki alırdım.
(Şuan 300km civarı kullanıyorum)
Şehir dışına pek çıkmıyoruz bu yüzden 400 km menzil yeterli aslında. (En fazla Ankara'ya gidersek 330 km o da...)(
düzenleme: yetmezmiş onu anladım)
Benim asıl hoşuma gitmeyen şey pil ömrü!
Yani birkaç yıl sonra yüzde kaça düşecek?
Haydi menzil 400 km den 250 km ye düştü kabul edilebilir, ancak bayır çıkıyoruz gazı köklemek zorunda kaldık aşırı güç gereksinimi ile menzil tepetaklak olacak mı ?.
Kışın sert soğuklarda ekstra düşen menzil ne kadar problem yaratır?
Günlük şarj eder duruma düşersek yakıt ekonomisinden bahsetmek mümkün olmayacak, belki petrolden pahalıya da gelecek.
Satmaya çalıştık diyelim bu 5 yaşında menzili yüzde 70 düşmüş aracı, bu halde kim ne kadara alır? Pil değişmeye kalktık aracın değerinin yüzde kaçına denk gelir?
Yani 4-5 yıl geçsin, herşeyi ortaya çıksın. Hangi markaların pilleri daha çabuk ömrünü tamamlıyor, Kim pil garantisi veriyor, kullanıcı hatası demiyor...
Bunları görelim bir bir, ondan sonra geçeriz diye düşünüyorum.
Zengin olsaydım bunları hiç dert etmez alırdım lüks bir elektrikli Bmw & Merso, 2-3 yıl sonra yenisiyle değişirdim... Şimdi fakir kafasıyla reno zoe çok lüks harcama gibi geliyor bana