AhmetCakmak
Yönetici
Artık sedan gövde tipinde üretilmeyecek olan Volkswagen Passat, Avrupa sınırları içerisinde sadece station wagon versiyonu ile satışta olacak. Şu ana kadar 30 milyon adetten fazla satan Passat, yeni nesli ve kimliği ile resmen tanıtıldı.
Tasarım ve Teknoloji Değişimleri
Yeni B9 artık sadece Variant, yani station wagon gövde tipi ile geliyor. MQB Evo isimli mimari üzerinden yükselecek modelin uzunluğu artık 4.917 milimetreye ulaşmış durumda. Eskisinden tam 144 mm daha uzun olan Passat, aynı zamanda 50 mm daha uzun bir aks aralığına da sahip.
Geleneksel modellerinin aksine elektrikli ID modellerine benzer bir tasarım dili kullanan Passat, ilginç bir biçimde ID.7 Variant'ı andırıyor. Tabii dış görünüşün Passat, Business, Elegance ve R-Line isimli dört donanım paketi ile birlikte değiştiğini de unutmayalım. Yeni matrix LED far takımları ise standart donanım listesinde kendine yer bulmuş.
Passat'ın boyutlarının büyümesi, kabinde de ferahlık anlamına geliyor. Giriş seviyesi modelde bulunacak 12.9 inç büyüklükteki dokunmatik ekran, aracın tüm fonksiyonlarını kontrol etmenize olanak sağlayacak. Bu ekran ekstra ücret ile 15 inçe kadar büyütülebiliyor. Analog göstergelere de veda eden B9, artık 10.25 inçlik dijital bir gösterge paneli kullanacak.
Vites kolunu direksiyon kolonuna taşıyan Volkswagen, bu bölgede de ekstra saklama alanı açılmasına olanak sağlamış. Saklama alanı demişken modelin koltuklar dikey konumdayken 690 L, yatay konumda iken 1.920 L bagaj hacmi sunduğunu belirtelim.
Motor Seçenekleri
Motor seçenekleri ise oldukça fazla. Passat, tarihinde ilk kez yarı hibrit bir üniteye kavuşuyor. 1.5 litrelik eTSI motor, 150 bg güç üretebilecek. Bir üst seviyedeki standart 2.0 TSI ünite ise ürettiği 201 bg gücü ön tekerlerine yolluyor. Ailenin en tepesinde ise aynı motorun 265 bg güç üreten ve 4Motion dört tekerden sürüş desteği sunan versiyonu var.
Günümüzde hala dizel arayan kullanıcılar için de dizel seçenekler mevcut. Yeni Passat, 2.0 TDI motorun üç farklı güç çıkış seçeneği ile satışta olacak. 125 ve 150 bg güç üretebilen versiyonlar önden çekiş sunarken, 195 bg güç üretebilen model AWD olacak.
Yeni Passat aynı zamanda PHEV versiyonlara da sahip olacak. Baz versiyonu 205 bg güç ve 350 Nm tork üretebilecek modeller, 1.5 TSI motoru kullanıyor. Bir üst seviyede ise 270 bg güç ve 400 Nm tork üreten versiyon var. Bu da paranın satın alabileceği en güçlü Passat olacak.
PHEV modeller 6 ileri vitesli DSG şanzıman ve 19.7 kWh'lik batarya ile gelecek. Volkswagen bu bataryanın 100 km tamamen elektrikli sürüşe izin verdiğini açıkladı.
Motor1
Tanıtım videosu:
Tasarım ve Teknoloji Değişimleri
Yeni B9 artık sadece Variant, yani station wagon gövde tipi ile geliyor. MQB Evo isimli mimari üzerinden yükselecek modelin uzunluğu artık 4.917 milimetreye ulaşmış durumda. Eskisinden tam 144 mm daha uzun olan Passat, aynı zamanda 50 mm daha uzun bir aks aralığına da sahip.
Geleneksel modellerinin aksine elektrikli ID modellerine benzer bir tasarım dili kullanan Passat, ilginç bir biçimde ID.7 Variant'ı andırıyor. Tabii dış görünüşün Passat, Business, Elegance ve R-Line isimli dört donanım paketi ile birlikte değiştiğini de unutmayalım. Yeni matrix LED far takımları ise standart donanım listesinde kendine yer bulmuş.
Passat'ın boyutlarının büyümesi, kabinde de ferahlık anlamına geliyor. Giriş seviyesi modelde bulunacak 12.9 inç büyüklükteki dokunmatik ekran, aracın tüm fonksiyonlarını kontrol etmenize olanak sağlayacak. Bu ekran ekstra ücret ile 15 inçe kadar büyütülebiliyor. Analog göstergelere de veda eden B9, artık 10.25 inçlik dijital bir gösterge paneli kullanacak.
Vites kolunu direksiyon kolonuna taşıyan Volkswagen, bu bölgede de ekstra saklama alanı açılmasına olanak sağlamış. Saklama alanı demişken modelin koltuklar dikey konumdayken 690 L, yatay konumda iken 1.920 L bagaj hacmi sunduğunu belirtelim.
Motor Seçenekleri
Motor seçenekleri ise oldukça fazla. Passat, tarihinde ilk kez yarı hibrit bir üniteye kavuşuyor. 1.5 litrelik eTSI motor, 150 bg güç üretebilecek. Bir üst seviyedeki standart 2.0 TSI ünite ise ürettiği 201 bg gücü ön tekerlerine yolluyor. Ailenin en tepesinde ise aynı motorun 265 bg güç üreten ve 4Motion dört tekerden sürüş desteği sunan versiyonu var.
Günümüzde hala dizel arayan kullanıcılar için de dizel seçenekler mevcut. Yeni Passat, 2.0 TDI motorun üç farklı güç çıkış seçeneği ile satışta olacak. 125 ve 150 bg güç üretebilen versiyonlar önden çekiş sunarken, 195 bg güç üretebilen model AWD olacak.
Yeni Passat aynı zamanda PHEV versiyonlara da sahip olacak. Baz versiyonu 205 bg güç ve 350 Nm tork üretebilecek modeller, 1.5 TSI motoru kullanıyor. Bir üst seviyede ise 270 bg güç ve 400 Nm tork üreten versiyon var. Bu da paranın satın alabileceği en güçlü Passat olacak.
PHEV modeller 6 ileri vitesli DSG şanzıman ve 19.7 kWh'lik batarya ile gelecek. Volkswagen bu bataryanın 100 km tamamen elektrikli sürüşe izin verdiğini açıkladı.
Motor1
Tanıtım videosu:
Ekli dosyalar
-
2.jpg207.1 KB · Görüntüleme: 106
-
3.jpg223.7 KB · Görüntüleme: 116
-
3a.jpg248.4 KB · Görüntüleme: 116
-
3b.jpg234 KB · Görüntüleme: 115
-
4.jpg167.5 KB · Görüntüleme: 107
-
5.jpg157.8 KB · Görüntüleme: 105
-
6.jpg215.4 KB · Görüntüleme: 101
-
7.jpg164 KB · Görüntüleme: 102
-
8.jpg167.2 KB · Görüntüleme: 113
-
9.jpg221.5 KB · Görüntüleme: 120
-
10.jpg198.4 KB · Görüntüleme: 117
-
11.jpg109.1 KB · Görüntüleme: 110
-
12.jpg174.1 KB · Görüntüleme: 101
-
13.jpg196.6 KB · Görüntüleme: 98
Son düzenleme: