Golf 8 Impression(Manuel) Kalkışta Öne Atılma


kaant06

Yeni Üye
Katılım
7 Eyl 2023
Mesajlar
18
Tepkime puanı
11
Konum
Ankara
İsim
Kaan
Araç
Golf 8 Impression
Arkadaşlar merhaba, 2022 model Golf 8 Impression araçta durduktan sonraki her kalkışta öne doğru atılma ve sonradan yığılma problemi yaşıyorum. Sorunu şöyle tarif edeyim; Bir miktar gaz vererek debriyajı kavrama noktasına doğru yavaşça çekiyorum, kavrama noktasına yaklaştığında aracın kafası havaya kalkarak yaklaşık 20km hıza kadar seri bir şekilde ivmeleniyor, sonasında ayağımı debriyajdan aniden çekmişim gibi öne doğru bir yığılma yapıyor. Gaz ve debriyajı aynı seviyede tutarak yaptığımda ise aynı şekilde oluyor. Yani vermediğim bir gazı araç kendi kendine verip sonradan benim verdiğim gaz seviyesine düşünce böyle bir yığılma yaptığını düşünüyorum. Forumda 1 sene önce açılan bir konuda bir arkadaş bu sorunu yaşadığını belirtmiş ve debriyajı iyice ezerek kaldırarak çözüm bulduğunu belirtmiş. Aracın garantisi devam ediyor, bu sorunu yaşamış veya bilgisi olan arkadaşlardan yardımlarını ve önerilerini bekliyorum. Video ile sarsıntının anlaşılıp anlaşılmayacağından emin değilim fakat gün içerisinde video çekip buraya ekleyeceğim.
 

Arkadaşlar merhaba, 2022 model Golf 8 Impression araçta durduktan sonraki her kalkışta öne doğru atılma ve sonradan yığılma problemi yaşıyorum. Sorunu şöyle tarif edeyim; Bir miktar gaz vererek debriyajı kavrama noktasına doğru yavaşça çekiyorum, kavrama noktasına yaklaştığında aracın kafası havaya kalkarak yaklaşık 20km hıza kadar seri bir şekilde ivmeleniyor, sonasında ayağımı debriyajdan aniden çekmişim gibi öne doğru bir yığılma yapıyor. Gaz ve debriyajı aynı seviyede tutarak yaptığımda ise aynı şekilde oluyor. Yani vermediğim bir gazı araç kendi kendine verip sonradan benim verdiğim gaz seviyesine düşünce böyle bir yığılma yaptığını düşünüyorum. Forumda 1 sene önce açılan bir konuda bir arkadaş bu sorunu yaşadığını belirtmiş ve debriyajı iyice ezerek kaldırarak çözüm bulduğunu belirtmiş. Aracın garantisi devam ediyor, bu sorunu yaşamış veya bilgisi olan arkadaşlardan yardımlarını ve önerilerini bekliyorum. Video ile sarsıntının anlaşılıp anlaşılmayacağından emin değilim fakat gün içerisinde video çekip buraya ekleyeceğim.
Hocam hepimizin aynı. İnsanı acemi çıkarıyor. Ben şöyle çözüm buldum.
Debriyaji birakip gaza bastigimiz anda, normalden 2 kat fazla gaza basın, daha derine basın, tereyağı gibi akıyor.
 
Upvote 0
Hocam hepimizin aynı. İnsanı acemi çıkarıyor. Ben şöyle çözüm buldum.
Debriyaji birakip gaza bastigimiz anda, normalden 2 kat fazla gaza basın, daha derine basın, tereyağı gibi akıyor.
Yada yazılım attırın. Onuda geçtim gaz pedalı hassasiyetini arttırın
 
Upvote 0
Sadece debriyajla aracı hareket ettirmeye çalıştınızda durum nasıl hocam.

Şunun için soruyorum, 7.5 ta olup 7 de görmediğim bir şey var,
debriyajdan ayağınızı kaldırmaya başladığımız anda 7.5 da rolanti devri hemen yükseliyor 1100 civarına, aracı autohold dan gaza basmadan kurtarabiliyorum.

Ancak 7 de debriyajı kaldırırken rolanti devri yükselmiyor gazla desteklemezsem çoğunlukla autohold bırakmıyor bırakırsa da geç bırakıyor.

Mk8 de de buna benzer bir durum olabilir mi ? Deneyimlemediğim için varsayımda bulundum.
 
Upvote 0
Sadece debriyajla aracı hareket ettirmeye çalıştınızda durum nasıl hocam.

Şunun için soruyorum, 7.5 ta olup 7 de görmediğim bir şey var,
debriyajdan ayağınızı kaldırmaya başladığımız anda 7.5 da rolanti devri hemen yükseliyor 1100 civarına, aracı autohold dan gaza basmadan kurtarabiliyorum.

Ancak 7 de debriyajı kaldırırken rolanti devri yükselmiyor gazla desteklemezsem çoğunlukla autohold bırakmıyor bırakırsa da geç bırakıyor.

Mk8 de de buna benzer bir durum olabilir mi ? Deneyimlemediğim için varsayımda bulundum.
Hocam Golf 7 aracımda dur kalk trafikte gaz yerine sadece debriyaj kullanabiliyorum ben. Tepki hızı da gayet iyi. Auto hold ayarını erken bırakacak şekilde ayarlamıştım bu arada. Onunla ilgili olabilir.
 
Upvote 0
Hocam Golf 7 aracımda dur kalk trafikte gaz yerine sadece debriyaj kullanabiliyorum ben. Tepki hızı da gayet iyi. Auto hold ayarını erken bırakacak şekilde ayarlamıştım bu arada. Onunla ilgili olabilir.
Auto hold ayarımı varmış ?
 
Upvote 0
Hocam hepimizin aynı. İnsanı acemi çıkarıyor. Ben şöyle çözüm buldum.
Debriyaji birakip gaza bastigimiz anda, normalden 2 kat fazla gaza basın, daha derine basın, tereyağı gibi akıyor.
Bu hafta doğuş otoya gidip onlarada göstereceğim problemi, bakalım onların önerisi veya çözümü ne olacak.
Sadece debriyajla aracı hareket ettirmeye çalıştınızda durum nasıl hocam.

Şunun için soruyorum, 7.5 ta olup 7 de görmediğim bir şey var,
debriyajdan ayağınızı kaldırmaya başladığımız anda 7.5 da rolanti devri hemen yükseliyor 1100 civarına, aracı autohold dan gaza basmadan kurtarabiliyorum.

Ancak 7 de debriyajı kaldırırken rolanti devri yükselmiyor gazla desteklemezsem çoğunlukla autohold bırakmıyor bırakırsa da geç bırakıyor.

Mk8 de de buna benzer bir durum olabilir mi ? Deneyimlemediğim için varsayımda bulundum.
Sadece debriyajla hareket ettirince araba pek ilerlemiyor, autohold açıksa onu devreden çıkarıyor ve çok yavaş hareket ediyor, yani dur kalk trafikte ilerlemek pek mümkün değil.
 
Upvote 0
Bu sabah serviste randevum vardı aracı götürdüm, bilgisayar bağlayıp baktıklarında oksijen sensörüyle ilgili arıza gözüktüğünü söyledi usta. (Araç 1 hafta önce 15 bin bakımından çıkmıştı orda böle bir sorunu görmemiş olmamaları garip geldi açıkçası) Enjektörle ilgili bir problem olabilir bu yığılmayı bundan dolayı yapıyor olabilir dedi, 7 gün sonrası için servis randevusu verdiler, o gün teste sürüşüne çıkıp kontrol de ederiz beraber dediler.
Açıkçası ben sorunun bundan kaynaklandığını düşünmüyorum aracın başta o ivmeyi vermesi bence beyinle alakalı yazılım ile alakalı bir durum, çünkü araç 2 bin devirlere gelmeden öyle bir ivmeye sahip olmuyor.
 
Upvote 0
Bugün havaların biraz serinlemesiyle klimasız kullanım yaptım. Silkeleme olayı yok denecek kadardı. Demek klima büyük etken.
 
Upvote 0
Bu sabah serviste randevum vardı aracı götürdüm, bilgisayar bağlayıp baktıklarında oksijen sensörüyle ilgili arıza gözüktüğünü söyledi usta. (Araç 1 hafta önce 15 bin bakımından çıkmıştı orda böle bir sorunu görmemiş olmamaları garip geldi açıkçası) Enjektörle ilgili bir problem olabilir bu yığılmayı bundan dolayı yapıyor olabilir dedi, 7 gün sonrası için servis randevusu verdiler, o gün teste sürüşüne çıkıp kontrol de ederiz beraber dediler.
Açıkçası ben sorunun bundan kaynaklandığını düşünmüyorum aracın başta o ivmeyi vermesi bence beyinle alakalı yazılım ile alakalı bir durum, çünkü araç 2 bin devirlere gelmeden öyle bir ivmeye sahip olmuyor.
Selam, servise aracınızı götürmüş müydünüz? Sorunla alakalı gelişme var mı?
 
Upvote 0
Selam, servise aracınızı götürmüş müydünüz? Sorunla alakalı gelişme var mı?
Bende aracı bu nedenden dolayı götürmüştüm fakat sonuca bağlanamadı, şimdilik zıp zıp kullanıyoruz alıştım diyebilirim, merak ettiğim bir konu var, acaba 1.0 tsi manuel golf 7.5 larda da bu sorun var mı, kullanıcılar cevaplarsa sevinirim.
 
Upvote 0
Bende aracı bu nedenden dolayı götürmüştüm fakat sonuca bağlanamadı, şimdilik zıp zıp kullanıyoruz alıştım diyebilirim, merak ettiğim bir konu var, acaba 1.0 tsi manuel golf 7.5 larda da bu sorun var mı, kullanıcılar cevaplarsa sevinirim.
Bunun çözumu aracı satıp dsg lıfe almak :) dsg olanını kullandım hıc ole bır durum yok hocam. 1.0 manuel kullanımında bıze pek uygun degıl gibi ıyı devır ayarlamak gerekıyor. Aynı arac bendede var ılk baslarda bende yasadım sorunu, ama kullanım ıle alakalı bır durum. Dsg de bu durumu kendı ıcınde halledıyor.
 
Upvote 0
Bunun çözumu aracı satıp dsg lıfe almak :) dsg olanını kullandım hıc ole bır durum yok hocam. 1.0 manuel kullanımında bıze pek uygun degıl gibi ıyı devır ayarlamak gerekıyor. Aynı arac bendede var ılk baslarda bende yasadım sorunu, ama kullanım ıle alakalı bır durum. Dsg de bu durumu kendı ıcınde halledıyor.
hocam o zaman beceremiyorlarsa üretmesinler en başından, şu zaman kadar hep manuel kullandım böyle bir saçmalık görmedim herkes bütçesine göre alıyor, kiralık 1.3 egea kullandım debriyajı mükemmeldi.
 
Upvote 0

Selam, servise aracınızı götürmüş müydünüz? Sorunla alakalı gelişme var mı?
Servis bir problem tespit etmedi, herşeyin normal olduğunu söyledi, bir çözüm üretilmedi. Yukarıdaki mesajda belirttiğim gibi tek çözüm kalktıktan sonra aracı 2.000 devirlerden sonra 2'ye almak ve gaza basmaya devam etmek.

Aracı 2 ay önce satıp DSG Life modele geçtik. Anlattığım ve fikir danıştığım insanlar bu durumu yaşamadığı için oturup kendisini bizim yerimize koyarak bu durumunu ne kadar can sıkıcı olabileceğini düşünmüyor, gerek servisteki ustalar, yetkililer gerek fikir danıştığım başka insanlar. Her dur kalkta istemsizce ileri geri yığılmak benim için çok rahatsız edici bir durumdu.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt