1.2-1.4 TSI DSG Comfortline Karşılaştırma-İnceleme


fcsrn

Moderatör
Katılım
7 May 2015
Mesajlar
5,134
Tepkime puanı
569
Konum
Amasya>Merkez-Sivas>Merkez
İsim
Eren
Saygın Abi Sivas'a Golf'le geleceğimi öğrenince "1.2-1.4 testi yapalım." dedi, "Tamam" dedim. Sivas'a gittim, ertesi gün başladık çalışmalara. Videolar, gazlamalar, bozuk yolda bağımsız, torsiyon testleri vs. aklımıza gelen herşeyi denedik. Umarım bişey unutmamışızdır. Siz değerli üyelerimizi daha fazla sıkmadan inceleme yazımıza geçelim. 

İlk olarak: Performans

İki araçta DSG şanzıman. Bu bizim için en iyisi zira manuelde vites değişimleri farklı sonuçlar doğurabiliyor. Her ikisi de comfortline ancak Saygın Abinin aracında bazı ekstralar var. Can tavan, Uled bi-xenon farlar, ergo vb gibi. Bunların çok bir ağırlık farkı olacağını sanmasam da yazmakta fayda var diye düşünüyorum,  tabi bu ağırlık farkının yanında 1.4'ün euro5, 1.2'nin euro6 motor olduğunu da vurgulamak gerek.

Bol bol deneme yaptık. Düz-yokuş, virajlı-virajsız... Bu videoların arasından en uygun olanları sizlerle paylaşıyoruz. 

Kendi yorumlarımı aktaracak olursam, 1.2 standart kullanıcı için ideal, 1.2 araçtan 2.0 performansı beklemezseniz sizi üzmez beklentilerinize cevap verebilir. Ama imkan varsa 1.4 alınmalı. Hem performans hemde bağımsız süspansiyon arada ki farka değer diye düşünüyorum. 1.4 özellikle yokuşlarda daha iyi. Kalkış anında arayı açmaya başlıyor, sonrasında yavaş yavaş açmaya devam ediyor. Özellikle yokuşlarda fark ediyor, 1.4 TSI daha canlı. Mesela aynı yolda yokuş yukarı 1.2'nin 176'da tıkandığı yerde 1.4 video da 184'te görünüyor ve hala hızlanmaya devam ediyor. Sürücü değişikliği yaptığımız videoda yokuşta 1.4'ün arayı açamadığını söylüyorum ama sonradan düşündüğümde bakış açısından kaynaklı kısa mesafede arayı açıp açamadığını anlamamız zor. Ayrı ayrı denemelerde arada ki fark daha belirgin. 200'e daha çabuk tırmanıyor. Tabi "Yahu sanki sürekli 200le mi gidiyoruz, hergün piste mi çıkıyoruz." diyebilirsiniz, haklısınız da. Amacımız arada ki farkları ortaya çıkarmak, ve bir de benim gibi sizi de yolda şeytan dürtüyorsa arada bir, bunlar insanı tatmin eden şeyler diye düşünüyorum. :)  

Öncelikle 1.2 TSI 0-200 denememizi yayınlayalım. İlk video belli bir yerden sonra yokuş yukarı, 200'e çıkamadık ama iki araçla yapılan deneme aynı koşullarda olduğu için karşılaştırma açısından kolay olur düşüncesindeyiz. İkinci video ise tam tersi.


Bu da 1.2 TSI'ın bu testlerden sonra ki tüketim verisi. 

go2kr5.jpg


Sırada: Süspansiyon

Bağımsıza alıştığım için torsiyona geçince farkları anlamam kolay oldu diyebilirim. Çukurlarda torsiyon biraz daha sarsıyor, tümseklerde de aynı şekilde. Yol tutuşta bağımsız daha iyi, mesela viraj içinde ki bir tümsek veya çukurdan geçtiğinizde torsiyon bağımsıza göre daha tedirgin edebiliyor. Torsiyon olan Golflerin yol tutuşu kötü demiyorum yanlış anlaşılmasın. Demek istediğim, torsiyon çubuğu olan Golfler, bağımsız süspansiyona sahip Golflerden bir tık geri de bana göre. Bu bölümde video veya resim yok malesef, kullanıcı yorumlarıyla inceleyelim istedik.

Aklıma başka bir konu gelmiyor. Sizlerin soruları ve istekleri doğrultusunda ekleme, düzeltme yapabiliriz. :)

Son olarak; 5bin TL fazladan bütçe olsa, 1.2 TSI'a opsiyon mu, 1.4'e geçiş mi diye soracak olursak, 1.4 derim. Can tavan, u led güzel şeyler ama, motor daha önemli benim için. :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Elinize emeğinize sağlık, can tavan olmadan olmasın yahu :D  can tavan ağırlığı biraz arttırır diye biliyorum. 1.4 ün aynı güzergahtaki tüketimine de yer verilse daha güzel olur. 1.2 ekonomi için yer alıyor, vergi ve sakin kullanımda tüketimi daha uygun. 1.4 biraz daha keyif ve fazla uzun yol yapan kişiler için.

 
Elinize emeğinize sağlık, can tavan olmadan olmasın yahu :D  can tavan ağırlığı biraz arttırır diye biliyorum. 1.4 ün aynı güzergahtaki tüketimine de yer verilse daha güzel olur. 1.2 ekonomi için yer alıyor, vergi ve sakin kullanımda tüketimi daha uygun. 1.4 biraz daha keyif ve fazla uzun yol yapan kişiler için.
1.4'ün tüketim verisi yok Abi malesef. Sıfırlamayı unuttuğum için alamadık. Teşekkürler. :)

 
Çok faydalı bir konu olmuş Erencim elinize sağlık. Bu konuyu bekliyordum ben de :)

 
Emeğiniz takdire şayan.

Bir şey dikkatimi çekti, 1.2 redline'ı geçip vites büyütürken, 1.4 redline'da vites büyütüyor.

Gaz pedalında en sonda tık diye hissedilen bir kademe var, acaba 1.4'de o tıka kadar mı gaza basıldı?

 
Emeğiniz takdire şayan.

Bir şey dikkatimi çekti, 1.2 redline'ı geçip vites büyütürken, 1.4 redline'da vites büyütüyor.

Gaz pedalında en sonda tık diye hissedilen bir kademe var, acaba 1.4'de o tıka kadar mı gaza basıldı?
Teşekkürler Hocam. :)

Paspastan kaynaklı. Kalkış anında basılı halde ama paspas kaydığı için araya giriyor devamında basamıyorum o klik butonuna. Aslında manuel moda alıp yapsaymışız en güzeliymiş, şimdi aklıma geldi. :)

 
Wolfsburg dedi:
@fcsrn 2.el Bağımsız süspansiyon hangi Mk7 lerde var.

Vites/Motor kombinasyonlarını yazarsanız sevinirim.
Golf 7'de bağımsız süspansiyon tüm 1.4 TSI seçeneklerinde mevcut, şanzıman farketmeksizin.

1.2 TSI ve 1.6 TDI torsiyon çubuğuna sahiptir.

 
Ellerinize sağlık çok güzel bir çalışma olmuş. 1.4 hakkıni teslim etmek lazım çok guzel bir motor.  Merak ettiğim bir şey daha kaldı yazılımlı 1.2 ile stok 1.4 karşılaştırması nasıl olurdu acaba?

 
Ellerinize sağlık çok güzel bir çalışma olmuş. 1.4 hakkıni teslim etmek lazım çok guzel bir motor.  Merak ettiğim bir şey daha kaldı yazılımlı 1.2 ile stok 1.4 karşılaştırması nasıl olurdu acaba?
Teşekkürler Hocam. :)  1.4 güzel motor, 230u gördüm bizzat. :)  Dediğiniz şekilde başta 1.2 alabilir ama 1.4 geçecektir sonunda. 130hp oluyor diye biliyorum 1.2 TSI motorlar. 130-122ps çok fark olmaz ama hacim farkeder diye düşünüyorum.

 
Yazılımla 0.3 saniye iyileşiyor diyorlar 0-100 o zman yine pek bi şansı yok gibi.

@fcsrn

 


Geri
Üst Alt