Golf 8 1.0 dsg drive modunda aracın boğulması


rower

Üye
Katılım
29 Eki 2022
Mesajlar
164
Tepkime puanı
81
Konum
ankara
Merhabalar, 1.0 etsi dsg aracımda D modunda iken genelde aracın boğulduğunu hissediyorum. Mesela kalkış yaparken ortalama bir gaz ile kalktığımda, 2000 bin devire geldiği anda sonraki vitese atıp, genelde 1300 devirlerde seyretmemi istiyor dsg şanzuman. Sonrasında gazı biraz arttığımda boğuluyor, pedala biraz daha basıp illa vites düşürmesi gerekiyor. Spor modunda bu her şey gayet güzel, genelde 1800 devirlerde seyrediyorum ve gaz tepkisi yeterli oluyor, boğulmuyor. Bu duruma pek alışamadım, ilk otomatik aracım. 1300 devirlerde boğulduğu için yakışı da çok da optimum olmuyor. Full spor modunda sürsem aynı yolu daha düşük yakıtlarda gidebileceğimi bile düsünüyorum. Bu konuda düşünceleriniz nedir?
 

Aracınız normal, motor 1.0 yapacak bir şey yok yazılımla düzeltiriz diyorlar vites geçişleri ile oynuyorlar sonra şanzıman mefta
 
Ben de ilk aldigimda ayni seyi farkettim. Ama zamanla alistim. Hatta D modu sanki Eco modu, S modu normal mod gibi hissettiriyor. Vites gecisleri dusuk tuketim gozetilerek ayarlandigi icin kullanimina alisana kadar anormal hissettiriyor.
 
DSG optimizasyonu yaptırabilirsiniz.Benim tavsiyem sürekli manuel modda kullanmak.Her şey size bağlı,gaz tepkimeleri daha hızlı ve motoru dinç tutuyor.Motorunuzun ilk günki performansında tutmak ve hantallığı üstünden atmak için biraz devirli kullanabilirsiniz.İnanın,D modundan daha az yakıyor :D.Bir de aracınız 1.0.1.0 motoru 1600 2000 2500 devir kullanmak boğukluk haliyle hissettirecektir.3000 3500 devirlere kadar çevirip sonrasında vites atarsanız motorunuz hem ciğerli kalır,hem de hantal kalmaz.
 
Yanıtlarınız için teşekkürler. 1.0 manuel kullandım uzun süre, hiç bu kadar boğulmuyordu 😅 genelde spor modunda kullanıcam gibi gözüküyor
 
Merhabalar, 1.0 etsi dsg aracımda D modunda iken genelde aracın boğulduğunu hissediyorum. Mesela kalkış yaparken ortalama bir gaz ile kalktığımda, 2000 bin devire geldiği anda sonraki vitese atıp, genelde 1300 devirlerde seyretmemi istiyor dsg şanzuman. Sonrasında gazı biraz arttığımda boğuluyor, pedala biraz daha basıp illa vites düşürmesi gerekiyor. Spor modunda bu her şey gayet güzel, genelde 1800 devirlerde seyrediyorum ve gaz tepkisi yeterli oluyor, boğulmuyor. Bu duruma pek alışamadım, ilk otomatik aracım. 1300 devirlerde boğulduğu için yakışı da çok da optimum olmuyor. Full spor modunda sürsem aynı yolu daha düşük yakıtlarda gidebileceğimi bile düsünüyorum. Bu konuda düşünceleriniz nedir?
hocam bende bu dertten muzdaribim. bu sorunun ana sebebi motorun maksimum torkunu 2000 devirde verebilmesi. bundan onceki aracim 1.0 polo gayet rahat akiyodu. cunku max torkunu 1600 devirde veriyodu. bende sehir icinde s modda kullaniyorum ama oda bazen araci bagirtiyo. yakiti fazlalastiriyo gibi dusunuyorum. ustelik s modda yelken moduna gecemiyo arac. inanin 90 beygirlik polo golften daha akiciydi. buna bi cozum bulamadim ben
 
Ben de ilk aldigimda ayni seyi farkettim. Ama zamanla alistim. Hatta D modu sanki Eco modu, S modu normal mod gibi hissettiriyor. Vites gecisleri dusuk tuketim gozetilerek ayarlandigi icin kullanimina alisana kadar anormal hissettiriyor.
hocam bogulan motor nasil alisiliyo banada soylesenizde bizde alissak:) ben hala keyif alamiyorum aractan. s modda suruyorum genelde
 
DSG optimizasyonu yaptırabilirsiniz.Benim tavsiyem sürekli manuel modda kullanmak.Her şey size bağlı,gaz tepkimeleri daha hızlı ve motoru dinç tutuyor.Motorunuzun ilk günki performansında tutmak ve hantallığı üstünden atmak için biraz devirli kullanabilirsiniz.İnanın,D modundan daha az yakıyor :D.Bir de aracınız 1.0.1.0 motoru 1600 2000 2500 devir kullanmak boğukluk haliyle hissettirecektir.3000 3500 devirlere kadar çevirip sonrasında vites atarsanız motorunuz hem ciğerli kalır,hem de hantal kalmaz.
dsg optimizasyonu dedginiz nedir hocam
 
hocam bende bu dertten muzdaribim. bu sorunun ana sebebi motorun maksimum torkunu 2000 devirde verebilmesi. bundan onceki aracim 1.0 polo gayet rahat akiyodu. cunku max torkunu 1600 devirde veriyodu. bende sehir icinde s modda kullaniyorum ama oda bazen araci bagirtiyo. yakiti fazlalastiriyo gibi dusunuyorum. ustelik s modda yelken moduna gecemiyo arac. inanin 90 beygirlik polo golften daha akiciydi. buna bi cozum bulamadim ben
Dediklerinize katılıyorum.. Fakat 1.0 polo comfortlinede de boğuluyor bence, yine de golf kadar değil sanki. s modda yelken moda geçmemesi üzüyor gercekten.
 
Dediklerinize katılıyorum.. Fakat 1.0 polo comfortlinede de boğuluyor bence, yine de golf kadar değil sanki. s modda yelken moda geçmemesi üzüyor gercekten.
evet ama agirlik farki jant olcusu vs gibi durumlardan dolayi belkide polo bu kadar hsosettrimiyodu. ben aracin icinde bildginiz ugultu hissediyorum acemi sofor gibi davraniyo dsg. yani bu durumu cogu kisi farketmiyo. biraz gaza bassam bu sefer vites dusurup dahada sarsiyo araci. orta yolu bulamadik
 
evet ama agirlik farki jant olcusu vs gibi durumlardan dolayi belkide polo bu kadar hsosettrimiyodu. ben aracin icinde bildginiz ugultu hissediyorum acemi sofor gibi davraniyo dsg. yani bu durumu cogu kisi farketmiyo. biraz gaza bassam bu sefer vites dusurup dahada sarsiyo araci. orta yolu bulamadik
kesinlikle aynı duyguları paylasıyorum. biraz ani gaz veriyorum 1600 deki devir şak diye 4500 e çikiyor bu sefer :D :D ben de bu isin icinden çıkamadım.
 
dsg optimizasyonu dedginiz nedir hocam
Genellikle daha az yaktırmaya,düşük devirlerde kullanım için ayarlanmış şanzımanı daha atik,yüksek gaz tepkimeleri ve daha fazla devir aralarında kullanılmasını sağlayan bir işlem.Tutarsız gaz tepkimeleri,geç kalma gibi problemleri ortadan kaldırıyor.Yani araba güçlensin yürüsün istiyorsanız motorun ömrünü 3. parti bir yazılımla kısaltmak yerine DSG optimizasyonu yaptırmak,motorun sağlığını etkilemeden aynı performansı almanızı sağlar.DSG Tuning,DSG optimizasyonu diye de geçer.Her DSG araca yapılması gereken işlemlerden biri,motorun ömrünü,şanzımanın sıhhatini büyük ölçüde artıracaktır,tavsiye ederim.Ha bir de,DSG optimizasyonu yapılan araç 1600 2500 devirer arası kullanımda Golf R'a dönüşecek diye bir şey yok.Aracınız eğer 1.0 motorsa en sağlıklı kullanım 2500 devirin altında pek vites değiştirmemek olacaktır. :)
 
Son düzenleme:

Geri
Üst Alt