Lastik ebat değişikliklerinde bazı kurallar vardır, her aracın orijinal lastik ebadı farklıdır, kullanılacak alternatif ebat lastikler de o aracın fabrikasyon lastik ebadı baz alınarak hesaplanır.
Orijinal fabrikasyon lastiğin bir yükseklik ölçüsü vardır ( yerden yükseklik ölçüsü )
Sonradan takılacak başka bir ebat lastiğin yerden yükseklik ölçüsü
Orijinal fabrikasyon lastiğin yerden yükseklik ölçüsü ile aynı veya yakın olmalıdır
En yüksek tolerans farkı %3 dür.
yani sonradan takılacak lastiğin yerden yüksekliği, orijinal lastikten %3 ten fazla büyük veya %3 den fazla küçük olmamalıdır.
Yine de çok mecbur kalmadıkça %3 tolerans uygulanmamalıdır.
Toleransların en sağlıklısı artı %1.5 ve eksi % 2 dir
yani sonradan takılacak lastiğin yerden yüksekliği, orijinal lastikten %1.5 tan fazla büyük veya %2 den fazla küçük olmamalıdır.
Aksi taktirde , kuralların dışında lastik ebadı kullanımında, aracın km göstergesi yanlış gösterir.
Aracın aerodinamiği bozulur
Frenleme ve yok tutuş kabiliyetleri kötüleşir.
Uygunsuz lastik ebadı kullanımında, herhangi bir kaza sonrası, kazanın sebebi yanlış lastik kullanımı olmasa bile kasko şirketi , yanlış lastik ebadı kullanımını bahane göstererek ödeme yapmaz.
.