Golf 8 motor yağı geç ısınma


figo

Üye
Katılım
28 Mar 2023
Mesajlar
281
Tepkime puanı
222
Konum
İstanbul
İsim
Figo
Araç
Golf 8 Impression
Herkese selamlar. Golf 8 Impression aracımda bu gece eve sakince gideyim diye 90 km civarı e-5 üzerinde 22 dakika boyunca toplam 27 km yol katettim. Ortalama hız 72km/s. Motor yağı sıcaklığı 84 civarındaydı. Aracın fabrika çıkış yağı üzerinde. Km 6bin. Normalde de geç ısınıyor ancak bu kadarı biraz fazla uzun gibi geldi bana.

Sorum sakin kullanımda yağın ısınma süresi bu kadar etkiler mi? Değerli yorumlarınızı bekliyorum.
 

Dün akşam hava sıcaklığı 22-23 derecede 40 km ye yakın yol yaptım. Araç 32000 km 'de .Otobanda sakin kullandım. Aracı parkettiğimde motor suyu sıcaklığı 90 derece yağ sıcaklığı 95 derecedeydi.
 
Motor yağının geç ısınması herhangi bir sorun mudur ? Ki sizin durumunuzda her şey normal görünüyor...
 
Normalde 90 95 derece aralığında oluyor yağ sıcaklığı. Soğuk yağ tam ideal formuna ulaşmadığından bir sorun olabilir gibi geldi bana. Luqi Moil yağ tercih edenler yağın daha çabuk ısındığını söylemişti. Acaba fabrikada kullanılan yağ hangisi?
 
Normalde 90 95 derece aralığında oluyor yağ sıcaklığı. Soğuk yağ tam ideal formuna ulaşmadığından bir sorun olabilir gibi geldi bana. Luqi Moil yağ tercih edenler yağın daha çabuk ısındığını söylemişti. Acaba fabrikada kullanılan yağ hangisi?
Herşey olması gerektiği gibi bir sıkıntı görünmüyor,

Artık akşamları esintili ve serin bir hava oluyor, E-5 gibi bir yolda sakin kullandımda, bu şartlarda yağ sıcaklığının 84 derece olması normaldir, Havanın serin olduğu bu günlerde motor yüksek hıza veya yüksek devir çevirmediği sürece bu sıcaklıklar normaldir,

84 derece yağ sıcaklığı için soğuk diyemezsiniz/diyemeyiz, motor yağının ideal çalışma sıcaklığı şartlara, hız durumuna, ve havanın durumuna bağlı olarak 80-100 derece arasındadır,

Fabrikada aracın ilk dolum yağı;
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-20 ‘dir.

Ancak bu 0W-20 tip yağların kötü yanı performanslı kullanımlarda ve yazın yüksek sıcaklıklarda yağ eksiltmeye çok müsait bir yağ tipidir.!
 
Herşey olması gerektiği gibi bir sıkıntı görünmüyor,

Artık akşamları esintili ve serin bir hava oluyor, E-5 gibi bir yolda sakin kullandımda, bu şartlarda yağ sıcaklığının 84 derece olması normaldir, Havanın serin olduğu bu günlerde motor yüksek hıza veya yüksek devir çevirmediği sürece bu sıcaklıklar normaldir,

84 derece yağ sıcaklığı için soğuk diyemezsiniz/diyemeyiz, motor yağının ideal çalışma sıcaklığı şartlara, hız durumuna, ve havanın durumuna bağlı olarak 80-100 derece arasındadır,

Fabrikada aracın ilk dolum yağı;
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-20 ‘dir.

Ancak bu 0W-20 tip yağların kötü yanı performanslı kullanımlarda ve yazın yüksek sıcaklıklarda yağ eksiltmeye çok müsait bir yağ tipidir.!
Anladım hocam teşekkür ettim bilgilendirme için. Öyleyse ilk bakımdan sonra 5-20'ye mi geçmiş olacağız?
 
Anladım hocam teşekkür ettim bilgilendirme için. Öyleyse ilk bakımdan sonra 5-20'ye mi geçmiş olacağız?
Hayır,
Soldaki 5W (Winter) rakamı kış aylarında soğuk havada yağın akışlığı temsil eder, ve 0W yağlar bu konuda daha iyidir, soldaki rakam ne kadar düşükse yağın soğuk havada akışkanlığı daha iyi anlamına gelir, sağdaki rakamlar 20-30-40 vs.. bu rakamlar yazın sıcak havada motor yağının dayanımını temsil eder, rakam ne kadar yüksek olursa dayanım artar,

O zaman düz mantıkla 0W-40 veya 0W-50 tip bir ysğ koyalım dayanım artar gibi bir mantık da yanlıştır..!! Burada işin içine kullandığınız yağın (üretici onayı) ollup-olmadığı devreye girer ve kullandığınız yağda mutlaka (üretici onaylı) bir yağ kullanmanız şarttır.!! yani kafanıza göre yağ koyamazsınız,

Motorunuzun sağlığı ve daha iyi aşınma koruması açısından (VW504.00 üretici onaylı) 0W-30 tip bir yağ kullanmanız yararınıza olacaktır.

(VW 504.00 üretici onaylı) 0W-30 tip yağlara örnek;
-Liqui Moly Top Tec 4210 0W-30
-Mobil 1 ESP 0W-30 (dikkat ESP LV olan uyumlu değildir)
 

Geri
Üst Alt