Geçmiş olsun. Sorunun çözüldüğüne sevindim.Teşhis doğruymuş. Şarj dinamosu kasnağı kitlemiş. Değişince titreşim ve ses bitti. Değişimi elektrik dinamo ustaları yapıyor gerçi motor mekanik ustasıda yapar çok zor değil. Aracın lifte alınması gerekiyor. Kasnak 850 tl.
Hayır, kasnak bozulur ise servis kasnağı (ayrı olarak) satıyor. Zaten yetkili servis dinamo ile kasnağı birlikte satsaydı 20 bin lira gibi ciddi rakamlar ödemek zorunda kalınılırdı, şarj dinamosu aşırı pahalı bir parça, yetkili servis bile kasnağı ayrı olarak satıyor.Alternatör ile ilgili servisler kasnak ile değişim yapmıyorlar diye biliyorum. Yani tamamen alternatör motoru kasnakla birlikte değişir olarak bakıyor olmalılar..
Daha önce böyle dememişlerdi. Yani triger değiştirirken yaklaşık 3 sene önce kontrol edin demiştim. Gerekirse değiştirelim dediğimde sorun yok dediler ve bir sorun olursa tümüyle değişir alternatör demişlerdi.Hayır, kasnak bozulur ise servis kasnağı (ayrı olarak) satıyor. Zaten yetkili servis dinamo ile kasnağı birlikte satsaydı 20 bin lira gibi ciddi rakamlar ödemek zorunda kalınılırdı, şarj dinamosu aşırı pahalı bir parça, yetkili servis bile kasnağı ayrı olarak satıyor.
O parça (alternatör kasnağı) harici olarak yedek parça bölümünde satılıyor hocam, alt tarafı basit rulman için 20-30 bin liralık alternatörü değişmez, muhtemelen sizin durumda uğraşmak istemedikleri için klasik sallamasyon cevap vermişler.Daha önce böyle dememişlerdi. Yani triger değiştirirken yaklaşık 3 sene önce kontrol edin demiştim. Gerekirse değiştirelim dediğimde sorun yok dediler ve bir sorun olursa tümüyle değişir alternatör demişlerdi.
Gerçi şimdi kavrama onarımına da gidiliyormuş. Bu da onun gibi bir durum olabilir.
Bu konuda hemfikiriz. Zaten bu sebepten forumda konu açtım.O parça (alternatör kasnağı) harici olarak yedek parça bölümünde satılıyor hocam, alt tarafı basit rulman için 20-30 bin liralık alternatörü değişmez, muhtemelen sizin durumda uğraşmak istemedikleri için klasik sallamasyon cevap vermişler.
Hatta kasnağın olası arıza durumunda nasıl değişir, yeni parçanın montajı esnasında nelere dikkat edilmesi gerekir, hangi alet-edevat ihtiyaç duyulur, kasnağın civatasının sıkma tork değeri kaç olması gerekir vs.. VW bunun için yetkili servislerin kullandığı (ELSA programında) ve VW erWin (elektronik tamir ve atölye onarım klavuzunda) TSB dosyası (Technical Service Bulletin) yayınlamıştır.
-Orjinal Ekipman Yedek Parça vs.Bu konuda hemfikiriz. Zaten bu sebepten forumda konu açtım.
https://www.golftutkusu.com/topic/2...sanan-durumlar-eko-yedek-parca-tercihi-anket/
Tutarsız servislerin cevapları maalesef bu şekilde. Ben de kasnağı kontrol edin gerekirse değiştirelim dememin sebebi bunun farkında olmam ancak servisin işgüzarlığı bu şekilde. Nasıl ki dışarıdan yağ kabul etme ya da etmeme gibi bu da basit bir parçanın değişimine yanaşmayıp daha büyük kovaladıkları anlamı taşır..
En basit örneklerinden biri de ömürlük dedikleri yağ ve sıvıları değiştirmemek için söylenen bahaneler de buna dahil..
Açıkçası işçiliği artırıp, bir de işinde uzman olmayan tecrübesiz teknisyenlere yaptırma durumu var. Usta olayı yok gibi bir şey. Bakımı kitabına göre yapan çok çok az.-Orjinal Ekipman Yedek Parça vs.
-Eko Seri Orjinal Yedek Parça
Bu durum Almanya dahil tüm avrupa ülkelerinde de malesef bu şekilde hocam,
Avrupa’da da 3. yaşını doldurmuş araçlarda müşteriye (bakım/onarım) maliyetini azaltmak adına eko seri yedek parça seçeneği sunuluyor,
VW Economy serisi yedek parçalar; (Akü, Alternatör, Amortisör, Buji, Egzoz ve Orta Susturucu, Fren Balatası, Fren Diski, Polen Filtresi, Cam Silecekleri) parça guruplarını kapsamaktadır (Avrupa Ülkelerinde).,
Ancak Türkiye’de bu hizmette yukardakilerden sadece bazıları (Akü, Fren Balatası, Fren Diski, Polen Filtresi ve Cam silecekleri) parça gruplarını kapsıyor.