1.6 tdi İlk çalışmada gaz yememe stop etme sorunu


enes38

Üye
Katılım
2 Ağu 2021
Mesajlar
312
Tepkime puanı
132
İsim
Enes
Araç
Golf mk8
Merhaba arkadaşlar, babamın aracında bir sorun var sizden fikir almak istedim. Araç 1.6 tdi 2012 Jetta golf 6 ile aynı motora sahip olduğu için buraya açtım konuyu. Gelelim sorunumuza araç bir gün felan çalıştırılmadığında ilk çalışmada devir yukarı aşağı bayağı dalgalanıyor gaz yemiyor ve stop edecek gibi oluyor ve bazen ediyor. Ama bu dalgalanma 20 sn geçtikten sonra araçta sorun felan kalmıyor bir sonraki 1 gün ve üzeri bekleme yaptırana kadar hiçbir sıkıntı yok ne titreme ne sallama arıza 20 saniyelik bir arıza. Sizce sıkıntı nedir araba deneme tahtasına dönsün istemiyoruz
 

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Akü durumu iyi yeni sayılır akü. Bakımları da yeni aracın 140.000 de
Rica ederim. Günün ilk çalıştırmasında oluyor anladığım kadarıyla. Gece gündüz arasındaki hava sıcaklık farkı yeni yeni arttı ve gece soğuk sayılır. Acaba bu sebepten olabilir mi? Net olarak şu sebeple diyemiyorum. Günde bir, iki günde bir çalışıyorsa belki bu hava durumu ya da yine akü ile alakalı olabilir.

Yeni akü, çıkan akü ile aynı mıydı? Yani akü tam performans vermiyor da olabilir. Tekrar bir ölçüm yaptırın diyeceğim ama ölçüm yapılacak yere giderken akü kendini toplayıp, ölçüm yapılırken normal de çıkabilir.
 
Upvote 0
Rica ederim. Günün ilk çalıştırmasında oluyor anladığım kadarıyla. Gece gündüz arasındaki hava sıcaklık farkı yeni yeni arttı ve gece soğuk sayılır. Acaba bu sebepten olabilir mi? Net olarak şu sebeple diyemiyorum. Günde bir, iki günde bir çalışıyorsa belki bu hava durumu ya da yine akü ile alakalı olabilir.

Yeni akü, çıkan akü ile aynı mıydı? Yani akü tam performans vermiyor da olabilir. Tekrar bir ölçüm yaptırın diyeceğim ama ölçüm yapılacak yere giderken akü kendini toplayıp, ölçüm yapılırken normal de çıkabilir.
Hocam aracın marş basmasında felan hiç problem yok bunu yazın da yapıyordu bu araç zaten kapalı garajda duruyor. Böyle 12-13 saat çalışmasın yapıyor. Ama bir kere yaptıktan sonra arka arkaya 40 kere çalıştırsan da bir daha hiç yapmıyor.
 
Upvote 0
Hocam aracın marş basmasında felan hiç problem yok bunu yazın da yapıyordu bu araç zaten kapalı garajda duruyor. Böyle 12-13 saat çalışmasın yapıyor. Ama bir kere yaptıktan sonra arka arkaya 40 kere çalıştırsan da bir daha hiç yapmıyor.
Diğer ihtimallere yönelin. Yani gaz kelebeği ilk çalışmada tutukluk yapıyor olabilir. Diğer bir ihtimal yakıt geri kaçırıp sonra geç mi geliyor vs.
 
Upvote 0
hocam daha basit birsey soyleyecegim,

aracin yagini kontrol eder misiniz bakimda hangi yag kullanilmis

yag viskozitesi arttiginda soguk motordayken calismama, calisip stop etme ve devir dalgalanmasi olabilir
isinan yag viskozitesi degisince 50 sefer bassaniz da marsa bunlarla karsilasmazsiniz

aracin bakiminda 5-30 yerine 10-40 koyma ihtimalleri yuksek, zira bazi ustalar vw tdi-tsi 100000 den sonra 5-30 koyarsan yag yakar diye 10-40 koyuyor
 
Upvote 0
hocam daha basit birsey soyleyecegim,

aracin yagini kontrol eder misiniz bakimda hangi yag kullanilmis

yag viskozitesi arttiginda soguk motordayken calismama, calisip stop etme ve devir dalgalanmasi olabilir
isinan yag viskozitesi degisince 50 sefer bassaniz da marsa bunlarla karsilasmazsiniz

aracin bakiminda 5-30 yerine 10-40 koyma ihtimalleri yuksek, zira bazi ustalar vw tdi-tsi 100000 den sonra 5-30 koyarsan yag yakar diye 10-40 koyuyor
Cevabınız için teşekkür ederim hocam. Yağı yıllardır luqui Molly web sitesinden kendim alıyorum 5w30 olarak aldım gözümün önünde de koyuldu geçen hafta yapıldı en son yağ bakımı. Araçta ne bir arıza lambası ne bir arıza kaydı var günde bir kere çalışsa hiçbir sıkıntısı yok ama beklesin saçmalıyor motor
 
Upvote 0
Sorun bulundu mu ? Volant olabilir mi acaba…
 
Upvote 0
Bence yakıt sistemi ile alakalı, pompa yada enjektörlerden mazotu geri kaçırıyor. İlk çalıştırmada da düzensizlik yapıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0
Araç kaç km de Yakıt filtresi 2 bakımda bir değişiyor mu yakıt nereden alınıyor. Muhtemelen sorun Enjektör kaynaklı..
tdi Cay motorsa 150 bini aşmışsa kesin sorun çıkarır.. Clh kodlu ise 200 bini görüyor .. zamanında değişmişse yakıt filtresi.
İlk marşı birisi yaparken ışığın olduğu ortamda video çeker paylaşırsanız sesinden yorum yapılabilir.
Birde su koyduğunuz genleşme kabını da çekin .. Piyasadaki cay motorların %80 kadarı içten çürük o durumda komple elden geçmesi lazım motorun..
 
Upvote 0
Devirde dalgalanma söz konusuysa problem iki şeyden kaynaklıdır.Yakıt tertibatı ve hava tertibatı.Yakıt tertibatı konusunda pompa veya enjektör mazotu geri kaçırıyor,ya da enjektörlerden biri görevini yerine getirmiyor.Eğer enjektör görevini yerine getirmiyorsa beraberinde titreşimi de getirir.Hava tertibatında ise oksijen sensörü,gaz kelebeği modül sensörü,emme manifoldu gibi parçalarda arıza meydana gelmiş olabilir.Benim görüşüm bir titreşim yoksa,yakıtta anormal bir tüketim (aşağı veya yukarı yönlü) yoksa gaz kelebeği modül sensörü ve oksijen sensörüdür.Gaz kelebeği modül sensörünün ayarlandığı bir konum vardır,konumu kaçırması,kaybetmesi sonucu bu tür rölanti dalgalanmaları,fazla yakıt tüketimi görülür.Oksijen sensörü de tüketimi artırır ancak dalgalanma pek yapmaz.Öncelikle aracı cihaza bağlayıp arıza kodlarını görmeli,ve TVCM(throttle valve control module-gaz kelebeği modül sensörü) kontrol edilmeli,rolanti konumu kalibre edilmeli,gerekirse parça değişimi yapılması gerekir.Gaz yememe durumu da bu parçanın deaktive olup birnevi kendini korumaya alması olarak görülebilir.Yüksek ihtimal elektriksel bir hata,temassızlık var.Mekanik olsaydı her çalışmada arıza verir,ilerleyen dakikalarda da devam ederdi.Şimdiden geçmiş olsun
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt