Yeni Skoda Superb tanıtıldı


AhmetCakmak

Yönetici
Katılım
17 May 2017
Mesajlar
5,900
Tepkime puanı
8,698
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet Çakmak
Volkswagen Grubu'nun "yeni Passat'ı" Superb, tasarım anlamında çok fazla değişiklik yaşamamış. Klasik bir VAG makyajını andıran bir dönüşüm yaşayan dördüncü nesil Superb, aks mesafesini koruyor olsa da boyutlarında bazı değişimler geçirmiş. Örneğin model artık 15 mm kadar daha dar. Liftback versiyon 43 mm kadar uzarken, 12 mm kadar da yükselmiş durumda. Station wagon versiyonunda ise bu değişim sırasıyla 40 mm ve 5 mm olarak gerçekleşmiş.

Skoda modeli aerodinamik anlamda güçlendirmeyi de başarmış. Öğrenebildiğimiz kadarıyla liftback modelin sürtünme katsayısı 0.23'e, station wagon versiyonun ise 0.25'e kadar indirilmiş durumda.

Boyutlarda yaşanan değişim ise kabin içerisinde daha fazla baş mesafesinin önünü açmış. Aynı genişleme sayesinde bagaj hacminin de liftback'te 20 L, station wagon'da ise 30 litre arttığını görebiliyoruz. Jant seçenekleri ise 16-19" arasında değişecek.


Değişim rüzgarının en sert estiği bölüm ise yaşam alanı olmuş. Skoda, bu bölümü birkaç ay önce resmen tanıtmıştı fakat bir kez daha değinelim. Geleneksel kontrollerin büyük bir kısmına veda eden Superb, orta konsolda bulunan üç adet radyal selektöre sahip. Bu fiziksel tuşların sağda ve solda bulunan ikilisi, standart işlevlere sahip. Skoda'nın "Smart Dials" adını verdiği bu üçlünün ortada bulunanı ise istediğiniz fonksiyonun kontrolü için rahatça ayarlayabiliyorsunuz.

Giriş versiyonda 1.5 TSI motorun yarı hibrit destekli versiyonunu görüyoruz. Bu versiyon sadece önden çekiş sunarken, 150 bg güç üretebiliyor. Bir üst basamakta ise 2.0 litrelik TSI motorun 204 ve 265 bg güç üretebilen iki seçeneği bulunuyor.

Yeni Superb, dizel motorları kullanmayı sürdürecek. 2.0 TDI ünite ile donatılacak dizel modeller, 150 veya 193 bg güç seçenekleri ile alınabiliyor. Benzinli ve dizel motorların tamamı 7 ileri DSG şanzıman ile eşleştirilmiş durumda.

Station wagon versiyonu ise ailenin tam hibrit seçeneğe sahip tek üyesi olacak. 1.5 litrelik TSI ünite ile bir elektromotoru kombine eden bu sistem, 204 bg güç üretebiliyor. Ve evet, tahminleriniz doğru. Sistem direkt olarak Kodiaq'tan alınmış. Bu da motorun 6 ileri DSG ile eşleştirildiği anlamına geliyor.

25.7 kWh'lik batarya paketi, aracın yaklaşık 100 km elektrikli menzile sahip olmasını sağlamış.

Yeni matrix LED far takımları ve adaptif süspansiyonlar ise opsiyon listesinde. Tabii Skoda'nın alametifarikası Laurin & Klement donanım paketini seçerseniz durum değişiyor. Her iki gövde tipi ve tüm motor seçenekleri ile alınabilen bu lüks versiyon 14 hoparlörlü Canton ses sistemi, masaj destekli ön koltuklar ve özel deri döşeme seçenekleri ile geliyor.

Motor1
 

Ekli dosyalar

  • 1699000822540.png
    1699000822540.png
    3.7 MB · Görüntüleme: 107
  • 1699001056964.png
    1699001056964.png
    1.4 MB · Görüntüleme: 105
  • 1699001069194.png
    1699001069194.png
    1.5 MB · Görüntüleme: 112
  • 1699001086755.png
    1699001086755.png
    1.9 MB · Görüntüleme: 109
  • 1699001097081.png
    1699001097081.png
    2.1 MB · Görüntüleme: 102
  • 1699001136683.png
    1699001136683.png
    2.8 MB · Görüntüleme: 96
  • 1699001146047.png
    1699001146047.png
    2.7 MB · Görüntüleme: 102

İç güzel. Dışta çok karar veremedim. Muhtemelen canlı bakınca etkileyecek diye düşünüyorum. Foto ile canlı görmek farklı hissettiriyor bende.
 
Dış görünüm yeni kasa izlenimi hiç vermiyor, aynı şekilde iç tasarım ve ön konsol da Octavia ‘dan bir bir kopyalanmış.
 
Ön farlar G30 5 kasaya benziyor biraz.

Bence çok başarılı olmuş.
 
Ben orta konsolda iki kişilik kahve tepsisi büyüklüğünde, çıkık ve yapıştırma gibi duran medya ekranı görünce hemen soğuyorum arabadan... Bu nedir ya, "al bak kocaman ekranımız da var!" mı diyoruz millete anlamıyorum hiç :D
 

Geri
Üst Alt