silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Fren enerjisi geri kazanımı
Geleneksel araçlarda frene basarsınız ve hızlanırken kullandığınız kinetik enerji disklerde sürtünme ile ısıya dönüşerek deyim yerindeyse buhar olup uçar ve aracınız yavaşlar ya da durur.
Bluemotion teknolojisinin enstrümanlarından/araçlarından bir de "fren enerjisi geri kazanımı"dır. iki yönlü çalışır....
İlk yönü:
En başta araç viteste olmalı 1300 devire yaklaşana kadar da viteste frenleme yapılmalı...
Frenleme yapıldığı esnada elektrik üretiminden sorumlu olan alternatöre mekanik veya elektrikli bir gergi sistemiyle kayışlarına daha fazla yük bindiriliyor ve akü yüksek voltaj ile şarj ediliyor.
Elbette bu özelliğe sahip araçlarda daha yüksek kapasiteli / daha çok şarj-deşarj kapasiteli akü kullanılıyor.
İkinci yönü ise:
Hızlanma esnasında da, alternatör aynı gergi sistemi veya dişli sistemle devre dışı kalarak motorun gücünden beslenmediğinden enerji daha verimli kullanılmış oluyor, motorun yere aktarması gereken güçten çalmıyor.
Start stop, yağlama, soğutma sistemi gibi motordan doğrudan tahrikli çalışmayan elektrikli sistemler frenleme esnasında depolanan yapılan şarj ile besleniyor.
Bu yolla hem motorun beygir gücü ya da torku kayba uğramadığından daha yüksek oranda aktarma organlarına aktarılıyor hem de bu yolla yaklaşık %3 yakıt tasarrufu sağlanabiliyor.
Bu sistemin anlamı gündelik kullanma alışkanlıklarınızı değiştirmeniz gerektiğidir.
Kırmızı ışığı ileride gördük ve yeni yandığı için kaçış yok.. Bir alt viteste ve yaklaştığımızda mümkün olduğunca fren enerjisi geri kazanımını kullanmak için 1300 devrin altına düşürmeden biraz daha sert frenleme yapmamız gerekecek. Böylece hem fren enerjisi geri kazanımını hem de start stop'u bir arada kullanarak yakıt tasarrufu artacaktır.
Geleneksel araçlarda frene basarsınız ve hızlanırken kullandığınız kinetik enerji disklerde sürtünme ile ısıya dönüşerek deyim yerindeyse buhar olup uçar ve aracınız yavaşlar ya da durur.
Bluemotion teknolojisinin enstrümanlarından/araçlarından bir de "fren enerjisi geri kazanımı"dır. iki yönlü çalışır....
İlk yönü:
En başta araç viteste olmalı 1300 devire yaklaşana kadar da viteste frenleme yapılmalı...
Frenleme yapıldığı esnada elektrik üretiminden sorumlu olan alternatöre mekanik veya elektrikli bir gergi sistemiyle kayışlarına daha fazla yük bindiriliyor ve akü yüksek voltaj ile şarj ediliyor.
Elbette bu özelliğe sahip araçlarda daha yüksek kapasiteli / daha çok şarj-deşarj kapasiteli akü kullanılıyor.
İkinci yönü ise:
Hızlanma esnasında da, alternatör aynı gergi sistemi veya dişli sistemle devre dışı kalarak motorun gücünden beslenmediğinden enerji daha verimli kullanılmış oluyor, motorun yere aktarması gereken güçten çalmıyor.
Start stop, yağlama, soğutma sistemi gibi motordan doğrudan tahrikli çalışmayan elektrikli sistemler frenleme esnasında depolanan yapılan şarj ile besleniyor.
Bu yolla hem motorun beygir gücü ya da torku kayba uğramadığından daha yüksek oranda aktarma organlarına aktarılıyor hem de bu yolla yaklaşık %3 yakıt tasarrufu sağlanabiliyor.
Bu sistemin anlamı gündelik kullanma alışkanlıklarınızı değiştirmeniz gerektiğidir.
Kırmızı ışığı ileride gördük ve yeni yandığı için kaçış yok.. Bir alt viteste ve yaklaştığımızda mümkün olduğunca fren enerjisi geri kazanımını kullanmak için 1300 devrin altına düşürmeden biraz daha sert frenleme yapmamız gerekecek. Böylece hem fren enerjisi geri kazanımını hem de start stop'u bir arada kullanarak yakıt tasarrufu artacaktır.