Lastik sürtmesi hk.


01CKR57

Yeni Üye
Katılım
27 Ağu 2023
Mesajlar
28
Tepkime puanı
4
Konum
Adana
İsim
Tahir
Araç
Golf 7

Arkadaşlar Merhaba,

225/40/18 Lastiğe sahibim lastiklerim maalesef çamurluğa sürtme yapıyor araştırdığım kadarıyla çamurluğu açtırmak veya jantı tornalatma gibi çözümleri var ikisinide ben pek sağlıklı bulamadım ama sizin düşünceniz nedir ? jantı ve lastiğimi değiştirmeden bunun önüne geçmenin bir yolu var mıdır?

Ne kadar sürtme yaptığını videodan izleyebilirsiniz
 

@01CKR57
Yay jant ve lastik değişmeden ya da müdahale etmeden geriye ne kalıyor ki?
Çamurluk mu genişletilmesi lazım?

Ya yaylara müdahale edip yükselteceksiniz(ki bu da olası beklenmedik bir esnemede yine sürtebilir),
ya lastiğinizi 225 35 r18 olarak değiştireceksiniz(bu da aynı şekilde beklenmedik durumlarda sürtme yaratabilir),
ya da jant değiştireceksiniz(en olası ve diğerlerine göre az riskli çözüm bu).
 
Upvote 0
@01CKR57
Yay jant ve lastik değişmeden ya da müdahale etmeden geriye ne kalıyor ki?
Çamurluk mu genişletilmesi lazım?

Ya yaylara müdahale edip yükselteceksiniz(ki bu da olası beklenmedik bir esnemede yine sürtebilir),
ya lastiğinizi 225 35 r18 olarak değiştireceksiniz(bu da aynı şekilde beklenmedik durumlarda sürtme yaratabilir),
ya da jant değiştireceksiniz(en olası ve diğerlerine göre az riskli çözüm bu).
Dediğiniz doğru fakat eibach yaylarımla bersber jant ve lastikte yeni alındı herhangi birini değiştirmek yüksek maliyetli oluyor
 
Upvote 0
Alınan jantların et değerleri uygun değil, lastik ölçüsü uygun, yaylar zaten kalite. Çamurluk açıp germek daraltmak bunlar riskli işler , aman deyim 🙄 sizin jantların ofseti fazla, yani jant çamurluk dışına taşıyor . O yüzden her türlü sürtecek. Jantlar iç taraf göbek (porya) dan tornaya girebilir ama buna tornacı karar verse daha iyi olur. Pay varmı yokmu bilmek görmek lazım
 
Upvote 0
235/35/19 lastik kullanıyorum. Aracı istediğim mesafede alçalttığımda çukurlarda davlumbaz vidasına sürtüyordu. Böyle olunca sürtmeyecek kadar yükselttim, farketmeden büyük bir çukura girmedikçe sürtmüyor artık. Güvenlik her şeyden önce gelir. Hepsini yeni almışsınız, lastiklere yazık olmuş. Bu halde bile kullanmanız riskli. Zararın neresinden dönülse kârdır.

jantı ve lastiğimi değiştirmeden bunun önüne geçmenin bir yolu var mıdır?

42 numara ayağınıza 40 numara ayakkabı olmuyor diye ayağınızı törpülettirir misiniz? Jantı değiştirmekten başka yapacağınız her işlem güvenliğinizi son derece olumsuz etkileyecektir. Bu halde muayeneden geçmese hakkıdır. Şanslıysanız bunları ikinci el olarak satıp uygun ölçülerde bir jantla devam etmelisiniz.
 
Upvote 0
Alınan jantların et değerleri uygun değil, lastik ölçüsü uygun, yaylar zaten kalite. Çamurluk açıp germek daraltmak bunlar riskli işler , aman deyim 🙄 sizin jantların ofseti fazla, yani jant çamurluk dışına taşıyor . O yüzden her türlü sürtecek. Jantlar iç taraf göbek (porya) dan tornaya girebilir ama buna tornacı karar verse daha iyi olur. Pay varmı yokmu bilmek görmek lazım
Bu durumun riskli olup olmayacağı beni düşündürüyor en mantıklısı @yunusaktas91 ‘in dedikleri lakin jantları değiştirmezden önce farklı bir çözüm yolu arayışındayım çünkü dediğim gibi şu anda jantı değiştirmek eğer aynı renk boyaya sahip bir jant alırsam 5.000₺ civarına farklı renk alıp tekrar boyatırsam 10.000₺ civarı bir fiyata mahal olacak. Tornalatma işine her ne kadar sıcak bakmasamda poryası kalın ise ve bu durum bir risk yaratmayacaksa tornalatmayı düşünüyorum maalesef günümüz ekonomisi beni buna itiyor veya bu şekilde binip önümüzdeki aylarda değiştirebilirim.
 
Upvote 0
@01CKR57

Genel bir bilgi olsun diye ekleme yapayım.

Lastikler neden araç çamurluğu altındadır?
Bazen yolda kamyonetlerin lastiklerinin sonradan müdahale ile dışarıya çıkık olduğunu görürsünüz. Koca koca lastikler takarlar..
Bu sağlıklı bir durum değildir.

Nasıl mı?
Örnek verecek olursak sizin lastikler dışarıda duruyor. Ola ki 2 aracın seyir halinde birbiri ile çarpıştığını düşünün. İki aracın lastikleri birbiri ile temas ettiği an ters çark etkisi oluşacak ve biri mutlaka takla atacaktır.

Diğer taraftan lastikler dışarıda olduğu için aracınız yoldaki su, pislik vs. üzeriden gidince aracınızın aynasına yan camlara kadar sıçrama yapacaktır.
Diğer yandan da arkanızdan gelen araçlara da sıçrama oluşturacaktır.

Görsel ne kadar önemli bilmiyorum ancak kendinizin de içinde bulunduğu araca yaptığınız bu tür değişiklikler, başta diğer sürücüleri dolaylı yoldan da sizi riske sokacaktır.

Keyifli sürüşler dilerim.
 
Upvote 0
@01CKR57

Genel bir bilgi olsun diye ekleme yapayım.

Lastikler neden araç çamurluğu altındadır?
Bazen yolda kamyonetlerin lastiklerinin sonradan müdahale ile dışarıya çıkık olduğunu görürsünüz. Koca koca lastikler takarlar..
Bu sağlıklı bir durum değildir.

Nasıl mı?
Örnek verecek olursak sizin lastikler dışarıda duruyor. Ola ki 2 aracın seyir halinde birbiri ile çarpıştığını düşünün. İki aracın lastikleri birbiri ile temas ettiği an ters çark etkisi oluşacak ve biri mutlaka takla atacaktır.

Diğer taraftan lastikler dışarıda olduğu için aracınız yoldaki su, pislik vs. üzeriden gidince aracınızın aynasına yan camlara kadar sıçrama yapacaktır.
Diğer yandan da arkanızdan gelen araçlara da sıçrama oluşturacaktır.

Görsel ne kadar önemli bilmiyorum ancak kendinizin de içinde bulunduğu araca yaptığınız bu tür değişiklikler, başta diğer sürücüleri dolaylı yoldan da sizi riske sokacaktır.

Keyifli sürüşler dilerim.
Hocam siz bana değiştirteceksiniz jantı:) arayışlara koyuldum aynı renkte bulursam eğer farkını verip değiştireceğim.
 
Upvote 0
Son durumda aracın üzerindeki jantları verip üst 3500 vererek bu jantı aldım extra gun metale boyayacaklar
IMG_4864.jpeg
 
Upvote 0

Upvote 0

Geri
Üst Alt