Kilometreye göre yağ değişikliği


ogzogz

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
2 Mar 2017
Mesajlar
4,341
Tepkime puanı
5,807
İsim
Ogz
Herkese merhaba.
Geçtiğimiz haftalarda yağ araştırması yaparken bir detay farkettim.

Castrol, 5w30 öneriyor
Shell Helix 0w30 öneriyor
Motul, 150bin km üzeri 5w30, 150bin km altı 0w30 öneriyor.

Bu konuda fikri olan, serviste Shell Helix kullanılmış ve 150bin km üzeri bakım yaptırıp yine Shell Helix 0w-30 kullanımına şahit olan var mı?
 

15 Gün oldu 5w30 yerine Shell ect 0w30 kullandım.
Öncesi Toptec 4200 vardı, Şu aralar izlenimim soğuk marşta iteceklerin gürültüsü erkenden kesiliyor. Araç 145 binde Tdi memnun kaldım..
Shellin yağları ve ücretsiz yağ değişim olayı çok iyi.. (Ustaya çay kahve prsı:) maliyet düşük..
En fazla olacağı 10k da 500ml eksiltiyorsa 1 litre eksiltir..
Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 bulabilirsen daha üst kalitede değişim aralığı x2 30k 1 litre kutular var sanırım maliyet çok artar ..
Her 150k yapmış araç aynı kondisyonda olmayabilir.
 
Son düzenleme:
@rager007 90bin Castrol, son 60 bin de Shell Helix ultra Professional AV-L kullanıldı son kullanımım 15bine yaklaşırken yağ uyarı verdi ve bu da 400ml kadar ekledim ideal seviyeye geldi.
Ben de 1lt kutularda almayı düşünüyorum. yaklaşık 1500₺ gelir ve eksilme için de artakalanı kullanabilirsiniz. Sorduğumda 5lt yoktu.
0w30 devam etmek nasıl olur diye merak etmiştim.

Bu arada yağ bulamazsanız yöntemini aşağıdaki konuda açıklamıştım.
https://www.golftutkusu.com/topic/21321-shell-helix-ultra-professional-av-l-nereden-bulunur/
 
Son düzenleme:
15k da 400ml eksiltme değerleri çok iyi pro av-l maliyet yüksek gibi ben ect ile devam edeceğim 10k olunca değişirim..
Maliyetler yüzünden 2 senede 10k binemem de 18ay - 6/7k da değişeceğim için çokta ihtiyaç duymadım.
 
Motul ' ün önerisi sadece satış stratejisidir.

150 bin km üstü motorlarda farklı yağ kullanılması gerekliliği vurgusu yaparak,

daha titiz, daha bilgili, daha dikkatli, daha ciddi, daha profesyonel bir yağ üreticisi olduğu algısı yaratmaktır.

150 bin km üstü araçlar için, İkinci rakam değişmediği sürece ilk rakamın 0 veya 5 olmasının hiç bir esprisi - faydası - katkısı yoktur.

Bu vesile ile 150bin km ye kadar 0w-30,

150 bin km den sonra doğal aşınma nedeniyle, gömlek - segman arasındaki boşluk toleransının artığı düşünülüyorsa 5w-30 kullanmanın hiç bir faydası yoktur.

Böyle bir durumda aşınma nedeniyle tolerans boşluğu arttığında, aracın yağ eksiltmesi gerekir, eksiltme varsa, ikinci rakam bir üst kademeye çıkarılır.

0w-30 dan 0w-40 veya 5w-40 a da geçiş yapılabilir

5w-30 dan 0w40 veya 5w-40 a da geçiş yapılabilir.

Fabrika çıkışı 0w30 veya 5w-30 bir araçta , 300 bin km ye geldiğinde bile, yağ eksiltme yapmıyorsa, aynı yağı kullanmaya devam edilmelidir.

Segman - Gömlek arası boşluğun artması sebebi ile bir eksilme olduğu düşünüldüğünde, 0w-40 veya 5w-40 kullanılabilir.

Çift viskoziteli ( 0w-20 - 0w-30 - 0w-40 - 5w-30 - 5w- 40 - 5w-50 - 10w-30 - 10w-40 - 15w- 40 - 15w-50 - 20w-50 - 10w-60 vs... ) yağlar, ısındıkça kalınlaşır.

Örnek :

5w-30 yağı ele alırsak

5w yağın soğuk haldeki akışkanlığıdır. 5 numara yağ kıvamındadır.

30 yağın ısındıktan sonra sıcak haldeki akışkanlığıdır. 30 numara yağ kıvamındadır.

Motor ve dolayısıyla yağ soğuk haldeyken 5 numara yağ kıvamı ilk çalıştırmada bütün yağ kanallarında raht ve hızlı şekilde dolanacaktır.

ama motor ısınmaya başladıkça yağ da ısınacak olduğundan, ısınan motorda 5 numara yağ koruyuculuk gösteremeyecek olduğu için ( teknoloji sayesinde ) ısınan yağ kalınlaşmaya başlar ve motor ideal sıcaklığına ulaştığında , yağımız da 30 numara yağ kıvamına ulaşır ve o kıvamda kalır. Ve sağlıklı şekilde gerekli yerleri yağlamaya devam eder.

Bu durumda rahatlıkla şunu söyleyebiliriz.

Çift viskoziteli yağlarda, motor yağı soğuk durumdayken, sıcak durumda olduğundan daha ince ve akışkan ise

Yağ değişimini, motor tamamen soğukken yapmak daha sağlıklı ve kolay olabilir.

Tamamen soğuk motor en az 5 - 6 saat çalıştırılmamış motor olduğunu varsayarsak

Motor içindeki yağın çok çok büyük bir bölümü ( supap çanaklarında kalanlar hariç ) karter kapağında birikmiş olur

0 veya 5 numara yağ kıvamındaki akışkanlık ile karter tapasını açtığımızda daha kolay ve fazla eski yağı motordan çıkarmış oluruz.




.
 
@hosmyy teşekkür ederim yorumunuz için. Evet, durum aslinda ikinci kısım yani 30 olduğu sürece ilk kısım tamamen akışkanlık ve sıcaklık durumu ile alakalı.
Bu da demek oluyor ki 0w-30 incelediğim kadarıyla spefikasyonuna bakınca gayet iyi verilere sahip.

Soruma cevap almış oldum diyebilirim.
Desenize motul da strateji peşinde..
 
Motul ' ün önerisi sadece satış stratejisidir.

150 bin km üstü motorlarda farklı yağ kullanılması gerekliliği vurgusu yaparak,

daha titiz, daha bilgili, daha dikkatli, daha ciddi, daha profesyonel bir yağ üreticisi olduğu algısı yaratmaktır.

150 bin km üstü araçlar için, İkinci rakam değişmediği sürece ilk rakamın 0 veya 5 olmasının hiç bir esprisi - faydası - katkısı yoktur.

Bu vesile ile 150bin km ye kadar 0w-30,

150 bin km den sonra doğal aşınma nedeniyle, gömlek - segman arasındaki boşluk toleransının artığı düşünülüyorsa 5w-30 kullanmanın hiç bir faydası yoktur.

Böyle bir durumda aşınma nedeniyle tolerans boşluğu arttığında, aracın yağ eksiltmesi gerekir, eksiltme varsa, ikinci rakam bir üst kademeye çıkarılır.

0w-30 dan 0w-40 veya 5w-40 a da geçiş yapılabilir

5w-30 dan 0w40 veya 5w-40 a da geçiş yapılabilir.

Fabrika çıkışı 0w30 veya 5w-30 bir araçta , 300 bin km ye geldiğinde bile, yağ eksiltme yapmıyorsa, aynı yağı kullanmaya devam edilmelidir.

Segman - Gömlek arası boşluğun artması sebebi ile bir eksilme olduğu düşünüldüğünde, 0w-40 veya 5w-40 kullanılabilir.

Çift viskoziteli ( 0w-20 - 0w-30 - 0w-40 - 5w-30 - 5w- 40 - 5w-50 - 10w-30 - 10w-40 - 15w- 40 - 15w-50 - 20w-50 - 10w-60 vs... ) yağlar, ısındıkça kalınlaşır.

Örnek :

5w-30 yağı ele alırsak

5w yağın soğuk haldeki akışkanlığıdır. 5 numara yağ kıvamındadır.

30 yağın ısındıktan sonra sıcak haldeki akışkanlığıdır. 30 numara yağ kıvamındadır.

Motor ve dolayısıyla yağ soğuk haldeyken 5 numara yağ kıvamı ilk çalıştırmada bütün yağ kanallarında raht ve hızlı şekilde dolanacaktır.

ama motor ısınmaya başladıkça yağ da ısınacak olduğundan, ısınan motorda 5 numara yağ koruyuculuk gösteremeyecek olduğu için ( teknoloji sayesinde ) ısınan yağ kalınlaşmaya başlar ve motor ideal sıcaklığına ulaştığında , yağımız da 30 numara yağ kıvamına ulaşır ve o kıvamda kalır. Ve sağlıklı şekilde gerekli yerleri yağlamaya devam eder.

Bu durumda rahatlıkla şunu söyleyebiliriz.

Çift viskoziteli yağlarda, motor yağı soğuk durumdayken, sıcak durumda olduğundan daha ince ve akışkan ise

Yağ değişimini, motor tamamen soğukken yapmak daha sağlıklı ve kolay olabilir.

Tamamen soğuk motor en az 5 - 6 saat çalıştırılmamış motor olduğunu varsayarsak

Motor içindeki yağın çok çok büyük bir bölümü ( supap çanaklarında kalanlar hariç ) karter kapağında birikmiş olur

0 veya 5 numara yağ kıvamındaki akışkanlık ile karter tapasını açtığımızda daha kolay ve fazla eski yağı motordan çıkarmış oluruz.




.
Hocam merhaba.
Bilginiz dahilinde yardımcı olurmusunuz.
2013 1.4 tsi 122, 128 000 km de aracım var. 105 bin km den sonra yağ eksitmeye başladı. Yılda 1,5-2 lt ilave yapıyorum. Aracı 69 binde aldım aldığımdan itibarinde LİQUİ MOLY 4200 kullanıyorum. Tamirci ve çevremden yağ eksiltme için LİQUİ MOLY special tec dx1 dexos1 5w30 ve LİQUİ MOLY Molygen 5w30 yada 5w40 yağ önerdiler. Fikriniz nedir.
 
Hocam merhaba.
Bilginiz dahilinde yardımcı olurmusunuz.
2013 1.4 tsi 122, 128 000 km de aracım var. 105 bin km den sonra yağ eksitmeye başladı. Yılda 1,5-2 lt ilave yapıyorum. Aracı 69 binde aldım aldığımdan itibarinde LİQUİ MOLY 4200 kullanıyorum. Tamirci ve çevremden yağ eksiltme için LİQUİ MOLY special tec dx1 dexos1 5w30 ve LİQUİ MOLY Molygen 5w30 yada 5w40 yağ önerdiler. Fikriniz nedir.


Özelden size lazım olanları yazdım ama, başkalarının da işine yarabilir diye vw spesifikasyon kod açılımlarını burada da paylaşayım


Volkswagen 500.00 - Ağustos 1999'a kadar üretilen motorlar için SAE 5W-X / 10W-X viskoziteli benzinli motorlar için çok dereceli motor yağları için Volkswagen spec (MY 2000).

Volkswagen 500.00 + 505.00 – Yağ hem Volkswagen 500.00 hem de 505.00 spesifikasyonlarına uygundur.

Volkswagen 501.01 - Ağustos 1999'a kadar üretilen motorlar için benzinli motorlar için Volkswagen spec (MY 2000).

Volkswagen 501.14 - Düşük viskoziteli fren hidroliği, Volkswagen 2006>.

Volkswagen 502.00 - Volkswagen spec, benzinli motor yağı. Volkswagen 501.01 ve 500.00 spesifikasyonunun halefi.

Volkswagen 503.00 - WIV'li Volkswagen otomobiller için uzun ömürlü benzinli motor yağı. ACEA A1, SAE 0W-30 veya 5W-30'u karşılar. AUDI S4 için uygun olan, gücü 180 bg'den yüksek olan motorlarda 503.01 veya 504.00 / 507.00 kullanılmalıdır.

Volkswagen 503.01 - Bazı Volkswagen benzinli motorlar için özel motor yağı. SAE 5W-30. Ausi RS4, TT, S3 ve A8 6.0 V12 için uygundur.

Volkswagen 504.00 - WIV'li uzun ömürlü benzinli motorlar.


Volkswagen 505.00 - Yolcu dizel motor yağı, minimum performans seviyesi CCMC PD-2. Viskoziteleri listeler: -% 13 maksimum buharlaşma kaybı gerektiren SAE 5W-50, 10W-50/60, 15W-40/50, 20W-40/50 ve maksimum% 15 buharlaşma gerektiren SAE 5W-30/40, 10W-30/40 kaybı.


Volkswagen 505.01 - Pompa-enjektör üniteli Volkswagen turbo dizel motor için ve V8 commonrail turbo dizel motor için özel motor yağı. ACEA B4 SAE 5W-40 spesifikasyonunu karşılar.


Volkswagen 506.00 - WIV'li turbo dizel motorlar için özel uzun ömürlü motor yağı, viskozite SAE 0W-30'dur.


Volkswagen 506.01 - WIV'li pompa enjektör üniteli turbo dizel motorlar için özel uzun ömürlü yağ.


Volkswagen 507.00 - WIV'li uzun ömürlü dizel motor yağı.


Volkswagen 508.00 - Yakıt ekonomisi gelişmekte olan düşük sap yağı. ( 0w-20 / 5w-20 ) Tamamen yakıt ekonomisi ve Avrupa egzoz gazı emisyon mevzuatına odaklıdır. Sağlıklı koruyuculuğu olduğu söylenemez. Sakin kullanıcıların 10 bin km de, agresif kullanıcıların 5000 - 7500 km aralığında yağ değişimi yapmaları faydalı olabilir.




WIV = Uzun ömürlü motor yağlarıdır. yağ değişim sürelerini 30.000km veya 24 aya kadar uzatır.



.
 

Geri
Üst Alt