Hararetin Düşmesi


yamanaskin

Yeni Üye
Katılım
28 Eki 2023
Mesajlar
9
Tepkime puanı
1
Konum
Tekirdağ
İsim
Aşkın Yaman
Araç
Golf 6
Merhaba arkadaşlar. Aranıza yeni katıldım ve karşılaştığım bir durum var sizlerin tecrübelerinden faydalanmak istedim. Konu şöyle ;

Aracım 2011 Golf 6 1.6tdi sabah aracımı çalıştırdım. İşyerimle evimin arası yaklaşık 15 km civarı. Dış ortam sıcaklığı+7 civarı. İlk çalıştırmadan 4-5 km sonra hararet sabit 90 dereceye geldi bu arada kalorifer sıcak ayarda ve son kademede iş yerine gelene kadar hararet sabit 90 kaldı. İşyerime geldim stop etmeden bir sigara içeyim dedim o sırada da kalorifer sıcak olarak son kademe devam ediyor ve ne göreyim hararet 90dan bir alt çizgiye kadar indi. Sonra koloriferi kapadım 3-4 dk içinde tekrar 90 dereceye sabitledi.

Özetle rolantide sabit 90 olan motor sıcaklığı kaloriferi son kademe açtığımızda düşmesi normal midir?
Not: Termostat ve antifiriz 2 ay önce değişti.(BEHR marka)
 

Dizel otomobillerde hava soğuk olduğu zaman normal bir durum.
 
Babamda 1.3 dizel linea var onda böyle bir şey daha önce dikkatimi çekmemişti hiç.
Danışmak istedim acaba olağan bir durum mu diye.
 
Benzinli motorda ışıkta beklerken fan kademesini sona alırsam araç ısıtmaya yetişemiyor ve motor sıcaklığı düşüyor. Ya da bayır aşağı gaza basmadan uzun süre sürersem ve fan kademesi yüksekse motor yine soğumaya başlıyor.

Eski araçlar yazın hararet yapınca,
kontağı kapatmayın, camları açın, fan sistemi sıcakta ayarlı şekilde son kademede çalıştırın derler. Bu sayede motor suyunun sıcaklığını düşürmeye çalışmaya katkısı olurdu. Aynı şey burada da geçerli...
 
Merhaba arkadaşlar. Aranıza yeni katıldım ve karşılaştığım bir durum var sizlerin tecrübelerinden faydalanmak istedim. Konu şöyle ;

Aracım 2011 Golf 6 1.6tdi sabah aracımı çalıştırdım. İşyerimle evimin arası yaklaşık 15 km civarı. Dış ortam sıcaklığı+7 civarı. İlk çalıştırmadan 4-5 km sonra hararet sabit 90 dereceye geldi bu arada kalorifer sıcak ayarda ve son kademede iş yerine gelene kadar hararet sabit 90 kaldı. İşyerime geldim stop etmeden bir sigara içeyim dedim o sırada da kalorifer sıcak olarak son kademe devam ediyor ve ne göreyim hararet 90dan bir alt çizgiye kadar indi. Sonra koloriferi kapadım 3-4 dk içinde tekrar 90 dereceye sabitledi.

Özetle rolantide sabit 90 olan motor sıcaklığı kaloriferi son kademe açtığımızda düşmesi normal midir?
Not: Termostat ve antifiriz 2 ay önce değişti.(BEHR marka)
Sanırım dizellerde normal olarak kabul ediliyor. 2012 130 binde aracımın orjinal termostatı üzerinde aynı sorun zaman zaman bende de oluyor. Acaba termostat biraz açık-takılı kalıyor olabilir mi diye şüpheleniyorum ama siz yeni değiştirmişsiniz onda da oluyorsa normal bir durum
 
Merhaba arkadaşlar. Aranıza yeni katıldım ve karşılaştığım bir durum var sizlerin tecrübelerinden faydalanmak istedim. Konu şöyle ;

Aracım 2011 Golf 6 1.6tdi sabah aracımı çalıştırdım. İşyerimle evimin arası yaklaşık 15 km civarı. Dış ortam sıcaklığı+7 civarı. İlk çalıştırmadan 4-5 km sonra hararet sabit 90 dereceye geldi bu arada kalorifer sıcak ayarda ve son kademede iş yerine gelene kadar hararet sabit 90 kaldı. İşyerime geldim stop etmeden bir sigara içeyim dedim o sırada da kalorifer sıcak olarak son kademe devam ediyor ve ne göreyim hararet 90dan bir alt çizgiye kadar indi. Sonra koloriferi kapadım 3-4 dk içinde tekrar 90 dereceye sabitledi.

Özetle rolantide sabit 90 olan motor sıcaklığı kaloriferi son kademe açtığımızda düşmesi normal midir?
Not: Termostat ve antifiriz 2 ay önce değişti.(BEHR marka)
Normal bir durum bu
hatta bir sıkıntı olur da araba hararet yaparsa aklınızda bulunsun klimayı son kademeye alıp servise o şekilde gidebilirsiniz
 
Benzinli motorda ışıkta beklerken fan kademesini sona alırsam araç ısıtmaya yetişemiyor ve motor sıcaklığı düşüyor. Ya da bayır aşağı gaza basmadan uzun süre sürersem ve fan kademesi yüksekse motor yine soğumaya başlıyor.

Eski araçlar yazın hararet yapınca,
kontağı kapatmayın, camları açın, fan sistemi sıcakta ayarlı şekilde son kademede çalıştırın derler. Bu sayede motor suyunun sıcaklığını düşürmeye çalışmaya katkısı olurdu. Aynı şey burada da geçerli...
Bu dediğinizde normal bir durum olduğunu sıkıntı olmadığını çıkıyorum o halde.
 
Sanırım dizellerde normal olarak kabul ediliyor. 2012 130 binde aracımın orjinal termostatı üzerinde aynı sorun zaman zaman bende de oluyor. Acaba termostat biraz açık-takılı kalıyor olabilir mi diye şüpheleniyorum ama siz yeni değiştirmişsiniz onda da oluyorsa normal bir durum
Sizde de varsa ve sanırım çoğu arabada bu durum söz konusu o halde normal diyebiliriz. Evet termostat ve antifirizimi henüz 2 ay olmadı değiştireli.
 
Normal bir durum bu
hatta bir sıkıntı olur da araba hararet yaparsa aklınızda bulunsun klimayı son kademeye alıp servise o şekilde gidebilirsiniz
Öneriniz için teşekkürler. Umarım öyle bir durumla kimse karşılaşmaz :)
 
85.000 km dir tdı kullanıyorum, harayet yeni 90 olduğunda yağ sıcaklığı eğer yeni 50-60 civarıysa sıcak havayı açınca o yüzden hareret geçiçi olarak biraz düşüyor ama kaloriferi açtığınızda yağ sıcaklığı daha fazla yükselmiş ise herhangi bir düşüş olmuyor. Eğer sürekli düşüş oluyorsa yada hiç 90 olmuyorsa zaten termostat açık kalıyordur sürekli devirdaim ediyordur
 
85.000 km dir tdı kullanıyorum, harayet yeni 90 olduğunda yağ sıcaklığı eğer yeni 50-60 civarıysa sıcak havayı açınca o yüzden hareret geçiçi olarak biraz düşüyor ama kaloriferi açtığınızda yağ sıcaklığı daha fazla yükselmiş ise herhangi bir düşüş olmuyor. Eğer sürekli düşüş oluyorsa yada hiç 90 olmuyorsa zaten termostat açık kalıyordur sürekli devirdaim ediyordur
 
Şöyle söyleyim yağ sıcaklığı 50.60 civarı iken dediğiniz gibi sıcağı son kademe açınca birden düşüş oluyor. Ama dün şöyle birşeyde denedim seyir halinde 90 a geldikten sonra sıcak açık olsada kıpırdamıyor. İşten çıktım eve gelene kadar bu şekildeydi sonra eve geldim yağ sıcaklığı 80 85 civarı rolantide son kademe sıcağı açtım hararetin 90 dan düşmesi biraz uzun sürdü 5 dk civarı 70-80 bandına kadar düştü. Sıcağı kapar kapamaz 2 dk içinde de 90 aşkım geri geldi. Termostat açık kalsa seyir halindede 90ı bulmaz diye düşünüyorum. Bu dediklerimi sizde denerseniz kendi aracınızda merak ettim.
Özetle araç ideal yağ ve su sıcaklığına ulaştığında rolanti halde sıcak kalorifer son kademede 5 dk çalıştırıp kontrol edermisiniz ?
 
Şöyle söyleyim yağ sıcaklığı 50.60 civarı iken dediğiniz gibi sıcağı son kademe açınca birden düşüş oluyor. Ama dün şöyle birşeyde denedim seyir halinde 90 a geldikten sonra sıcak açık olsada kıpırdamıyor. İşten çıktım eve gelene kadar bu şekildeydi sonra eve geldim yağ sıcaklığı 80 85 civarı rolantide son kademe sıcağı açtım hararetin 90 dan düşmesi biraz uzun sürdü 5 dk civarı 70-80 bandına kadar düştü. Sıcağı kapar kapamaz 2 dk içinde de 90 aşkım geri geldi. Termostat açık kalsa seyir halindede 90ı bulmaz diye düşünüyorum. Bu dediklerimi sizde denerseniz kendi aracınızda merak ettim.
Özetle araç ideal yağ ve su sıcaklığına ulaştığında rolanti halde sıcak kalorifer son kademede 5 dk çalıştırıp kontrol edermisiniz ?
Durduğunuz yerde rolantide ve fan son kademede ise bendede düşüş oluyor diye biliyorum özellikle bu soğuk havalarda
 


Geri
Üst Alt