Otomatik Viteste E-TSI'a Maruz Bırakılmak / Golf 8


ykeskmer

Üye
Katılım
12 Nis 2018
Mesajlar
52
Tepkime puanı
11
İsim
yakup
Arkadaşlar merhaba.

Uzun süreli VW kullanıcısıyım, geçmişte çeşitli zamanlarda Golf 5/7 + Tiguan kullanıcısı olarak.

Model yükseltmek için Golf'ten devam edeceğim ve otomatik vites tercihimdir.

E-Tsi'lar için okuduğum hata ve arızalar canımı sıktı bu günlerde.

Yeni model(2021-2022-2023) ve otomatik vites bir araç almak istesem burada sadece E-Tsi yani Hybrid motor tercihi sunuluyor.

E-Tsi'larda sanırım henüz batarya değişim zamanlarına gelinmedi hiçbir kullanıcıda veya tam bir dönem geçmedi.

E-Tsi'da yaşanan hata ve elektronik arızlarda aracın garantisi yoksa ücretli işleme girilmesi gerekiyor sanırım. Bu da oldukça yüksek.

Siz ne dersiniz otomatik vites için sadece Hybrid modelin sunulmasına? Yoksa 2018-2020 aralığında düz Tsi mı almalı?
 

uzun süreli kullanım düşünüyorsanız ve sıfır alacaksanız uzatılmış garanti seçeneği değerlendirilebilir. Onun haricinde de kullanıcı hatası olmayan noktalarda da kullanıcıya destek sunuyorlar. Golf 8 1.0 Rline kullandım majör bir problem yaşamadım, babama life aldım onda da problem yaşamadım. Şirket araçlarımız life golf, onlarda da 8 araçtan sadece 2'sinde vites mekanizması ile ilgili problem oldu. vites mekanizma değişimi ve üstteki seçici değişimleri ile çözüldü. Alınacaksa bütçe varsa 1.5'ini tercih edin derim. 1.0 zira performans olarak bir yere kadar tatmin ediyor.
 
Drive modunda 1.0 etsi boğuluyor. Ayrıca ayağımı gazdan cektigim anda zırt pırt kapanması da açıkcası bi süre sonra uyuz etmeye basladı. Spor modunda kullanılırsa elektrik motorunu pek kullanmıyor ve boğulmadığı için genelde sporda gidiyorum. Başta etsiyi sevmiştim, start stop titreşimlerini azaltıyor felan diye ama biraz uyuz etmeye basladı yalan yok. Üstteki arkadasın dedigi gibi 1.5 alınırsa boğulma olmadan daha keyifli olabilir. Yakıt olarak da 1.0 tsi ile uzun dönemde farkını göremedim. Zaten max 10% diyor üretici de. Bence mild-hybrid biraz sınıfta kaldı.
 
@yekk @rower tşkler.
Performans ve sürat arayan bir kullanıcı değilim. Zaten şirket aracım var, sürekli kullanım yapmayacağım da. O nedenle yakıt sorunum yok. 1.5 fazla olur gibi bütçe olarak da.

Hata ve arıza konusu canımı sıktı. Kenarda dururken(fazla kullanmayacak olmamdan ötürü) arıza ve sorunla başımı ağrıtırsa can sıkıcı olur.
 

Şu elemanın kullandığı arabadan beri 1.5 tsi motora olan sevgim daha çok arttı, bu 1.5 tsi manuel araçta en azında videoda gördüğüm kadarıyla, 1.0 tsi da olan alt devirin ölü olması sorunu yok (2000 devir), turbo patlaması yok, çizgisel ve kusursuz bir ivmelenme var, özellikle kalkışlarda öne yığılma ve zıplama problemi yok, fakat bu dediklerimin Bizim için hiçbir önemi yok, Türkiye de sadece keşke demek düşer
 
@yekk @rower

Kullandığım şirket aracı 90 HP/142 Nm-1.750 Rpm - Renault Clio 2023. İvmelenmesi de iyi. Yani otobanda yada ışıklardan kalkarken birisiyle yarış içersinde değilim

Golf 8 1.0 ise 110 Hp / 200 Nm - 2.000 Rpm

Aynı Motor 999 CC - 3 Silindir ikiside

Golf'ün 1.0 ile mevcut verileri bana yeter. Eşim kullanacak doğrusu :)
 
@yekk @rower

Kullandığım şirket aracı 90 HP/142 Nm-1.750 Rpm - Renault Clio 2023. İvmelenmesi de iyi. Yani otobanda yada ışıklardan kalkarken birisiyle yarış içersinde değilim

Golf 8 1.0 ise 110 Hp / 200 Nm - 2.000 Rpm

Aynı Motor 999 CC - 3 Silindir ikiside

Golf'ün 1.0 ile mevcut verileri bana yeter. Eşim kullanacak doğrusu :)
Golf 1.0 tsi kağıt üzerinde her açıdan 1.6 tdi golften üstün, (0-100, maks hız) fakat iş gerçek kullanıma gelince öyle olmuyor, yani kağıt üzerinden karşılaştırma yapmak doğru olmaz, 1.6 tdi motoru örnek olsun diye verdim
 
@yekk @rower

Kullandığım şirket aracı 90 HP/142 Nm-1.750 Rpm - Renault Clio 2023. İvmelenmesi de iyi. Yani otobanda yada ışıklardan kalkarken birisiyle yarış içersinde değilim

Golf 8 1.0 ise 110 Hp / 200 Nm - 2.000 Rpm

Aynı Motor 999 CC - 3 Silindir ikiside

Golf'ün 1.0 ile mevcut verileri bana yeter. Eşim kullanacak doğrusu :)
Önceki araçlarınız neydi bilmiyorum ama 1.6 fsi olmadığı sürece kullandığınızda pişmanlık yaşarsınız.
 
İlk Golf'üm 1.6 Fsi'ydi ve o dediğiniz pişmanlığı yaşadım 2010'da :)
 
İlk Golf'üm 1.6 Fsi'ydi ve o dediğiniz pişmanlığı yaşadım 2010'da :)
O yüzden eğer bütçe müsaitse kesinlikle 1.5 tsi alın pişman olmazsınız :) benim önceki aracım 1.6 dizel manuel civic'ti şuan ki arabam 1.0 tsi manuel golf, bazen arabayı kullanıp eve geldikten sonra eski arabamla olan kullanmamı hayal ediyorum ve gözüm doluyor bu yazdıklarım faydalı olmuştur umarım.
 
@yekk @rower

Kullandığım şirket aracı 90 HP/142 Nm-1.750 Rpm - Renault Clio 2023. İvmelenmesi de iyi. Yani otobanda yada ışıklardan kalkarken birisiyle yarış içersinde değilim

Golf 8 1.0 ise 110 Hp / 200 Nm - 2.000 Rpm

Aynı Motor 999 CC - 3 Silindir ikiside

Golf'ün 1.0 ile mevcut verileri bana yeter. Eşim kullanacak doğrusu :)
İhtiyacınıza göre 1.0 gayet yeter, içiniz rahat olsun. Spor modda da ufaktan eğlendirir ama 1.5 baska tabi
 
E-tsi'den kurtulmanın tek yolu Formentor olarak görünüyor. Fiyat farkı var elbet ancak Golf ile Tiguan arası "e"si olmayan bir Formentor tatmin edici olabilir.
 


Geri
Üst Alt