🧿 Yeni Araç Tiguan 1.5 TSI 150 Ps Elegance DSG - Travel Assist 🧿


thelordof

Katılımcı Üye
 
Katılım
16 Nis 2019
Mesajlar
1,635
Tepkime puanı
595
Konum
Ankara
İsim
Samet
Araç
Tiguan Elegance 1.5TSI evo2
Merhaba arkadaşlar,


Önce ki aylarda da başka bir konu açarak Mevcut Kasa Tiguan mı Yeni Kasa Tiguan mı hakkında sizden fikirler danışmıştım. Bir niyetimiz vardı, tarih olarak belli değildi. Fiyatlar da biraz düşme olunca yıl sonuna kadar bir görelim düşündük. Yeni yıl ile de fiyatlar artacağı kanısına vararak gönül ister ki yeni kasayı bekleyip alalım ama fiyatlar bu şekilde kalmayacağını düşünerek Aralık ayında da malum VW modellerine %6 zam gelince Kasım stoklu fiyatlı araçlarda bir bir tükenirken Travel Assist'li Fil Dişi metalik renkli ve Kasım fiyatından denk gelince almaya karar verdik. Çok sevdiğim sıfırdan beri kullandığımız Mk5 Jetta Comfortline 1.4 TSI 122 Ps den ayrılmak zor olsa da yeni bir arkadaşla yola devam edeceğiz.


Satış işlemleri henüz bitmedi. Önümüzde ki hafta teslim alacağım gibi. Teslimden sonra Detailing Dükkanı veya başka iyi bir yerde tüm camlara film, bir kaç parçaya PPF geri kalana seramik düşünüyorum.



1) Uzun süredir yeni bir araç almayınca teslim anında dikkat etmem gereken şeyler varsa sizlerin fikirlerini istiyorum. Arca Bayi de hediye tutumları vs ne durumda bilen var mı? (Bagaj havuzu- kışlık paspas gibi) Genelde birkaç bayi ismi anahtarlıklarıyla mı uğurluyorlar ? :D

2) Rodaj sürecinde nasıl bir kullanım yapmalıyız, tekrardan hatırlatırsanız sevinirim.

3) Fren rodajı var mıdı? (Youtube da iyi kanalların uyguladığı hızı 100km/h hıza çıkıp normal frenlemeyle 20km/h gibi hıza düşürüp bunu 8-10 kere tekrarlamak gibi, bunu sizler önerir misiniz?

4) Bir de malum bu araçta start&stop motoru kapanması olayını hangi durumlar da kullanmalıyım? Yağlama olayını birden kesiyor mu o düşündürüyor.

5) Araç ilk hareket halinde gaza basarak el frenini otomatik araç mı indirmeli yoksa kendim manuel indirerek mi ilk hareketi yapmalıyım?

6) Bu Tiguan da DQ381 DSG mevcut. Yoğun trafikte manuel veya S modun da kullanmaya gerek var mıdır?

7) Aracı her stop işleminde ilk N pozisyonuna alıp sonra el frenini çekip daha sonra ayak frenden çekilip tekrar basılarak Şanzımanı P moduna alarak kullanmayı düşünüyorum. Sürekli her şekil yolda önerir misiniz?

8) Ek garanti fiyatını şu an için bilmiyorum, yaptırmaya gerek var mıdır? (Normal de Jetta da VW den ayrılma ustalarla kendim Liqui Moly-Mann filtrelerle , başka parça arıza durumunda da onları da orjinal markalardan birini seçerek yıllardır yaptırtıyordum.)


Bir maşallahınızı alırım. 🧿🧿🧿


1719066c.jpg
 
Son düzenleme:

Hayırlı olsun.

Bugün araç almış olsam ilk yapacağım şey bir daha servise götürmemek olurdu. Zaten bunun siz de farkındasınız.

Çoğu sorunuzun cevabı forum içinde vardır. Sorduğunuz sorulara bakınca da biraz hakimsiniz gibi bir düşünceye de kapılmıyor değilim. Yine de zaman zaman eklemeler yaparım kendi adıma.

Şimdiden keyifli sürüşleriniz olsun.
 
Hayırlı olsun.

Bugün araç almış olsam ilk yapacağım şey bir daha servise götürmemek olurdu. Zaten bunun siz de farkındasınız.

Çoğu sorunuzun cevabı forum içinde vardır. Sorduğunuz sorulara bakınca da biraz hakimsiniz gibi bir düşünceye de kapılmıyor değilim. Yine de zaman zaman eklemeler yaparım kendi adıma.

Şimdiden keyifli sürüşleriniz olsun.
Bilgi birikimi var ama bizzat kullanmadığım için yine de bir sormak istedim. Bu vesileyle başka arkadaşlarda da tekrardan bu bilgileri revize eder diye düşündüm. Eyvallah hocam, teşekkür ederim.
 
1) Uzun süredir yeni bir araç almayınca teslim anında dikkat etmem gereken şeyler varsa sizlerin fikirlerini istiyorum. Arca Bayi de hediye tutumları vs ne durumda bilen var mı? (Bagaj havuzu- kışlık paspas gibi) Genelde birkaç bayi ismi anahtarlıklarıyla mı uğurluyorlar ? :D

2) Rodaj sürecinde nasıl bir kullanım yapmalıyız, tekrardan hatırlatırsanız sevinirim.

3) Fren rodajı var mıdı? (Youtube da iyi kanalların uyguladığı hızı 100km/h hıza çıkıp normal frenlemeyle 20km/h gibi hıza düşürüp bunu 8-10 kere tekrarlamak gibi, bunu sizler önerir misiniz?

4) Bir de malum bu araçta start&stop motoru kapanması olayını hangi durumlar da kullanmalıyım? Yağlama olayını birden kesiyor mu o düşündürüyor.

5) Araç ilk hareket halinde gaza basarak el frenini otomatik araç mı indirmeli yoksa kendim manuel indirerek mi ilk hareketi yapmalıyım?

6) Bu Tiguan da DQ381 DSG mevcut. Yoğun trafikte manuel veya S modun da kullanmaya gerek var mıdır?

7) Aracı her stop işleminde ilk N pozisyonuna alıp sonra el frenini çekip daha sonra ayak frenden çekilip tekrar basılarak Şanzımanı P moduna alarak kullanmayı düşünüyorum. Sürekli her şekil yolda önerir misiniz?

8) Ek garanti fiyatını şu an için bilmiyorum, yaptırmaya gerek var mıdır? (Normal de Jetta da VW den ayrılma ustalarla kendim Liqui Moly-Mann filtrelerle , başka parça arıza durumunda da onları da orjinal markalardan birini seçerek yıllardır yaptırtıyordum.)

Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Ağız tadıyla kullanın.
Sorularınıza cevaben;

1- Genel anahtarlık hediyesi oluyor. Pek paspas veya bagaj havuzu hediye edeni görmedim.

2- Rodaj konusunda kullanım kılavuzuna bakabilirsiniz. Detay bilgi orada yer alır. ilk bin kilometre kabaca 4bin deviri geçmeyin. Ani hızlanmalardan kaçının.1000-1500 km arası kademeli olarak devri yükseltirsiniz. Uzun yıllar binerim diyorsanız da tavsiye olarak yağ değişimi yapılabilinir.

3- Fren rodajı (disc bedding) aldığım 4 sıfır araçta yapmadım. Tek dikkat edeceğiniz nokta ilk 100 kilometre ani frenlemeden kaçının. Motor rodajı gibi bu parçanın da bir rodajı var. Bu şekilde yapıp sonrasında normal kullanımda problem yaşamadım. Disc bedding'i golf7 de denemiştim. Hayatımda çok birşey değişmemişti. :)

Yüksek ihtimal biliyorsunuzdur fakat bilmeyen olabilir diye ekleyeyim, dikkat etmeniz gereken nokta sıcak disk soğuk su ikilisini yanyana getirmemek. Yani yoldan gelince disklere su tutmayın veya arabayı yıkamayın. Disklerde eksenel kaçıklığa sebep olabiliyor.

4- Start stop'u etsi haricinde diğer araçlarımda kapatıyorum. Etsi'de gergi damperi üzerinden marş verdiriyor. marş motoru ile arabayı çalıştırmıyor. Bu nedenle de diğer araçlarımda start stop hep kapalı gezdim.

5- El frenini kendiniz indirmenizde fayda var. araç kalkış anına geçtiğinde otomatik indirdiği için balatalara yük bindiriyor. tiguanlarda disk üzerine balata yapışması olabiliyor bu da ötme sesine sebep olabiliyor. Bir kaç sert fren ile temizleniyor bu arada. Dert edilecek bir şey değil. Tavsiyem el frenini kendiniz indirin. Zaten hepi topu bir tuş :)

6- DQ381 DQ200'lere göre daha ağır yükte çalışabiliyor ve kavrama geç ısınıyor. Kavramanın genel ömrü açısından S'de kullanmak daha mantıklı. Şu anda kullandığım Caddy'de de 2.0 TDI & DQ381 kombinasyonu var. Sıkışık trafikte S de kullanıyorum. D'de kullandığımda kafa karışıklığı yaşamıyor.
Fark ettiğim nokta şanzıman ile ilgili R'ye hemen geçmiyor. DQ200'lerde R'ye direkt geçerken bunlarda bir saniye gecikme oluyor gibi. Bu da seri yapmanız gereken park yanaşması vb yerlerde dikkat istiyor.

7- her koşulda belirttiğiniz şekilde uygulayınız.

8- Aracı uzun yıllar kullanacaksanız ek garantinin kapsamına dikkat edip almalısınız. Kasım fiyatlı araçlarda kredi kullanınca ek garanti almak zorunlu diye biliyorum. Eğer kredi çekmediyseniz ek garantinin faydası olur. Olur ya maliyetli bir arıza çıkarsa en azından kafanız rahat olur.
 
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Ağız tadıyla kullanın.
Sorularınıza cevaben;

1- Genel anahtarlık hediyesi oluyor. Pek paspas veya bagaj havuzu hediye edeni görmedim.

2- Rodaj konusunda kullanım kılavuzuna bakabilirsiniz. Detay bilgi orada yer alır. ilk bin kilometre kabaca 4bin deviri geçmeyin. Ani hızlanmalardan kaçının.1000-1500 km arası kademeli olarak devri yükseltirsiniz. Uzun yıllar binerim diyorsanız da tavsiye olarak yağ değişimi yapılabilinir.

3- Fren rodajı (disc bedding) aldığım 4 sıfır araçta yapmadım. Tek dikkat edeceğiniz nokta ilk 100 kilometre ani frenlemeden kaçının. Motor rodajı gibi bu parçanın da bir rodajı var. Bu şekilde yapıp sonrasında normal kullanımda problem yaşamadım. Disc bedding'i golf7 de denemiştim. Hayatımda çok birşey değişmemişti. :)

Yüksek ihtimal biliyorsunuzdur fakat bilmeyen olabilir diye ekleyeyim, dikkat etmeniz gereken nokta sıcak disk soğuk su ikilisini yanyana getirmemek. Yani yoldan gelince disklere su tutmayın veya arabayı yıkamayın. Disklerde eksenel kaçıklığa sebep olabiliyor.

4- Start stop'u etsi haricinde diğer araçlarımda kapatıyorum. Etsi'de gergi damperi üzerinden marş verdiriyor. marş motoru ile arabayı çalıştırmıyor. Bu nedenle de diğer araçlarımda start stop hep kapalı gezdim.

5- El frenini kendiniz indirmenizde fayda var. araç kalkış anına geçtiğinde otomatik indirdiği için balatalara yük bindiriyor. tiguanlarda disk üzerine balata yapışması olabiliyor bu da ötme sesine sebep olabiliyor. Bir kaç sert fren ile temizleniyor bu arada. Dert edilecek bir şey değil. Tavsiyem el frenini kendiniz indirin. Zaten hepi topu bir tuş :)

6- DQ381 DQ200'lere göre daha ağır yükte çalışabiliyor ve kavrama geç ısınıyor. Kavramanın genel ömrü açısından S'de kullanmak daha mantıklı. Şu anda kullandığım Caddy'de de 2.0 TDI & DQ381 kombinasyonu var. Sıkışık trafikte S de kullanıyorum. D'de kullandığımda kafa karışıklığı yaşamıyor.
Fark ettiğim nokta şanzıman ile ilgili R'ye hemen geçmiyor. DQ200'lerde R'ye direkt geçerken bunlarda bir saniye gecikme oluyor gibi. Bu da seri yapmanız gereken park yanaşması vb yerlerde dikkat istiyor.

7- her koşulda belirttiğiniz şekilde uygulayınız.

8- Aracı uzun yıllar kullanacaksanız ek garantinin kapsamına dikkat edip almalısınız. Kasım fiyatlı araçlarda kredi kullanınca ek garanti almak zorunlu diye biliyorum. Eğer kredi çekmediyseniz ek garantinin faydası olur. Olur ya maliyetli bir arıza çıkarsa en azından kafanız rahat olur.
Öncelikle iyi dilekleriniz ve fikirleriniz için teşekkür ediyorum.

Sıcak diske kesinlikle su tutulmasını epey öncelerde forumu karıştırırken öğrenmiştim, tekrardan hatırlattığınız için tekrardan teşekkür ediyorum.

eTsi da ki o ayrımı bilmiyordum.

Ani ileri geri hareketlerde vitesin geçmesi için 1-2 saniye beklemek sıkıntı yaratmaz. Manuel araçlarda da araç tam durmadan geri vitese takmak için beklerdim.

Teşekkürler. Dikkat edeceğim.
 
Hayırlı uğurlu olsun hocam. Kazasız belasız sürüşleriniz olsun.

Fren rodajına ek yapmak isterim. Rodaj süresince sert frenden kaçınma olayının biraz yanlış anlaşıldığını düşünüyorum. Trafikte gerekiyorsa tabiki sert fren yapabilirsiniz. Kaçınılması gereken şey uzun süreli fren kullanımı. Örneğin yokuş aşağı yüksek viteste ya da boş viteste frenleriniz aşırı ısınacak şekilde kullanmayın. Güvenlik önemli. Sert fren yapmaktan korkmayın. Psikolojik olarak öyle bir algı oluşmasın bu konu bence çok önemli.
 

Güzel günlerde kullanın yeni aracınızı.

🧿🧿🧿
Teşekkür ediyorum.
Kazasız nazarsız.

Manuel a3 getirselerde
Bende böyle konu açsam keşkem.
Teşekkürler.
Başka ülkelere gidecek araçları (Garip özellikli) Türkiye ye yönlendirirseler neden olmasın. :D
Hayırlı uğurlu olsun hocam. Kazasız belasız sürüşleriniz olsun.

Fren rodajına ek yapmak isterim. Rodaj süresince sert frenden kaçınma olayının biraz yanlış anlaşıldığını düşünüyorum. Trafikte gerekiyorsa tabiki sert fren yapabilirsiniz. Kaçınılması gereken şey uzun süreli fren kullanımı. Örneğin yokuş aşağı yüksek viteste ya da boş viteste frenleriniz aşırı ısınacak şekilde kullanmayın. Güvenlik önemli. Sert fren yapmaktan korkmayın. Psikolojik olarak öyle bir algı oluşmasın bu konu bence çok önemli.

İyi yere değinmişsiniz. Bir de tepe bir yerde ikame edenler için bu rodaj sürecinde her gün yokuştan aşağılara inerken küçük vites yüksek devir oluyor ya bu durum motor rodajına sıkıntı yaratır mı?

İyi dilekler ve bilgiler için teşekkür ederim.
 

Geri
Üst Alt