Geçsem geçerdim zaten.7,5 aracında bir sürü problemi olan insan var. Neyin ispatı,neyin tavsiyesi bu? Bir konu hakkında bilginiz varsa yorum yapın. Yoksa yorum yapmayın gönderilerin altına!
Normalde uzun uzun yazmayı sevmem ama siz bana kızdığınız için açıklayacağım. Aslında daha çok bilgisiz gibi beni gösterdiğin için 3-5 bişeyler yazıyorum.
Soru 1 : AutoHold nedir?
Auto Hold sisteminin çalışma prensibi, aracın durma anında sensörler tarafından algılanan bilgilere dayanır. Genellikle ABS (Anti-Lock Braking System) ve ESP (Electronic Stability Program) gibi sistemlerle entegre olan Auto Hold, fren pedalına ne kadar basıldığını ve aracın hareket durumunu sürekli olarak izler.
Siz sisteminizin sağlıklı bir şekilde çalıştığını ama uyarı aldığınızı belirtmişsiniz. Yani mekanik olarak herhangi bir probleminiz yok. Elektronik olarak probleme odaklanmak lazım.
Soru 2 : Sensör nedir?
Sensörler, çevresel değişiklikleri algılayan ve bu bilgileri elektriksel veya diğer ölçülebilir sinyallere dönüştüren bir cihazdır. Sensörler, ışık, ses, sıcaklık, basınç, hareket ve diğer çeşitli fiziksel değişkenleri ölçebilir.
Autohold sensörü bu tanımdaki sizin fren pedalındaki “hareketinizi” algılayıp, elektriksel sinyale çevirip, aracın bilgisayarının anlayacağı dile çeviren sensördür. Dijitalde bu dile 0 ve 1 değerlerinden oluşur. Burdaki 0, 0 volt, 1 değeri 5volta karşılık gelen kare bir sinyaldir. Yani siz frene belli bir seviyeye kadar basarsanız sensördeki seviye 5 volta kadar çıkar, aynı zamanda aracınızın hızı da ölçülür. İki değer birden alındıktan sonra araç bilgisarayı der kii… Uğur Bey durdu, konforunu bozmayım autohold’u aktifleştireyim ayağı yorulmasın.
Yani demem o ki sensör problemi olabilir. Sensörden eksik alınan bir değer flag oluşturup sizin karşınıza arıza olarak düşüyor.Yani demem o ki pandemi dönemi büyük bir chip problemi yaşandı. Tesla araçlarda kullanılan bütün elektronik sensörleri vs topladı. Chip detayına da inerim ama semi-conductor olayı karmaşık biraz. Sensörler de yarı-iletken yapıda olabilir. Optik olanları da vardır. Mesela yağmur sensörünüz optik sensördür. Işığın kırınımı prensibiyle çalışır. Yağan yağmur damlacıkları merceğin algıladığı ışığı kırar. Bu durum sensörde voltaj değişimine sebep olur. Araç bilgisayarı bu telemetriyi alır, silecek motorlarına çalış komutu gönderir mesela… Volkswagen bu dönemde, üretimde bu tarz elektronik ekipman sıkıntısı yaşadı tedarikçilerinden yeteri kadar ürün çekemedi. Farklı üreticilere yöneldi. MK8’lerde şu forumda gördüğüm arızaların hemen hemen hepsi multimedia, sensör/ elektronik arızaları. Mk7.5 bu dönemde üretilmediği için ne kendi aracımda ne de diğerlerinde bu arızaları gördüm.
Ama haklısınız siz de bana aynı tavsiyeyi mk8’e geçin olarak yapsaydınız ben de böyle tepki verirdim asla geçmezdim.
Kusura bakmayın hocam tavsiyem için özür diliyorum. Tek tavsiyem yetkili/özel servise gösterin. Sonuçta hatanın geldiği adresten ilgili ekipmanı bulup gerekli aksiyonu alın. Burda kimse arızanızı gideremez. Sadece TAVSİYE verir.
Güzel günlerde binin aracınıza.