VAG'a veda


Doctor

Üye
Katılım
11 May 2020
Mesajlar
211
Tepkime puanı
282
Konum
Aydın
İsim
İlker
Golf 7 sonrası, tam bir yıl önce aldığım Leon FR aracımı da 20 gün önce satmam sonrasında yeni araç arayışlarım başlamıştı. Bu süre zarfında cupra leon, seat ateca, peugeot 408 radarımda olan araçlardı. Farklı farklı marka modeller incelesem de bu 3 model üzerinde durduğumu farkettim.
Uzun süre Cupra Leon alma niyetindeydim. Fakat Leon' un sertliğinin beni artık yorduğunu, her çukura düştüğümde bir sey oldu mu diye bakmanın hastalık haline geldiğini farkettiğim için Cupra Leondan soğudum.
Ateca FR güzel bir seçenek gibi dursa da 10 yıllık alt yapının artık demode durduğu modern görülmediği bir gerçek.
Sonunda 408 Allure'a karar kılıp bayileri soruşturmam sonrasında en uygun fiyatı İstanbul Çetaş'tan aldım. Ve aynı gun havale yaparak 3 gun icinde arabayı teslim aldım.

Araca gelirsek; çok ilgi çeken araba. Trafikte gözleri üzerine topluyor. İlk defa VAG dışında bir aracım oluyor. Bu sebeple arabayı tanımam biraz zaman aldı.
1.2 puretech eat8 motor şanzıman uyumu gayet güzel. Kafadamki en büyük soru işareti motor yeterli olur muydu. Fakat araba 1.5 tsi olmasada 1.0 tsi ile benzer performans degerlerine sahip. Günlük kullanıcıyı üzmez. Eat8 gayet akıcı vites geçişleri sarsıntısız ve vites oranları gayet iyi.
Konfor olarak Leondan sonra sanki uçan halıya bindim. Süspansiyonlar tatlı sert ayarlanmış. Çok keskin engebeler haricinde çoğu engebeyi 19 janta rağmen guzel sönümlüyor. Tabiki yol tutuş ve sürüş hissiyatı Leondan bir hayli geride. Fakat bu arabada zaten gazlamak istemiyorsunuz. ACC ile tam uzun yol arabası.
Tasarım olarak araç 4.70 m ile baya uzun ve geniş. Kocaman bir bagaj var. Yerden yüksek ama liftback formu ile ayni zamanda sportif bir duruşu var.
Allure paket cam tavan haricinde gayet yeterli. Şu da olsa dediğim başka bir donanim olmadı. VAG a kıyasla PSA donanım konusunda bir hayli cömert davranmış.
 

Ekli dosyalar

  • 20231209_194416.jpg
    20231209_194416.jpg
    106 KB · Görüntüleme: 128

Hayırlı uğurlu olsun. 408 tasarımı epey dikkat çekici.

Bu 1.2 motorların hangisinde triger kayış sorunu var bir ara o düşündürmüştü. Garip şekilde kayış türü olmasına rağmen yağ içinde çalışıyor.
 
Hayırlı uğurlu olsun. 408 tasarımı epey dikkat çekici.

Bu 1.2 motorların hangisinde triger kayış sorunu var bir ara o düşündürmüştü. Garip şekilde kayış türü olmasına rağmen yağ içinde çalışıyor.
Hocam bu konuyu araştırdım. Triger kayışı yağ içinde çalışıyor. Ve zamanla kayıştan kopan tozlar yağa karışınca bir çok hasara neden olabiliyormuş. Bu olay daha çok 2019 yılından önce görülüyormuş. Sonrasında kayış materyali değişmiş. Yeni nesil kayışlarda böyle bir sorun yaşan şikayet eden şimdilik yok. Ayrica internetten araştırdığım kadariyla yağ koyma yerinde bu kayışı gözle kontrol edilebiliyormuş.
Yine de neden bu malzeme kayış olmuş da zincir olmamış ayri bir olay tabi.
 
Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Cupra leon için pek eski Leon sertliği olduğunu söyleyemeyeceğim. Test ettiğim araç 18 jantta oldukça konforlu bir hissiyat verdi bana.
 
Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Cupra leon için pek eski Leon sertliği olduğunu söyleyemeyeceğim. Test ettiğim araç 18 jantta oldukça konforlu bir hissiyat verdi bana.
Sattığım Leon Mk4 FR dı. Ve kendi aracımda 18 inc janttı. Yani cupra leonla teoride birebir aynı araç. Duzgun asfaltta araç guzel tepkiler veriyor. Fakat logar kapakları ya da ufak yukseltilerde sönümleme neredeyse sıfır. Bunda 40 yanak lastiginde etkisi büyüktü tabi.
 
Hocam bu konuyu araştırdım. Triger kayışı yağ içinde çalışıyor. Ve zamanla kayıştan kopan tozlar yağa karışınca bir çok hasara neden olabiliyormuş. Bu olay daha çok 2019 yılından önce görülüyormuş. Sonrasında kayış materyali değişmiş. Yeni nesil kayışlarda böyle bir sorun yaşan şikayet eden şimdilik yok. Ayrica internetten araştırdığım kadariyla yağ koyma yerinde bu kayışı gözle kontrol edilebiliyormuş.
Yine de neden bu malzeme kayış olmuş da zincir olmamış ayri bir olay tabi.
Düzeldiyse iyi , net olarak son durumu bilmiyorum. Evet zincir olsa daha iyi olurmuş , maliyetten kaynaklı belki de.

Hayırlısı hocam , kazasız , sorunsuz keyifli sürüşler.
 
Hayırlı olsun. Benim hobim de Vag'dan Vag'a geçmek. Bu günlerde de Caddy aracımı Tiguan ile değiştirebilme niyetim vardı ama Ateca excellence denk geldi biraz kararsızım.
 
Hocam caddy den neden vazgeçiyorsun?
Ben sıklıkla araç kullanan biri olmadığım gibi 2 veya 3 yıl aradan sonra araç değiştiren biriyim. Daha önceden de 1.9 Caddy aracım vardı 10 yasındaki aracı 85 bin km'de satmıştım, çok amaçlı kullanıma gayet uygun. Bu aracım da çok güzel her türlü donanım var desem yerinde olur.

Bu araçlarda en çok rahatsız olduğum tarafı ise her yıl vize olayının olması. 120 ile gidilmesi gereken yollarda 110 ile gitme zorunluluğunu ise hiç önemsemiyorum. En şikayet alan konular bunlar oluyor genelde.

Benim 1991 yılından beri bu caddy 10. aracım. Kronolojisi ise şöyle😀
1991 Fiat 126 Bis
1988 Ford Taunus 2.0 GLS Otomatik
1993 Brodway
1993 Ford Taunus 2.0 GTS
2006 Caddy 1.9
2014 Tiguan 2.0 dizel Otomatik
2016 Tiguan 1.6 Dizel
2015 Tiguan 1.4 Lounge Otomatik
2017 Mazda cx3
2021 Caddy style
 
Son düzenleme:
@Link35

Elinizden 2 tane ford taunus geçmiş

Ehliyeti aldığım 18 den 22 ye bindigim araç peder beyin ford 1990 model taunus 1.6 GT idi (cartlak kırmızı)

Bu aracın normal gideni 2.0
uçanı kaçanı 2,4 olması gerekirken.

gitmeyen 1,6 sıyla kahır yaşandı hep.

şehiriçi 11-12-13 litre / 100 km de. Ortalaması vardı
 
Ben sıklıkla araç kullanan biri olmadığım gibi 2 veya 3 yıl aradan sonra araç değiştiren biriyim. Daha önceden de 1.9 Caddy aracım vardı 10 yasındaki aracı 85 bin km'de satmıştım, çok amaçlı kullanıma gayet uygun. Bu aracım da çok güzel her türlü donanım var desem yerinde olur.

Bu araçlarda en çok rahatsız olduğum tarafı ise her yıl vize olayının olması. 120 ile gidilmesi gereken yollarda 110 ile gitme zorunluluğunu ise hiç önemsemiyorum. En şikayet alan konular bunlar oluyor genelde.

Benim 1991 yılından beri bu caddy 10. aracım. Kronolojisi ise şöyle😀
1991 Fiat 126 Bis
1988 Ford Taunus 2.0 GLS Otomatik
1993 Brodway
1993 Ford Taunus 2.0 GTS
2006 Caddy 1.9
2014 Tiguan 2.0 dizel Otomatik
2016 Tiguan 1.6 Dizel
2015 Tiguan 1.4 Lounge Otomatik
2017 Mazda cx3
2021 Caddy style
Ben de her yıl vize olayını sorun edenlere 10 sene de sıfır bir otomobil 4 defa girer
Caddy 10 defa girer
6 defa ekstra maliyeti
Satın alımdaki %80 yerine %15 ötv ile kıyaslayınca çok sorun etmeyin şeklinde açıklıyorum.
Ticari caddy %15 ötv
Otomobil olursa 2.0 motor sebebiyle %150 ötv

Ülkeye giriş fiyatı 1.000.000 olan bir araç

Ticari olursa %15 ötv ile 1380
Otomobil olursa %80 ötv ile 2.160
%150 ötv ile 3000 a denk gelir

Mantıklı bir ticari olursa bence şu vergi durumunda kesinlikle değerlendirilmeli.

Vize ve hız sınırı bu araçların tek kusuru sanırım.
 


Geri
Üst Alt