Golf 7 sonrası, tam bir yıl önce aldığım Leon FR aracımı da 20 gün önce satmam sonrasında yeni araç arayışlarım başlamıştı. Bu süre zarfında cupra leon, seat ateca, peugeot 408 radarımda olan araçlardı. Farklı farklı marka modeller incelesem de bu 3 model üzerinde durduğumu farkettim.
Uzun süre Cupra Leon alma niyetindeydim. Fakat Leon' un sertliğinin beni artık yorduğunu, her çukura düştüğümde bir sey oldu mu diye bakmanın hastalık haline geldiğini farkettiğim için Cupra Leondan soğudum.
Ateca FR güzel bir seçenek gibi dursa da 10 yıllık alt yapının artık demode durduğu modern görülmediği bir gerçek.
Sonunda 408 Allure'a karar kılıp bayileri soruşturmam sonrasında en uygun fiyatı İstanbul Çetaş'tan aldım. Ve aynı gun havale yaparak 3 gun icinde arabayı teslim aldım.
Araca gelirsek; çok ilgi çeken araba. Trafikte gözleri üzerine topluyor. İlk defa VAG dışında bir aracım oluyor. Bu sebeple arabayı tanımam biraz zaman aldı.
1.2 puretech eat8 motor şanzıman uyumu gayet güzel. Kafadamki en büyük soru işareti motor yeterli olur muydu. Fakat araba 1.5 tsi olmasada 1.0 tsi ile benzer performans degerlerine sahip. Günlük kullanıcıyı üzmez. Eat8 gayet akıcı vites geçişleri sarsıntısız ve vites oranları gayet iyi.
Konfor olarak Leondan sonra sanki uçan halıya bindim. Süspansiyonlar tatlı sert ayarlanmış. Çok keskin engebeler haricinde çoğu engebeyi 19 janta rağmen guzel sönümlüyor. Tabiki yol tutuş ve sürüş hissiyatı Leondan bir hayli geride. Fakat bu arabada zaten gazlamak istemiyorsunuz. ACC ile tam uzun yol arabası.
Tasarım olarak araç 4.70 m ile baya uzun ve geniş. Kocaman bir bagaj var. Yerden yüksek ama liftback formu ile ayni zamanda sportif bir duruşu var.
Allure paket cam tavan haricinde gayet yeterli. Şu da olsa dediğim başka bir donanim olmadı. VAG a kıyasla PSA donanım konusunda bir hayli cömert davranmış.
Uzun süre Cupra Leon alma niyetindeydim. Fakat Leon' un sertliğinin beni artık yorduğunu, her çukura düştüğümde bir sey oldu mu diye bakmanın hastalık haline geldiğini farkettiğim için Cupra Leondan soğudum.
Ateca FR güzel bir seçenek gibi dursa da 10 yıllık alt yapının artık demode durduğu modern görülmediği bir gerçek.
Sonunda 408 Allure'a karar kılıp bayileri soruşturmam sonrasında en uygun fiyatı İstanbul Çetaş'tan aldım. Ve aynı gun havale yaparak 3 gun icinde arabayı teslim aldım.
Araca gelirsek; çok ilgi çeken araba. Trafikte gözleri üzerine topluyor. İlk defa VAG dışında bir aracım oluyor. Bu sebeple arabayı tanımam biraz zaman aldı.
1.2 puretech eat8 motor şanzıman uyumu gayet güzel. Kafadamki en büyük soru işareti motor yeterli olur muydu. Fakat araba 1.5 tsi olmasada 1.0 tsi ile benzer performans degerlerine sahip. Günlük kullanıcıyı üzmez. Eat8 gayet akıcı vites geçişleri sarsıntısız ve vites oranları gayet iyi.
Konfor olarak Leondan sonra sanki uçan halıya bindim. Süspansiyonlar tatlı sert ayarlanmış. Çok keskin engebeler haricinde çoğu engebeyi 19 janta rağmen guzel sönümlüyor. Tabiki yol tutuş ve sürüş hissiyatı Leondan bir hayli geride. Fakat bu arabada zaten gazlamak istemiyorsunuz. ACC ile tam uzun yol arabası.
Tasarım olarak araç 4.70 m ile baya uzun ve geniş. Kocaman bir bagaj var. Yerden yüksek ama liftback formu ile ayni zamanda sportif bir duruşu var.
Allure paket cam tavan haricinde gayet yeterli. Şu da olsa dediğim başka bir donanim olmadı. VAG a kıyasla PSA donanım konusunda bir hayli cömert davranmış.