Golf 7 1.2 tai den 7.5 1.0 a geçiş


gkhnclk

Katılımcı Üye
 
Katılım
26 Nis 2022
Mesajlar
788
Tepkime puanı
432
Konum
istanbul
İsim
gökhan
Araç
golf 7
1.2 2015 tsi otomatikten 7.5 kasa 1.0 a geçmek istiyorum pişman olurmuyum 1.2 çok stabil çalışıyor 1.0 da sarsıntı titreşim ciddi bir şekilde rahatsız eder mi bilgisi tecrübesi olan yazarsa şimdiden teşekkür ederim
 

1.2 2015 tsi otomatikten 7.5 kasa 1.0 a geçmek istiyorum pişman olurmuyum 1.2 çok stabil çalışıyor 1.0 da sarsıntı titreşim ciddi bir şekilde rahatsız eder mi bilgisi tecrübesi olan yazarsa şimdiden teşekkür ederim
Bende 1.0 tsi manuel golf 8 kullanıyorum, motor hakkında diyebileceğim tek şey, iş görüyor olurdu. 1.2 tsi kullanmadım fakat hem 4 silindirli olması hemde alt devirlerde tork üretebilmesinden dolayı aracımı değiştirmezdim, 1.0 tsi ile alakalı diyebileceğim tek olumlu şey motorun 1.2 tsi ve 1.4 tsi a göre daha ortaya çıkmış bir yağ yakma probleminin olmaması olurdu.
 
Golf'te rolantide pek bir sarsıntı olmuyordu.. Sadece aracı çalıştırırken ve stop ederken aracı silkeliyor, ve tabi start stop kullanıyorsanız o da silkeleme yapıyor.. Bir diğer eksi yanı ise bazen alt devirlerde gaza basınca sanki vites bozulmuşcasına hafif bir titreme yapıyordu, sonra vites küçültüp normalleşiyordu.. Artı yönü ise şehir içinde çok ekonomik bir motor bence..
 
1.2 aracın 1.0'dan daha iyidir golf 8'e geçeceğim deseydin anlardım da 7'den 7.5'a geçmek için motor küçültmek pek mantıksız.
 
1.2 2015 tsi otomatikten 7.5 kasa 1.0 a geçmek istiyorum pişman olurmuyum 1.2 çok stabil çalışıyor 1.0 da sarsıntı titreşim ciddi bir şekilde rahatsız eder mi bilgisi tecrübesi olan yazarsa şimdiden teşekkür ederim
1.2 Tsi kullanıyorum bende, 1.0 tsi da sürdüm alt devirler daha cansız geldi bana. Ben olsam değiştirmezdim.
 
Ben 1.0 diyorum 👍

Yakıt konusunda daha ekonomik, yeni nesil bir motor yeni her zaman iyidir.

Bahsi geçen düşük devirlerde hissizlik yaşamadım. 1500 devirin altında sürmemek daha doğru olur bu araçları.

Her gün 1.2 kullandıktan sonra 1.0 a bindiğimde daha ilk gaza basmada bile olumlu yönde farkı anında hissediyorum. Aradaki ufak tork farkı hissettiriyor demekki.

Ekleme: Direksiyon da çok kolay dönüyor 1.0 tsi.
Autohold daha doğru ve kusursuz çalışıyor ve de
 
Ben 1.0 diyorum 👍

Yakıt konusunda daha ekonomik, yeni nesil bir motor yeni her zaman iyidir.

Bahsi geçen düşük devirlerde hissizlik yaşamadım. 1500 devirin altında sürmemek daha doğru olur bu araçları.

Her gün 1.2 kullandıktan sonra 1.0 a bindiğimde daha ilk gaza basmada bile olumlu yönde farkı anında hissediyorum. Aradaki ufak tork farkı hissettiriyor demekki.

Ekleme: Direksiyon da çok kolay dönüyor 1.0 tsi.
Autohold daha doğru ve kusursuz çalışıyor ve de
teşekkür edrim
 
Bende 1,2tsi dan 1,0tsi a geçtim. Burdaki arkdaşlar neye göre geçmezdim diyor bilmiyorum. Açıkçası 1,0tsi daha performanslı bir motor kronik sorunları yağ yakma gibi bir derdi yok. Yakıt tüketimi bir tık daha az yakabiliyor. Golf 7.5 araçtan bahsedecek olursak ben tavsiye ederim ancak golf 8 1,0tsi da volan bir tık daha ağır olduğu için son hızlarda biraz daha yavaş kalıyor ama çok az bir şey fark edebilirmisiniz bilmiyorum. Örnek verecek olursam 4 kişi otobanda 222km hızı görüyorum ancak golf 8 de 210 u geçemiyor.
 
Bende 1,2tsi dan 1,0tsi a geçtim. Burdaki arkdaşlar neye göre geçmezdim diyor bilmiyorum. Açıkçası 1,0tsi daha performanslı bir motor kronik sorunları yağ yakma gibi bir derdi yok. Yakıt tüketimi bir tık daha az yakabiliyor. Golf 7.5 araçtan bahsedecek olursak ben tavsiye ederim ancak golf 8 1,0tsi da volan bir tık daha ağır olduğu için son hızlarda biraz daha yavaş kalıyor ama çok az bir şey fark edebilirmisiniz bilmiyorum. Örnek verecek olursam 4 kişi otobanda 222km hızı görüyorum ancak golf 8 de 210 u geçemiyor.
Hocam başta şöyle diyeyim, ben şu zamana kadar hiç 1.2 tsi kullanmadım fakat yukarıda yaptığım yorum aracın tork bandına dayanarak dediğim birşey ama 1.0 tsi kullanan biriyim ve benim diyebileceğim şey bu motorun üst devirlerinin başarılı olması olurdu genel performansına ve uzun yoldaki verimliliğini lafım yok fakat bana göre bu araç şehir içi için, özellikle eğimli yerlerinde olduğu yerler için başarısız bir motor, mesela şöyle bir örnek vereyim diyelim 3. viteste hatırı sayılır bir yokuş çıkıyorsunuz ve önünüzde trafik yavaşladı ve siz 2. vitese alıp devam edeceksiniz eğer araç 2000 devrin altında kalırsa kendini toparlamakta zorlanıyor ve bir diğer eleştirimde 1.0 tsi tork dağılımını lineal bir şekilde veremiyor ve gaza bastığınızda içeride konforsuz bir durum oluşuyor bu dediğim özellikle 1500 3000 arası oluyor, çok net bir turbo patlaması oluyor ve buda kuru bir sürüş deneyimi yaşatıyor, bir motoru tanımanın en iyi yolu o aracı manuel kullanmaktır, her zaman derim, " kötü şanzıman iyi motoru berbat eder fakat dsg kötü motoru ihya eder".
 
Hocam başta şöyle diyeyim, ben şu zamana kadar hiç 1.2 tsi kullanmadım fakat yukarıda yaptığım yorum aracın tork bandına dayanarak dediğim birşey ama 1.0 tsi kullanan biriyim ve benim diyebileceğim şey bu motorun üst devirlerinin başarılı olması olurdu genel performansına ve uzun yoldaki verimliliğini lafım yok fakat bana göre bu araç şehir içi için, özellikle eğimli yerlerinde olduğu yerler için başarısız bir motor, mesela şöyle bir örnek vereyim diyelim 3. viteste hatırı sayılır bir yokuş çıkıyorsunuz ve önünüzde trafik yavaşladı ve siz 2. vitese alıp devam edeceksiniz eğer araç 2000 devrin altında kalırsa kendini toparlamakta zorlanıyor ve bir diğer eleştirimde 1.0 tsi tork dağılımını lineal bir şekilde veremiyor ve gaza bastığınızda içeride konforsuz bir durum oluşuyor bu dediğim özellikle 1500 3000 arası oluyor, çok net bir turbo patlaması oluyor ve buda kuru bir sürüş deneyimi yaşatıyor, bir motoru tanımanın en iyi yolu o aracı manuel kullanmaktır, her zaman derim, " kötü şanzıman iyi motoru berbat eder fakat dsg kötü motoru ihya eder".
Tork grafiklerine göre 1.2 tsi 1400 devirde max torku olan 175 nm vermeye başlıyor. 1.0 tsi de zaten 1500 devirde 175 nm tork vermeye başlıyor ve bunu 2000 devir 200 nm torka kadar arttırarak gidiyor. Ayrıca devir bandının neredeyse tamamında 1.0 tsi tork verileri daha yüksek. Yani bu konuda 1.0 tsi birini tatmin etmiyorsa 1.2 tsi de tatmin etmez.
 
1.2 tsi manuel den 1.0 dsg ye gectim.1.0 dsg yi tavsiye ederim.Uzun yolda 1.2 ye gore daha performansli sehir icinde daha istekli.Cevrende varsa deneyebilirsin yada kiralama yapabilirsin.
 
Tork grafiklerine göre 1.2 tsi 1400 devirde max torku olan 175 nm vermeye başlıyor. 1.0 tsi de zaten 1500 devirde 175 nm tork vermeye başlıyor ve bunu 2000 devir 200 nm torka kadar arttırarak gidiyor. Ayrıca devir bandının neredeyse tamamında 1.0 tsi tork verileri daha yüksek. Yani bu konuda 1.0 tsi birini tatmin etmiyorsa 1.2 tsi de tatmin etmez.
bencede dediğiniz gibi bende bu rakamlara bakarak pişman olmam diyorum çünkü ortlalama bir sürücüyüm comfortline dan higeline geçiş yapmayı donanım artırmayı da düşünüyorum
 

1.2 motor hakkında deneyimim yok fakat 1.0 tsi dsg ile kullanılıcaksa ‘d’ modunda araç genelde 1400 devirlerde seyretmeye calisiyor ve oldukça boğuluyor. ‘s’ modunda boğulma problemi yok fakat tabii çok kuvvetli bir motor değil.
 

Geri
Üst Alt