- Katılım
- 27 Eki 2022
- Mesajlar
- 1,314
- Tepkime puanı
- 1,095
- Konum
- Ankara
- İsim
- Ozan
- Araç
- Golf 7.5 1.0 TSI Midline Plus
Merhaba, uzun süredir montajı gerçekleştirilmesine rağmen, aracı bu zamana dek çok kullanmama gerek kalmadığından yoğunluktan foruma konu olarak açamamıştım. Şerit takip kamerasının yanında tabela okuma ve uzun far asistanı özelliklerine de sahip olacağız. Bugünde aracıma eklettiğim parçaları ve montajını bu retrofiti aracına yaptıracak kişilere yol olması açısından paylaşıyorum.
Aracım 2018 model golf 7.5 midline plus olduğu için ön camımda sensör koyma yeri dahi yoktu. Bu sebepten ötürü, far ve yağmur sensörünü cama bir kutu aparatı yöntemiyle sabitleyerek kullanıyordum. Beraberinde dikiz aynası ise elle karartma manuel ayarlı dikiz aynasıydı. Bu aynayı kullanamazdım çünkü aynanın ayağı sensörlü camlara uyumlu olmadığından yeni ve çereçevesiz ayna buldum. Yeni cama yeni ayna dedim Benim için gerekli olan parçaların resimlerini tam anlamıyla teker teker çekemedim sebebi ise her bir parçayı farklı tarihte birikirerek almamdı ama parça numaralarını aldım. Sırasıyla:
5G0845011BLNVB ( Şerit takip için üretilmiş ön cam)
3G0 857 511 AC (Karartmalı çerçevesiz dikiz aynası)
5G0 868 437 A Y20 (Aynaya takılacak 3 trim parçasından büyük olanı)
3G0 858 633 ve 3G0 858 634 (Aynaya takılacak 2 adet trim kapakları)
NOT: Bu 3 parçayı da isterseniz tavan döşemesinde ya da siyah renkte alabiliyorsunuz. Ben siyah tercih etmedim. Siyah renkli olmasını isterseniz onlarında parça numaraları sonlarına 82V eklenmiş halidir. 5G0 868 437 A 82V - 3G0 858 63382V - 3G0 858 63482V
3Q0 980 654 H (Şerit takip kamerası) @HONEY "babam sağolsun"
Far ve yağmur sensörünün jelini değiştirmekle uğraşmak yerine yeni sensör aldım parça numarasını bilmiyorum.
Tabi ki şerit takip kamerası ve çerçevesiz dikiz aynası için kablo tesisatıda gerekiyor. Şerit takip için gerekli olan tesisatı @mach1 hocamdan temin ettim. Kendisine tekrardan teşekkür ederim.
Camın siparişini verdikten 1 gün sonrasında alabilirsiniz diye telefonuma SMS geldi. Camı teslim alıp kırık çizik var mı diye yerinde kontrol ettikten sonra arka koltukları yatırarak anca sığdırabildim araca ve doğruca Opsiyonel Otomotiv'e indirdim.
Camı VW Arca'da değiştirmemin işçilik maliyeti yüksek olduğundan ve üstünden çıkan camın artık işime yaramamasından. Opsiyonel Otomotiv'in kendilerinin anlaşmalı olduğu bir cam firması aracı yerinde hareket ettirmeden gelip camı değiştirdiler. Eski camı ise kendileri işçilik ve malzeme ücreti sayarak aldılar. İşçiliklerinden ve çalışma prensiplerinden çok memnun kaldım. Cam ile alakalı işi olan olursa eğer Vizyon Oto Cam. Tavsiye ederim.
Döşemelere zarar vermeden ve eski yapışkanın artıklarını tamamen çıkartarak yapmaları dikkatimi çekti
Camın montajı yapıldıktan sonra 24 saat kurumaya bırakıldı. . Üzerinde bulunan turuncu bantları ise 48 saatin ardından sökmemi söylediler.
Cam takılmadan önce kamera, sensör ve dikiz aynasının tesisat işlemi gerçekleştirildi. Cam takıldıktan 1 saat sonrasında kamera, sensör ve ayna yerine montelendi.
Geriye kodlamalar ve kameranın kalibrasyonu kaldı.
Kalibrasyon işlemi ise duvarda asılı olan kalibrasyon levhasına aracın levhaya olan uzaklığı ile 4 tekerin zeminden çamurluğa kadar yüksekliği ölçülerek araç karşısına geçirildi ve tamamlandı. Şerit takip fonksiyonu 65 km/h üzerinde devreye giriyor. 15-20 aralığında bir sürede eğer ki direksiyona dokunmazsanız tutmanız için sesli uyarılar yapıyor. Bunun üzerine daha da dokunmazsanız araca peş peşe dozajı gittikçe artan ani frenlemelerde bulunuyor. Buna VW'de acil durum asistanı deniyor. Aracım manuel olduğu için hızı 30 km/h bandına kadar düşürüyor. Bu esnada dörtlü flaşör yanmaya başlıyor. Eğer ki aracım otomatik vites olsaydı 0 km/h'e kadar hızımı indirip, tamamen durduktan sonra dörtlü flaşörlerini yakacaktı. Tabela okuma asistanını ayarlar kısmından hem görsel hem de sesli yaparsanız direk gözünüze sokacak düzeyde gösteriyor. Eğer gereken hızın üzerine geçerseniz hız tabelasının etrafında ünlem işareti çıkmaya başlıyor ve eko öneri gibi hız aştınız uyarısı veriyor. Uzun far asistanını devreye sokmak için ise sinyal kolunu 1 kere ileri doğru itmeniz gerekiyor.
Ön camımızla alakalı fasıllarda bittikten sonra araca Esp Off tuş grubu ile 4 kapı altı aydınlatma gerekli kablo tesisatı ile yapılarak montajlandı.
Golf 7.5 araçlar için arka kapıların reflektör yerlerini ayak aydınlatmalı reflektör tam sığmadığından Dremel makinesi ile kesmek gerekiyor. MK7 araçlar için böyle bir sorun bulunmuyormuş. Sadece MK7.5 araçlar için hafif törpü işlemi görmesi gerekiyor.
Cam kuruduktan sonra test etmek için yola çıktığımda yarı otonom sürüşü ACC ile beraber kombinleyerek yakaladık dedim .Yılbaşından sonra var olan ACC'yi, PACC'ye dönüştürerek daha da ilerletmeyi düşünüyorum.
Tecrübelerimi izlemek için aşağıda ki linke tıklayabilirsiniz. Zifiri karanlık bir yerden daha geçmediğim için uzun far asistanının işleyişinin videosunu ilerleyen zamanlarda ekleyeceğim. Şerit takip ve tabela okuma asistanına video da yer verebildim.
[/URL]
Traffic Jam Asisst:
https://disk.yandex.com.tr/i/QzYsG_tIhs0eJg
Maddi ve manevi emeği geçen herkese teşekkür ederim değerli forum ailesi... Bir sonraki retrofitte görüşmek üzere
Aracım 2018 model golf 7.5 midline plus olduğu için ön camımda sensör koyma yeri dahi yoktu. Bu sebepten ötürü, far ve yağmur sensörünü cama bir kutu aparatı yöntemiyle sabitleyerek kullanıyordum. Beraberinde dikiz aynası ise elle karartma manuel ayarlı dikiz aynasıydı. Bu aynayı kullanamazdım çünkü aynanın ayağı sensörlü camlara uyumlu olmadığından yeni ve çereçevesiz ayna buldum. Yeni cama yeni ayna dedim Benim için gerekli olan parçaların resimlerini tam anlamıyla teker teker çekemedim sebebi ise her bir parçayı farklı tarihte birikirerek almamdı ama parça numaralarını aldım. Sırasıyla:
5G0845011BLNVB ( Şerit takip için üretilmiş ön cam)
3G0 857 511 AC (Karartmalı çerçevesiz dikiz aynası)
5G0 868 437 A Y20 (Aynaya takılacak 3 trim parçasından büyük olanı)
3G0 858 633 ve 3G0 858 634 (Aynaya takılacak 2 adet trim kapakları)
NOT: Bu 3 parçayı da isterseniz tavan döşemesinde ya da siyah renkte alabiliyorsunuz. Ben siyah tercih etmedim. Siyah renkli olmasını isterseniz onlarında parça numaraları sonlarına 82V eklenmiş halidir. 5G0 868 437 A 82V - 3G0 858 63382V - 3G0 858 63482V
3Q0 980 654 H (Şerit takip kamerası) @HONEY "babam sağolsun"
Far ve yağmur sensörünün jelini değiştirmekle uğraşmak yerine yeni sensör aldım parça numarasını bilmiyorum.
Tabi ki şerit takip kamerası ve çerçevesiz dikiz aynası için kablo tesisatıda gerekiyor. Şerit takip için gerekli olan tesisatı @mach1 hocamdan temin ettim. Kendisine tekrardan teşekkür ederim.
Camın siparişini verdikten 1 gün sonrasında alabilirsiniz diye telefonuma SMS geldi. Camı teslim alıp kırık çizik var mı diye yerinde kontrol ettikten sonra arka koltukları yatırarak anca sığdırabildim araca ve doğruca Opsiyonel Otomotiv'e indirdim.
Camı VW Arca'da değiştirmemin işçilik maliyeti yüksek olduğundan ve üstünden çıkan camın artık işime yaramamasından. Opsiyonel Otomotiv'in kendilerinin anlaşmalı olduğu bir cam firması aracı yerinde hareket ettirmeden gelip camı değiştirdiler. Eski camı ise kendileri işçilik ve malzeme ücreti sayarak aldılar. İşçiliklerinden ve çalışma prensiplerinden çok memnun kaldım. Cam ile alakalı işi olan olursa eğer Vizyon Oto Cam. Tavsiye ederim.
Döşemelere zarar vermeden ve eski yapışkanın artıklarını tamamen çıkartarak yapmaları dikkatimi çekti
Camın montajı yapıldıktan sonra 24 saat kurumaya bırakıldı. . Üzerinde bulunan turuncu bantları ise 48 saatin ardından sökmemi söylediler.
Cam takılmadan önce kamera, sensör ve dikiz aynasının tesisat işlemi gerçekleştirildi. Cam takıldıktan 1 saat sonrasında kamera, sensör ve ayna yerine montelendi.
Geriye kodlamalar ve kameranın kalibrasyonu kaldı.
Kalibrasyon işlemi ise duvarda asılı olan kalibrasyon levhasına aracın levhaya olan uzaklığı ile 4 tekerin zeminden çamurluğa kadar yüksekliği ölçülerek araç karşısına geçirildi ve tamamlandı. Şerit takip fonksiyonu 65 km/h üzerinde devreye giriyor. 15-20 aralığında bir sürede eğer ki direksiyona dokunmazsanız tutmanız için sesli uyarılar yapıyor. Bunun üzerine daha da dokunmazsanız araca peş peşe dozajı gittikçe artan ani frenlemelerde bulunuyor. Buna VW'de acil durum asistanı deniyor. Aracım manuel olduğu için hızı 30 km/h bandına kadar düşürüyor. Bu esnada dörtlü flaşör yanmaya başlıyor. Eğer ki aracım otomatik vites olsaydı 0 km/h'e kadar hızımı indirip, tamamen durduktan sonra dörtlü flaşörlerini yakacaktı. Tabela okuma asistanını ayarlar kısmından hem görsel hem de sesli yaparsanız direk gözünüze sokacak düzeyde gösteriyor. Eğer gereken hızın üzerine geçerseniz hız tabelasının etrafında ünlem işareti çıkmaya başlıyor ve eko öneri gibi hız aştınız uyarısı veriyor. Uzun far asistanını devreye sokmak için ise sinyal kolunu 1 kere ileri doğru itmeniz gerekiyor.
Ön camımızla alakalı fasıllarda bittikten sonra araca Esp Off tuş grubu ile 4 kapı altı aydınlatma gerekli kablo tesisatı ile yapılarak montajlandı.
Golf 7.5 araçlar için arka kapıların reflektör yerlerini ayak aydınlatmalı reflektör tam sığmadığından Dremel makinesi ile kesmek gerekiyor. MK7 araçlar için böyle bir sorun bulunmuyormuş. Sadece MK7.5 araçlar için hafif törpü işlemi görmesi gerekiyor.
Cam kuruduktan sonra test etmek için yola çıktığımda yarı otonom sürüşü ACC ile beraber kombinleyerek yakaladık dedim .Yılbaşından sonra var olan ACC'yi, PACC'ye dönüştürerek daha da ilerletmeyi düşünüyorum.
Tecrübelerimi izlemek için aşağıda ki linke tıklayabilirsiniz. Zifiri karanlık bir yerden daha geçmediğim için uzun far asistanının işleyişinin videosunu ilerleyen zamanlarda ekleyeceğim. Şerit takip ve tabela okuma asistanına video da yer verebildim.
[/URL]
Traffic Jam Asisst:
https://disk.yandex.com.tr/i/QzYsG_tIhs0eJg
Maddi ve manevi emeği geçen herkese teşekkür ederim değerli forum ailesi... Bir sonraki retrofitte görüşmek üzere
Son düzenleme: