Karter Tapası (Bulundu)


Vagger_Boy

Katılımcı Üye
 
Katılım
27 Eki 2022
Mesajlar
1,314
Tepkime puanı
1,095
Konum
Ankara
İsim
Ozan
Araç
Golf 7.5 1.0 TSI Midline Plus
Merhaba, golf 7.5 1.0 tsi aracım için yılbaşından sonra gireceği bakımında tapasını değiştirmek istiyorum. Servisten hangi parça numarası ile satın alabilirim ?
 

Bu konuyu geçen bakımda sordum. Araç 30.000 bakıma girmişti tapa değişecekmi diye sorduğumda sadece Sızdırmaz contasının değiştiğini, tapanın ilk bakımda değiştiğini çünkü aracın rodaj sürecinde arta kalan parçaların mıknatıslı tapaya tutunduğunu ilettiler.

Tabi orjinali ile değişimde bir sakınca olmayacaktır yenilenmiş olur.
 
Bu konuyu geçen bakımda sordum. Araç 30.000 bakıma girmişti tapa değişecekmi diye sorduğumda sadece Sızdırmaz contasının değiştiğini, tapanın ilk bakımda değiştiğini çünkü aracın rodaj sürecinde arta kalan parçaların mıknatıslı tapaya tutunduğunu ilettiler.

Tabi orjinali ile değişimde bir sakınca olmayacaktır yenilenmiş olur.
Parça numarasına erişebilsem contayla beraber alacağım. Etka'dan ekran yansıttıklarında contada gözükecektir onu da oradan sepete çekerim
 
Bu konuyu geçen bakımda sordum. Araç 30.000 bakıma girmişti tapa değişecekmi diye sorduğumda sadece Sızdırmaz contasının değiştiğini, tapanın ilk bakımda değiştiğini çünkü aracın rodaj sürecinde arta kalan parçaların mıknatıslı tapaya tutunduğunu ilettiler.

Tabi orjinali ile değişimde bir sakınca olmayacaktır yenilenmiş olur.
TSI motorun tapasında mıknatıs yoktur.! güzel sallamışlar, TSI ‘da her bakımda conta, daha doğru bir ifadeyle (tapa pulu) değişir,
Her 2 sene de bir de karter tapasını değiştirmek iyidir, tapa uzun süre değişmezse sıkıntılı durumlar yaşanabilir,

TDI ‘da ise her bakımda karter tapası ve tapa pulu değişir, TDI ‘da karter tapası ve pulu TSI ‘daki gibi ayrı ayrı satılmaz, TDI ‘da karter tapası ve tapa pulu birlikte gelir.

Araç üreticileri (mıknatıslı karter tapası) C ve D segmenti araçlarda koymazlar, Premium markalarda, (E ve F üst segment araçlarda) ve spor otomobillerde bulunur.
 

Eski Golfcü Mehmet hocamın videosundan ayıkladım sonunda :)

1704042669266.png

N 90813202 parça kodu :)
 
Bu konu ile alakasız ama sormak istediğim birsey var ben aracımı 4 yıl önce 2. El almıştım ve çok şükür sorunsuz kullanıyorum ama son bakımda farkettim ki benim araç benden once alttan bir darbe sonucu yüksek ihtimalle kartere zarar vermiş ve karteri kaplayan resimdeki keçe benzeri bir malzeme (ismini bilmiyorum) delinmiş daha sonrasında karter değişmiş ama üstünde simsiyah yağlı bir şekilde bu keçe duruyor bunun bir zararı olur mu değiştirmek gerekir mi sizce
Özellikle @forzaGilles üstadım sizin öneriniz nedir bir mudehalede bulunmam gerekir mi ?@forzaGilles
 

Ekli dosyalar

  • IMG20231122142835.jpg
    IMG20231122142835.jpg
    333.7 KB · Görüntüleme: 51
Bu konu ile alakasız ama sormak istediğim birsey var ben aracımı 4 yıl önce 2. El almıştım ve çok şükür sorunsuz kullanıyorum ama son bakımda farkettim ki benim araç benden once alttan bir darbe sonucu yüksek ihtimalle kartere zarar vermiş ve karteri kaplayan resimdeki keçe benzeri bir malzeme (ismini bilmiyorum) delinmiş daha sonrasında karter değişmiş ama üstünde simsiyah yağlı bir şekilde bu keçe duruyor bunun bir zararı olur mu değiştirmek gerekir mi sizce
Özellikle @forzaGilles üstadım sizin öneriniz nedir bir mudehalede bulunmam gerekir mi ?@forzaGilles
Keçe eski hasar sonucu mu yağ için de kalmış, yoksa araç yağ mı kaçırıyor bilemeyiz,

Bunu bilebilmek için keçenin sökülüp karter kısmına bakmak gerek.

Karter biraz pahalıdır, belki de eski sahibi delinen karteri kaynak yapmıştır,

Her halükarda keçeyi söküp gözlemlemek gerek.
 
Keçe eski hasar sonucu mu yağ için de kalmış, yoksa araç yağ mı kaçırıyor bilemeyiz,

Bunu bilebilmek için keçenin sökülüp karter kısmına bakmak gerek.

Karter biraz pahalıdır, belki de eski sahibi delinen karteri kaynak yapmıştır,

Her halükarda keçeyi söküp gözlemlemek gerek.
Hocam muhtemelen eski hasara bağlı çünkü yeni bir hasar olsa aracımda yağ eksiltme gibi bir durum olmaz mıydı
Bende evet keceyi sokup nasıl bir tamirat yapılmış ona bakmam gerektiğini düşünüyordum sadece asıl merak ettiğim
Diyelim ki karter değişti veya kaynak yapıldı sağlam ;
bu keceyi değiştirmek gerekli mi sizce çünkü baktigimda sadece orjinal parca olarak var ve fiyatı biraz yüksek o sebeple sormak istedim
 
Hocam muhtemelen eski hasara bağlı çünkü yeni bir hasar olsa aracımda yağ eksiltme gibi bir durum olmaz mıydı
Bende evet keceyi sokup nasıl bir tamirat yapılmış ona bakmam gerektiğini düşünüyordum sadece asıl merak ettiğim
Diyelim ki karter değişti veya kaynak yapıldı sağlam ;
bu keceyi değiştirmek gerekli mi sizce çünkü baktigimda sadece orjinal parca olarak var ve fiyatı biraz yüksek o sebeple sormak istedim
Keçeyi değiştirmek isterseniz yetkili serviste (yedek parça ve işçilikte) %30 zubizu indirimi hakkınız var, bu sayede uyguna gelebilir,

Keçeyi değiştirin veya değiştirmeyin, mutlaka keçeyi söktürüp yapılan kaynak/tamirat vs.. veya değişim mi yapılmış bir kontrol ettirin,

Belki de karter kaynak yapıldı ama karter (azar azar) yani yağ çubuğunda fark edilemiyecek kadar karterin —>motor bloğuna bağlanan ek yeri kenarlardan (yani sıvı conta kısmından) azar azar kaçırıyor olabilir, En sağlıklı yöntem keçeyi söküp bir kontrol etmektir.

Ayrıca yağ değişimlerinde sanayide karter tapasını takarken tapaya (teflon bant) saran manyak ustalar var, kesinlikle tapaya (teflon bant / sıvı conta) vb. şeyler yapmalarına müsade etmeyiniz..!! Ayrıca bakımları sanayide falan yaptırıyorsanız, karter tapasını yetkili servisten orjinalini temin etmenizi öneririm, serviste 90-100 lira olan tapayı dışarda yan sanayi tapayı 60-70 liraya veriyorlar.
 

ilk bakımda tapa değişir sonraki bakımlarda conta, bu sadece benzili araçlar için geçerli dizellerde her bakım 1 tapa.
 

Geri
Üst Alt