Direksiyon Titremesi


Kemal Can

Yeni Üye
Katılım
19 Haz 2018
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
İsim
...
Merhaba,

Aracımda aşağıda anlattığım şekilde direksiyon titremesi mevcut. Epeydir var, tam olarak ne zaman başladı hatırlamıyorum. O yüzden önceden titremiyordu da titremeye mi başladı yoksa ben mi daha hassaslaştım bu duruma emin değilim.

1- Araçta sağa sola çekme yok, direksyonu bıraksam bile dümdüz gidiyor.
2- Titremenin şiddeti hızdan ve zeminden pek etkilenmiyor. Çok düşük hızda bile var ve 20 ile giderken ki titreme miktarıyla 120 ile giderken ki arasında fark var ama dağlar kadar değil.
3- Hareket yokken yok.
4- Direksiyonda gözle görülen bir hareket yok sadece hissedilen birşey. Hissiyat olarak düşük kuvvette playstation kumandası titremesi gibi.

Özellikle 2. maddeden dolayı balansa yada lastikte bir problemden dolayı olduğunu düşünmüyorum. Zaten lastik değiştirmiştim bir ara bu konuda bir değişiklik olmadı. Sizin araçlarınızda da benzer seviyede bir titreme mevcut mu? Takıntı mı yapıyorum yoksa bir sorun mu var onu anlamaya çalışıyorum.

Teşekkürler.
 

Merhaba,

Aracımda aşağıda anlattığım şekilde direksiyon titremesi mevcut. Epeydir var, tam olarak ne zaman başladı hatırlamıyorum. O yüzden önceden titremiyordu da titremeye mi başladı yoksa ben mi daha hassaslaştım bu duruma emin değilim.

1- Araçta sağa sola çekme yok, direksyonu bıraksam bile dümdüz gidiyor.
2- Titremenin şiddeti hızdan ve zeminden pek etkilenmiyor. Çok düşük hızda bile var ve 20 ile giderken ki titreme miktarıyla 120 ile giderken ki arasında fark var ama dağlar kadar değil.
3- Hareket yokken yok.
4- Direksiyonda gözle görülen bir hareket yok sadece hissedilen birşey. Hissiyat olarak düşük kuvvette playstation kumandası titremesi gibi.

Özellikle 2. maddeden dolayı balansa yada lastikte bir problemden dolayı olduğunu düşünmüyorum. Zaten lastik değiştirmiştim bir ara bu konuda bir değişiklik olmadı. Sizin araçlarınızda da benzer seviyede bir titreme mevcut mu? Takıntı mı yapıyorum yoksa bir sorun mu var onu anlamaya çalışıyorum.

Teşekkürler.
Direksiyon titremesinin en yaygın nedenlerinden birisi rot ayarlarının bozuk olmasıdır. Rot ayarları bozuk olması durumunda, tekerleklerin birbirine farklı olarak konumlandırılması direksiyonun titremesine neden olur. Özellikle engebeli yollarda sürekli araç kullanmak, zamanla rot ayarının bozulmasına neden olur.
Bence bir konturol edttir
Burda sorun yoksa Sen takıyorsun demektir
 
Upvote 0
Merhaba,

Aracımda aşağıda anlattığım şekilde direksiyon titremesi mevcut. Epeydir var, tam olarak ne zaman başladı hatırlamıyorum. O yüzden önceden titremiyordu da titremeye mi başladı yoksa ben mi daha hassaslaştım bu duruma emin değilim.

1- Araçta sağa sola çekme yok, direksyonu bıraksam bile dümdüz gidiyor.
2- Titremenin şiddeti hızdan ve zeminden pek etkilenmiyor. Çok düşük hızda bile var ve 20 ile giderken ki titreme miktarıyla 120 ile giderken ki arasında fark var ama dağlar kadar değil.
3- Hareket yokken yok.
4- Direksiyonda gözle görülen bir hareket yok sadece hissedilen birşey. Hissiyat olarak düşük kuvvette playstation kumandası titremesi gibi.

Özellikle 2. maddeden dolayı balansa yada lastikte bir problemden dolayı olduğunu düşünmüyorum. Zaten lastik değiştirmiştim bir ara bu konuda bir değişiklik olmadı. Sizin araçlarınızda da benzer seviyede bir titreme mevcut mu? Takıntı mı yapıyorum yoksa bir sorun mu var onu anlamaya çalışıyorum.

Teşekkürler.
Aracınızın rot ve balans ayarı bozulmuş olabilir.Belirli hızlarda titreme yapar,bazı hızlarda titreşim kesillir.Ancak hızlandıkça uğultuyla birlikte artıyorsa porya bilyası hasar görmüş olabilir.
 
Upvote 0
balans bozuktur bir ön düzenciye gidince o kontrol edip söyler zaten
 
Upvote 0
Hiçbirinizde en ufak bir titreme bile yok mu? Bir daha ki sürüşünüzde dikkat eder misiniz?

Balans olamaz zira yukarıda yazdığım gibi hem bu sorunu yaşadığım süre içerisinde lastikler değişti ve balans yapıldı (ama titremede bir değişiklik olmadı) hem de titreme hızlandıkça artmıyor ve/veya sadece beli hızlarda değil. Rot olduğunu da sanmıyorum rot ayarı bozuk olan araç sağa sola çekmez mi?
 
Upvote 0
Hiçbirinizde en ufak bir titreme bile yok mu? Bir daha ki sürüşünüzde dikkat eder misiniz?
Şuan dikkat ettim bende hiç titreşim yok
10 yıllık araç ve 105 bin km. Ön takımda hiçbir tadilat ve değişiklilk yaptırmadık. Sıfırdan beri bizde
 
Upvote 0
Bende de 140 150 aralığında bariz titreme var, bu hızın altında da üstünde de titreme kayboluyor. Defalarca rot ayarı da yaptırdım balans da yaptırdım ama düzelmedi. Aks kaynaklı olabilir dediler en son ama baktıramadım
 
Upvote 0
Bende de 140 150 aralığında bariz titreme var, bu hızın altında da üstünde de titreme kayboluyor. Defalarca rot ayarı da yaptırdım balans da yaptırdım ama düzelmedi. Aks kaynaklı olabilir dediler en son ama baktıramadım


Giderilemeyen balans sorunları yaşadığınızda ;

Lastikleri araçtan sökmeden, seyyar balans makinesi ile ön - arka 4 tekere de araç üzerinde balans ayarı yaptırınız.

Jant ve lastik dışında ağırlık merkezini olumsuz etkileyen ne varsa dengeye gelecektir.

Yine düzelmezse lastiklerde veya jantlarda atıklık vardır.


balans mak..png
 
Upvote 0
Tecrübelerini aktaran herkese teşekkürler.
Şuan dikkat ettim bende hiç titreşim yok
10 yıllık araç ve 105 bin km. Ön takımda hiçbir tadilat ve değişiklilk yaptırmadık. Sıfırdan beri bizde

Benim araç da aynen sizinkisi gibi sadece km'si çok daha düşük. Pek umudum yok ama nisanda bakım var, söyleyeyim şu alt takımlara bir baksınlar gevşeyen birşeyler vardır belki.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Giderilemeyen balans sorunları yaşadığınızda ;

Lastikleri araçtan sökmeden, seyyar balans makinesi ile ön - arka 4 tekere de araç üzerinde balans ayarı yaptırınız.

Jant ve lastik dışında ağırlık merkezini olumsuz etkileyen ne varsa dengeye gelecektir.

Yine düzelmezse lastiklerde veya jantlarda atıklık vardır.


Ekli dosyayı görüntüle 71942
Yani aslında sorun balanstan mı bilemedim. Balans olunca hız arttıkça titreşim de artması lazım diye biliyorum. Fakat bende hep aynı hızda 130 160 arası gibi hızlarda titreşim artıyor. Buradan artınca veya azalınca titreşim gidiyor. Bu dediğiniz makinede böyle yüksek hıza erişebilir mi tekerler? Daha önce 1 kez farklı araca yaptırmıştım ama tam net hatırlamıyorum ne kadar döndüğünü
 
Upvote 0
Yani aslında sorun balanstan mı bilemedim. Balans olunca hız arttıkça titreşim de artması lazım diye biliyorum. Fakat bende hep aynı hızda 130 160 arası gibi hızlarda titreşim artıyor. Buradan artınca veya azalınca titreşim gidiyor. Bu dediğiniz makinede böyle yüksek hıza erişebilir mi tekerler? Daha önce 1 kez farklı araca yaptırmıştım ama tam net hatırlamıyorum ne kadar döndüğünü

Sizinki de benimki gibi garip. Bendeki titreşim mesela 20km de bile var e o hızda teker ne kadar dönüyor ki direksiyonda benim hissettiğim periyotta titreşim yapsın. Motorun kendinden diyeceğim ama durduk yerde yok ya da yok gibi birşey.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Yani aslında sorun balanstan mı bilemedim. Balans olunca hız arttıkça titreşim de artması lazım diye biliyorum. Fakat bende hep aynı hızda 130 160 arası gibi hızlarda titreşim artıyor. Buradan artınca veya azalınca titreşim gidiyor. Bu dediğiniz makinede böyle yüksek hıza erişebilir mi tekerler? Daha önce 1 kez farklı araca yaptırmıştım ama tam net hatırlamıyorum ne kadar döndüğünü



Lastiklerin söküp balans yapıldığı makineden daha yüksek süratlerde lastik çevirebilir bu seyyar makineler.

Belli bir hız aralığında oluşan titreşim kesinlikle balans ayarının tam tutmamış olmasından kaynaklanır.

Sizin tekerleklerde çok ince bir balans kaçıklığı var gibi.

Kaçıklık ne kadar az olursa, titreşim o kadar yüksek hızda kendini belli eder.


Örnek : ( kurşun gramajları ve araç hızları tamamen farazidir )

5 - 7 gr ayarsızlık var ise 90 - 110 km/s arası titreşim yaşanır, 90 altında ve 110 üzerinde titreşim kesilir.

3 gr ayarsızlık ver ise 130 - 150 km/s hız aralığında titreşim yaşanır, 130 altında ve 150 üstünde titreşim kesilir.

1 gr ayarsızlık varsa 190 - 210 km/s hız aralığında titreşim yaşanır, 190 altında ve 210 üstünde titreşim kesilir gibi.


Rot balansçılar titiz değil ise, tam sıfırlama yapmaya uğraşmazlar.

Çünkü 1 - 3 gr civarı kaçıklığın 170 - 180 km/s üzerindeki hızlarda kendini belli edeceğini bilirler. Sürücüler devamlı o hızlarda seyretmez, çok kısa süreliğine o hızlara çıktığında da titreşimi doğal zannedip, başıma ekşimezler diye düşünürler.



.
.
 
Upvote 0
Sizinki de benimki gibi garip. Bendeki titreşim mesela 20km de bile var e o hızda teker ne kadar dönüyor ki direksiyonda benim hissettiğim periyotta titreşim yapsın. Motorun kendinden diyeceğim ama durduk yerde yok ya da yok gibi birşey.
Anlam veremedim ben de hocam. Sizdeki balanstan ziyade daha alt takımsal bişi gibi geldi. Bu kadar düşük hızdaki titreme balansla farkedilmez gibi. Jant desek jantın tamamen yamulması lazım 20 kmh hızda. Alt takım kontrolü için bence yine bi alt düzenciye aracı gösterin derim.
Lastiklerin söküp balans yapıldığı makineden daha yüksek süratlerde lastik çevirebilir bu seyyar makineler.

Belli bir hız aralığında oluşan titreşim kesinlikle balans ayarının tam tutmamış olmasından kaynaklanır.

Sizin tekerleklerde çok ince bir balans kaçıklığı var gibi.

Kaçıklık ne kadar az olursa, titreşim o kadar yüksek hızda kendini belli eder.


Örnek : ( kurşun gramajları ve araç hızları tamamen farazidir )

5 - 7 gr ayarsızlık var ise 90 - 110 km/s arası titreşim yaşanır, 90 altında ve 110 üzerinde titreşim kesilir.

3 gr ayarsızlık ver ise 130 - 150 km/s hız aralığında titreşim yaşanır, 130 altında ve 150 üstünde titreşim kesilir.

1 gr ayarsızlık varsa 190 - 210 km/s hız aralığında titreşim yaşanır, 190 altında ve 210 üstünde titreşim kesilir gibi.


Rot balansçılar titiz değil ise, tam sıfırlama yapmaya uğraşmazlar.

Çünkü 1 - 3 gr civarı kaçıklığın 170 - 180 km/s üzerindeki hızlarda kendini belli edeceğini bilirler. Sürücüler devamlı o hızlarda seyretmez, çok kısa süreliğine o hızlara çıktığında da titreşimi doğal zannedip, başıma ekşimezler diye düşünürler.



.
.
Anladım hocam. Balans sorununu hız arttıkça titreşim de aynı oranda artıyor diye biliyordum. Mesela 100de araba titriyor, 170 180de içinde oturulamayacak kadar titriyor gibi. Farklı şehirlerde farklı kişilere yaptırdım balansı, her lastikçi öncekine salladı :D

Önceki golfümde de spacer kullanıyordum titreme yaşamadım ama bu spacer da belli aralıkta titreme sebebi olabilir dimi? Sonuçta eşit boyutta spacer da olsa sağa sola ağırlık bindiriyor.
 
Upvote 0
Anlam veremedim ben de hocam. Sizdeki balanstan ziyade daha alt takımsal bişi gibi geldi. Bu kadar düşük hızdaki titreme balansla farkedilmez gibi. Jant desek jantın tamamen yamulması lazım 20 kmh hızda. Alt takım kontrolü için bence yine bi alt düzenciye aracı gösterin derim.

Anladım hocam. Balans sorununu hız arttıkça titreşim de aynı oranda artıyor diye biliyordum. Mesela 100de araba titriyor, 170 180de içinde oturulamayacak kadar titriyor gibi. Farklı şehirlerde farklı kişilere yaptırdım balansı, her lastikçi öncekine salladı :D

Önceki golfümde de spacer kullanıyordum titreme yaşamadım ama bu spacer da belli aralıkta titreme sebebi olabilir dimi? Sonuçta eşit boyutta spacer da olsa sağa sola ağırlık bindiriyor.




Kullandığınız spacer orijinal kaliteli bir marka değil ise, spacerler arasında milimetrik ölçü veya ağırlık farkı olabilir.

Seyyar balans makinesi ile araç üzerinde balans ayarı yapıldığı için bu dengesizlikleri de giderebilir.



.
 
Upvote 0

Sizinki de benimki gibi garip. Bendeki titreşim mesela 20km de bile var e o hızda teker ne kadar dönüyor ki direksiyonda benim hissettiğim periyotta titreşim yapsın. Motorun kendinden diyeceğim ama durduk yerde yok ya da yok gibi birşey.



Sizin sorununuz Direksiyon kutusu + Rot kolu + Rot başı üçlüsünden birindeki bozukluktan kaynaklı olabilir.

Çok düşük hızlarda bile direksiyonda titreşim hissettirecek ilk şüpheli bu üçlüdür.


golf7 direksiyon kutu.png
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt