muslumbingollu
Üye
- Katılım
- 28 Kas 2015
- Mesajlar
- 395
- Tepkime puanı
- 3
İki gündür italya dayım TGİ diye golf gördüm? Bilgisi olan tdi tsi peki TGİ?
Altyapısı yaygın hale getirilse bence Türkiyede tutacak bir motor. Hali hazırda zaten LPG kullanımı yaygın. Çoğu insanın LPG kullanmama nedeni güvenmedikleri için. Fabrika çıkışı böyle araçlar gelse insanlarında bakış açıları değişecektir.Sıkıştırılmış Doğal Gaz, Compressed Natural Gas (CNG). Sıvılaştırmak için −162 °C gerektiği için taşıt uygulamalarında sıvılaştırma tercih edilmiyor.
Türkiye'de İstanbul, Ankara, Kocaeli Belediye otobüslerinde var ancak otomobiller için bir uygulama yok. Bir ara İGDAŞ 2-3 Caddy getirmiş idi bize, Almanya'dan getirtmişlerdi kullanmak için. Yaygın bir uygulama yok.
Bende bir belgeselde duymuştum sanırım.Sokaklar çok dar ve araçları hep dar alanlara park ettikleri için sürekli araçlar hasar alıyormuş.Özellikle aracını bu noktalara park eden insanlar hasarları yaptırmıyorlamış çünkü tekrarlanma olasılığı çok yüksekmiş.Sebep bu olabilir.Kullanan yok heralde hocalarımdan.. Birşey dikkatimi cekti italyda coğu araba kazalı ve yaptırmıyorlar dedimki birine niye yaptırmıyorlar italya da araba yaptırma cpk pahalı bu yüzden böyle biniyorlar.. Ayrıca şunuda söleyeyim italya da cok cok az yeni golf ve yeni passat var ama eski kasaları baya cok acaba neden? Tutulmadımı?
Alıntıdır.
Küresel çapta artan benzin fiyatlarına alternatif olarak otomobil üreticileri sıkıştırılmış doğal gaz ile çalışan otomobiller geliştirmek üzere çalışıyor. Sıkıştırılmış doğal gaz ile çalışan otomobillerin en büyük destekçisi ise 1998 yılında Civic GX modelinde CNG (sıkıştırılmış doğal gaz) gücünü kullanan Japon otomobil üreticisi Honda. 1998 yılında ürettiği Civic GX modelini filo dışı müşterilerine satan Honda, oldukça yavaş ilerleyen satışlar üzerine aracın satışını durdurmuştu.Şimdi ise Alman otomobil devi Volkswagen TGI motor teknolojisi ile sıkıştırılmış doğal gaz ile çalışan otomobil oyununa dahil oluyor. Automotive News internet sitesinde yayınlanan habere göre 1990’lı yılların başında direkt enjeksiyonlu turbo dizeller sayesinde dizel motor devriminin öncülerinden olan Volkswagen, şimdi de CNG teknolojisine göz dikmiş durumda. Sıkıştırılmış doğal gaz teknolojisini benzin ile birleştiren markanın Golf modeli, sıkıştırılmış doğal gaz ile 420 kilometre, benzin ile ise 940 kilometre yol katedebiliyor.Benzin ve dizel yakıt ile çalışan otomobillere göre karbondioksit salınımı daha düşük olan sıkıştırılmış doğal gazlı otomobiller çevreyi %25 daha fazla koruyor. Sıkıştırılmış gaz teknolojisi kullanılan otomobillerin bir diğer avantajı ise karbondioksit salınımının hibrit otomobillere göre daha düşük yatırımlar ile düşürülebilmesi. Petrolün yerini tamamen alması oldukça zor görünse de doğal gaz ile çalışan otomobiller ile ilgili Shell kimyageri Wolfgang Warnecke: ”Doğal gazların dünya çapındaki kaynakları 250 yıl daha yetecek büyüklükte.” Dedi.Hem daha az maliyetli hem de daha fazla çevreci olan sıkıştırılmış doğal gaz ile çalışan otomobiller için düğmeye basan Volkswagen, Golf TGI modeli ile satmaya başladığı TGI teknolojisini tüm modellerinde kullanmak istiyor.