Volkswagen'in ilk elektrikli station wagon'u: ID.7 Tourer


AhmetCakmak

Yönetici
Katılım
17 May 2017
Mesajlar
5,900
Tepkime puanı
8,698
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet Çakmak
Volkswagen'in ilk elektrikli station wagon modeli ID.7 Tourer tanıtıldı.

id7-tourer-1.jpg

Dış Tasarım​

Yeni Volkswagen ID.7 Tourer, adından da anlaşılabileceği gibi, pek çok detayını fastback kardeşi ile paylaşıyor. Öyle ki her iki modelin boyutları bile aynı. ID.7 Sedan da, ID.7 Tourer de 4.96 metre uzunluğa ve 2.97 metre aks aralığına sahip.

Boyutlar değişmemiş olsa da gövde tipi çok daha pratik olması için ciddi bir değişim geçirmiş. Tourer versiyonu daha uzun ve eğimli bir tavan tasarımına sahip. Elbette bu tasarım değişikliği bagaj bölümünde daha fazla hacim sağlanması için planlanmış.

Kısacası ID.7'ye nasıl "elektrikli Passat" diyorsak, ID.7 Tourer'e de "elektrikli Passat Variant" benzetmesi yapabiliriz.

Kabin ve Saklama Alanları​

ID.7 Tourer, kullanıcılarına tam 605 litre bagaj hacmi sunacak. Koltuklar yatay hale getirildiğinde ise bu hacim, 1.714 litreye kadar yükselebiliyor. Karşılaştırma için son Passat Variant'ın 690 - 1.920 L bagaj hacmine sahip olduğunu da not edelim.

ID.7 Tourer, teknoloji anlamında da geçtiğimiz yıl gelen kardeşinden önde. Örneğin ailenin MIB4 bilgi eğlence sistemi yazılımını kullanacak ilk modeli Tourer olacak. Volkswagen, modelin tamamen yeni yazılımına ek olarak donanımda da iyileştirmeler yapıldığının altını çiziyor. Model 15 inçlik dijital gösterge paneli ile gelecek.

Bir diğer detay da yeni Golf ile hayatımıza giren ChatGPT tabanlı IDA sesli asistan sistemi. IDA'yı kullanarak pek çok komutu sadece sesinizle yerine getirmeniz mümkün olacak. Hatta IDA, ChatGPT sayesinde sizinle çok daha fazla etkileşime girebilecek.

Motor ve Batarya Seçenekleri​

Yeni Volkswagen ID.7 Tourer'in kısa süre içerisinde önce Avrupa'da satışa sunulması bekleniyor. Alman üretici modeli Pro ve Pro S donanımları ile satacak. Her iki model de APP550 kodlu arka aksa yerleştirilmiş elektromotor sayesinde 285 bg güç üretebilecek.

İki donanım arasındaki en büyük fark ise batarya seçenekleri olacak. Pro versiyonu, 77 kWh'lik batarya ve 175 kW hızlı şarj desteği ile geliyor. Pro S'te ise yeni 86 kWh'lik batarya seçeneğini görüyoruz. Bu model 200 kW hızlı şarj desteği sunacak.

Volkswagen henüz modellerin WLTP verilerini açıklamadı. Fakat Alman üreticinin simülasyonlarına göre Pro S versiyonu 687 km menzil sunabilecek.

Insideevs

Video:

Fotoğraflar ektedir.
 

Ekli dosyalar

  • id7-tourer-2.jpg
    id7-tourer-2.jpg
    468.7 KB · Görüntüleme: 23
  • id7-tourer-3.jpg
    id7-tourer-3.jpg
    410.3 KB · Görüntüleme: 24
  • id7-tourer-4.jpg
    id7-tourer-4.jpg
    277.4 KB · Görüntüleme: 23
  • id7-tourer-5.jpg
    id7-tourer-5.jpg
    235.9 KB · Görüntüleme: 23
  • id7-tourer-6.jpg
    id7-tourer-6.jpg
    310.9 KB · Görüntüleme: 21
  • id7-tourer-7.jpg
    id7-tourer-7.jpg
    490.8 KB · Görüntüleme: 21
  • id7-tourer-8.jpg
    id7-tourer-8.jpg
    506.3 KB · Görüntüleme: 22
Son düzenleme:

Ben,
ID serisini çok beğendim ileri de elektrikli araç alacak olur isem VW den başka düşünmeyeceğim...
Umarım çok yüksel rakamlardan satılmazlar...
 
Şu tabet ekran , internet cafe , ofis ortamı herseyi berbat ediyor
Fayda yönünden bakılırsa bence küçük ekranlara göre çok daha iyi hocam. Gittikçe otonomlaşan sürüşleri de hesaba katarsak artık yeni normal bu gibi gözüküyor.
Ben,
ID serisini çok beğendim ileri de elektrikli araç alacak olur isem VW den başka düşünmeyeceğim...
Umarım çok yüksel rakamlardan satılmazlar...
Rakipler sağlam olunca VW'nin de iyi işler yapması şart Metin abi. Bakalım elektrikli araç piyasası nasıl gelişecek 3-5 yıla.
 

Geri
Üst Alt