ID.3 GTX: Volkswagen'in ilk elektrikli hot-hatch'i


AhmetCakmak

Yönetici
Katılım
17 May 2017
Mesajlar
5,900
Tepkime puanı
8,698
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet Çakmak
VW'nin en güçlü elektrikli motoruna sahip ID.3 GTX, GTX ve GTX Performance isimlerinde iki farklı donanım paketine sahip.
volkswagen-id3-gtx-1.jpg
Performans ve Menzil

Standart GTX, arka aksta 286 bg üreten bir elektromotora sahip. Performance paketine yükselttiğiniz zaman ise 326 bg üreten daha güçlü bir üniteye kavuşuyorsunuz. Her iki versiyonda da tork değeri, 545 Nm olarak belirlenmiş.

Performans verilerine baktığımız zaman GTX ve GTX Performance versiyonları, 0-100 km/s hızlanmalarını sırasıyla 6 saniyede ve 5.6 saniyede tamamlıyor. Azami hızları ise 180 km/s ve 200 km/s olarak sınırlanmış. Bu değerler eşliğinde, güçlü versiyonun Golf GTI Clubsport'a eş değer bir model olduğunu söyleyebiliriz.

Her iki GTX modelinde de 79 kWh kapasiteli lityum-iyon batarya paketi kullanılıyor ve her iki modelde de 600 km menzil vadediliyor. 175 kW hızlı şarj desteği ile bataryayı %10 seviyesinden %80 seviyesine kadar doldurmak yalnızca 26 dakika sürüyor.

volkswagen-id3-gtx-2.jpg volkswagen-id3-gtx-3.jpg

Dış Tasarım

ID.4 GTX ve ID.5 GTX'te olduğu gibi Volkswagen, ID.3 GTX'in de ön tasarımını daha ilgi çekici hâle getirmek için ufak değişikliklere başvurmuş. Daha büyük havalandırma ızgarasındaki baklava deseni, bumerang tasarımlı LED gündüz farları ile tamamlanıyor.

Performance modeline özel olarak arkada bir difüzör sunuluyor fakat parlak siyah yan marşpiyeller ve ayna kapakları iki modelde de mevcut. Her ikisi de 20 inç boyutunda jantlar ile tamamlanıyor fakat GTX, 215 kesitli lastiklere sahipken GTX Performance, 235 kesitli lastikler ile yola çıkıyor.

volkswagen-id3-gtx-7.jpg

İç Tasarım

İç mekanda, sportifliği vurgulayan kırmızı detaylar ile sıklıkla karşılaşıyoruz. Geri dönüştürülebilir malzemelerin kullanıldığı kabinde gözümüze çarpan en büyük değişiklik, VW model gamının büyük bir kısmında karşımıza çıkan 12.9 inç çapındaki multimedya ekranı oluyor. GTX logolu kumaş koltukların elektrikli olduğunu da belirtelim.

Video:


Fotoğraflar:
 

Ekli dosyalar

  • volkswagen-id3-gtx-4.jpg
    volkswagen-id3-gtx-4.jpg
    1.7 MB · Görüntüleme: 15
  • volkswagen-id3-gtx-5.jpg
    volkswagen-id3-gtx-5.jpg
    1.5 MB · Görüntüleme: 15
  • volkswagen-id3-gtx-6.jpg
    volkswagen-id3-gtx-6.jpg
    1.4 MB · Görüntüleme: 17
  • volkswagen-id3-gtx-8.jpg
    volkswagen-id3-gtx-8.jpg
    1.1 MB · Görüntüleme: 16
  • volkswagen-id3-gtx-9.jpg
    volkswagen-id3-gtx-9.jpg
    1 MB · Görüntüleme: 16
  • volkswagen-id3-gtx-10.jpg
    volkswagen-id3-gtx-10.jpg
    1.2 MB · Görüntüleme: 15
  • volkswagen-id3-gtx-11.jpg
    volkswagen-id3-gtx-11.jpg
    621.5 KB · Görüntüleme: 16
  • volkswagen-id3-gtx-12.jpg
    volkswagen-id3-gtx-12.jpg
    609.9 KB · Görüntüleme: 16

Elektrikli araçlarda vaadedilen max menzile full sehiriçi 40km/h hızı hiç gecmeden anca yaklaşılabiliyor.

sürat 40 ı gectigi an bu menziller eriyor.

**Kitapta vaadedilen yada (hayaller) 950 km!
**gercekler 750 olduğu zaman
hah tamam bu iş oldu denir Artık

mesela megane-e tech fabrika menzili 450 km

Alıp Kullanan binen 270 km den fazla olmuyor diyor. (Sehiricinde yol bosken 60-70 le gidiyorum illa 30-40 la mı gidelim ? İsyanları var)
 
Aynen kardesim de fiat500 e La Prima var aldigina aldigina bin pisman
Fabrika verilerine gore 550km ama gel gelelim kullanimda yazin klima calistigi zaman 350/370
Kisin 250/270 arasi degisiyor Bence elektrikli araclar icin biraz daha zaman gerekli
 
Ceryanlı araçlar bir balondur. Patlamıştır. Firmalar üretimden vazgeçiyor. Apple vazgeçti arge için milyon$ lardan vazgeçmiştir.
Globaldr petrol önümüzdeki dönemde iyice artacak gibi görünüyor.
Son çıkış hidrojenli araç gibi çekik gözlüler çözmek üzere.
İzleyip göreceğizz
 
Avrupara elektrikli araçlar yarı yarıya fiyat düşmüş. 48 bin euro olan rabayı şuan 28 bin euroya alıcı bekliyor. Özellikle tesla kullanıcıları çok mağdurmuş. Aracın 2.el değeri yarı yarıya düştüğünü söylüyorlar. Bizim ülkemizde zam üstene zam görüyor halada inanılmaz bir şekilde alıcı buluyor. Gerçekten insanların çöpe atacak parası çok sanırım. Bu araçların vergileri inanılmaz. Benzinli bir aracın 1 yıllık yakıt sarfiyatından fazlasını vergisi var. Avrupalı uyandı bakalım bizimkiler ne zaman uyanacak.
 

Geri
Üst Alt