Arkadaşlar dün bu hata başladı.Bugün de vagcom bağlayıp baktım ama pek anlam veremedim. Acaba akümün ömrü mü doldu yoksa şarj dinamosu mu ya da başka ne olabilir? Hatta şuan akü zayıf uyarısı verdi hiç çalışmıyor..
akü kutup başlarını tak çıkar yapınca olur bu ışıklar 1-2 km gidince düzeliyo veya direksiyonu tam sağ tam sol yapıp 5 saniye bekleyincede resetleniyoduHer yer ışıl ışıl oldu an itibariyle.. Bunlar akü zayıf diye hataya düştü muhtemelen de asıl sıkıntıyı çözemedim.
Arkadaşlar dün bu hata başladı.Bugün de vagcom bağlayıp baktım ama pek anlam veremedim. Acaba akümün ömrü mü doldu yoksa şarj dinamosu mu ya da başka ne olabilir? Hatta şuan akü zayıf uyarısı verdi hiç çalışmıyor..
Akünüz eğer şarj tutmuyorsa '' akü şarj edilemiyor '' hatası alırsınız.
Şarj edilemeye akü de tamamen bolaldığında bu şekilde eller havaya olur, bütün uyarı ışıkları yanar.
Akünüz yeni değil ise, öncelikle aracın sağını solunu kurcalatmadan, aküyü değiştiriniz. Her şey düzelecektir.
Akünüz 1 - 2 senelik ise ve aracı devamlı kısa mesafe kullanmadıysanız. Şarj sisteminde sorun olabilir.
Üzerindeki akü tahminim 3 yıllık. Bir süredir evet kısa mesafe yapıyor. Ben de başta akü ömrünü tamamlamıştır diye düşündüm fakat takviye yaparak çalıştırdıktan sonra multimetreyle şarj dinamosunun artısıyla kutup başının eksisini ölçtüğümde 9-10v civarı verdi. Akü şarj tutmasa bile alternatörden 13 civarı çıkış olması gerekmez mi? Bu da kafamı karıştırdı. Yoksa direkt aküyü değiştirip çözüleceğini düşünüyodum.Araç bir süredir kısa süreli kullanılıyorsa alternatör aküyü yeterli olacak şekilde şarj edemiyordur. Bu durum yoksa önce alternatörün sorunu var mı kontrol ettirin, o da sağlamsa ve akü çok eski değilse, elektrikçiye bırakın bir gün boyunca redresör şarjı yapsın.
Çok teşekkür ederim hocam dediğiniz gibi inşallah aküdendir. Açıkçası beni alternatör tedirgin etti. Elektrikçi yabancı değil ama bakıp ne diyecek, sökecek, değiştirecek bilmiyorum.Akü voltajı düşükse alternatör de yüke bindiği için düşük voltaj gösterir. Aküye iyi bir elektrikçide redresör şarjı deneyin. Yakınınızda varsa kendiniz de aküyü söküp evde balkon gibi açık alanda kurtarma/repair/redresör şarjına 10-15 saat tutabilirsiniz. Şarj sonunda 1-2 gün aküyü boşta dinlendirdiğinizde 12.40 volt altına düşmüyorsa (normalde 12.60 volt gibi) sizi bir süre daha idare edecektir. Yoksa ustalara kalırsa hurdasını, parasını alır yenisini takar. Bu işi herkes yapabilir, bu ustalık değil. Ayrıca 100A gibi akım çeken test cihazı bağlatmayın, bitik akü sizi yanıltır. Yukarıdaki şarj sonrası test yapılabilir.
Sıkıntının çözülmesine sevindim. Geçmiş olsun diyelim. Aracınız kaç yaşındaydı acaba?Bugün öğlen teslim aldım aracı. Alternatör sökülüp kömür, bilya vs değişip revize etmiş elektrikçi. Akü sağlığını tespit için birkaç gün kullanıp akü tamamen şarj olduktan sonra gel bakalım dedi. Şimdilik sıkıntı yok görünüyor.