Silecek kolu yalnızca son kademelerde çalışmaya başladı


andy

Yeni Üye
Katılım
2 Kas 2018
Mesajlar
23
Tepkime puanı
12
Konum
sakarya
İsim
kemal
merhabalar 2013 golf7 comfortline model aracım var.bir kaç yağmurlu havada alt kademelerde değil de en son hızlı kademede çalışmaya başladı.bir kaç elektrikçiye gösterdiğimde bana beyinciye gitmem gerektiği söylendi.gittiğim beyinci de direksiyonun sökülmesi gerektiği sökülmeden anlaşılamayacağını söyledi.1-2 günlük iş olduğunu belirtti..bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim..sizce sorun silecek kolunda olabilir mi veya başka ne problem olabilir..teşekkürler
 

merhabalar 2013 golf7 comfortline model aracım var.bir kaç yağmurlu havada alt kademelerde değil de en son hızlı kademede çalışmaya başladı.bir kaç elektrikçiye gösterdiğimde bana beyinciye gitmem gerektiği söylendi.gittiğim beyinci de direksiyonun sökülmesi gerektiği sökülmeden anlaşılamayacağını söyledi.1-2 günlük iş olduğunu belirtti..bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim..sizce sorun silecek kolunda olabilir mi veya başka ne problem olabilir..teşekkürler
silecek kolunun üzerinde hassiyet tuşu var en solda en geç şekilde, en sağda en hassas şekilde çalışır, kontrol edin, 1-2 günlük bir iş değil, sinyal-silecek kolu bozulsa bile 1 saatte değişir parça bulunduktan sonra.
bu tarz konularda eski tarz elektronikçi ustalarımız yerine yetki servisler veya retrofit işlemi yapan ustalarımız daha çok yardımcı olacaktır, bu araçlar herşeyi kayıt defterinde tutuyor, bir tuş 0.5ms geç cevap verse bunu arka planda kaydediyor olası bir sorun olursa servis arıza teşhisini daha kolay koyması için, obd bağlanıp bakılmasında fayda var, mekaniksel elektrik çözümü sonra gelir.
 
silecek kolunun üzerinde hassiyet tuşu var en solda en geç şekilde, en sağda en hassas şekilde çalışır, kontrol edin, 1-2 günlük bir iş değil, sinyal-silecek kolu bozulsa bile 1 saatte değişir parça bulunduktan sonra.
bu tarz konularda eski tarz elektronikçi ustalarımız yerine yetki servisler veya retrofit işlemi yapan ustalarımız daha çok yardımcı olacaktır, bu araçlar herşeyi kayıt defterinde tutuyor, bir tuş 0.5ms geç cevap verse bunu arka planda kaydediyor olası bir sorun olursa servis arıza teşhisini daha kolay koyması için, obd bağlanıp bakılmasında fayda var, mekaniksel elektrik çözümü
 
teşekkür ederim.üzerindeki hassiyet tuşunu yönlendirdiğim halde aynı oluyor..silecek sadece en ileri hızlı modda görevini yapıyor maalesef :( sakaryada önerebileceğiniz işinin ehli bir usta varmıdır
 
teşekkür ederim.üzerindeki hassiyet tuşunu yönlendirdiğim halde aynı oluyor..silecek sadece en ileri hızlı modda görevini yapıyor maalesef :( sakaryada önerebileceğiniz işinin ehli bir usta varmıdır
o halde yağmur sensöründen kaynaklı bir arıza da olabilir, yine onunda değişimi zor değil, sakarya da bildiğim hiçbir yer yok maalesef.
 
Fasıla düğmesinin içteki pcb üzerindeki temas noktalarında oksitlenme olabilir. Ya da pcb deki dirençlerde sorun olabilir. Zamanında düz kolu söküp yol bilgisayarı düğmelerini ve 2-3 direnç ilave etmiştim. Kodlamasını fonksiyonel silecek kolu seçerek, yol bilgisayarını da aktif ederek sonuca ulaşmıştım. Çıkma kol bulamamıştım, sıfırını da almak istemedim, kendimce vag ın 3 tuşla yaptığı işi 2 tuşla halletmiştim. O gün bugün sorunsuz çalışıyor.

https://hizliresim.com/RgXj6Y
https://hizliresim.com/va6rkr
https://hizliresim.com/2O6BLd
 
Fasıla düğmesinin içteki pcb üzerindeki temas noktalarında oksitlenme olabilir. Ya da pcb deki dirençlerde sorun olabilir. Zamanında düz kolu söküp yol bilgisayarı düğmelerini ve 2-3 direnç ilave etmiştim. Kodlamasını fonksiyonel silecek kolu seçerek, yol bilgisayarını da aktif ederek sonuca ulaşmıştım. Çıkma kol bulamamıştım, sıfırını da almak istemedim, kendimce vag ın 3 tuşla yaptığı işi 2 tuşla halletmiştim. O gün bugün sorunsuz çalışıyor.

https://hizliresim.com/RgXj6Y
https://hizliresim.com/va6rkr
https://hizliresim.com/2O6BLd
hocam onu nasıl yaptın ya :D harbi benim diyen retrofitçi uğraşmaz bununla
 
hocam onu nasıl yaptın ya :D harbi benim diyen retrofitçi uğraşmaz bununla
Yabancı forumlar dahil hiçbir yerde benzerini görmedim.;)

Önceki araçlarda yol bilgisayarı, yakıt, yakıt tüketimi vesair bilgilere alışınca bu araçta eksikliğini hissettim. RCD510 cihaz aldıydım onda da bu bilgiler görünmüyordu. Neyse iş başa düştü, dedim bir söküp bakayım. Neyse direksiyonu, hava yastığını, bobini falan söktüm. Sonra kolu yerinden çıkartıp dağıttım. Silecek fasıla düğmesinde her kademe için direnç değerlerinin farklı olduğunu gördüm ve tespit ettim. Bu bende bir lamba yaktı.:) Kolun bağlı olduğu soketteki boş uca farklı dirençler takıp denedim. Göstergede oynama oldu. Sonunda bir adet 110 ohm ve bir adet de 220 ohm ve düğmelerin ikisine birlikte basınca da 330 ohm dirençle Volkswagen'in 3 tuşla yaptığı işlemi iki tuşla yapmış oldum. Tabi az buçuk elektronik bilgimin olması bu sonuca ulaşmamda yardımcı oldu.
 
Yabancı forumlar dahil hiçbir yerde benzerini görmedim.;)

Önceki araçlarda yol bilgisayarı, yakıt, yakıt tüketimi vesair bilgilere alışınca bu araçta eksikliğini hissettim. RCD510 cihaz aldıydım onda da bu bilgiler görünmüyordu. Neyse iş başa düştü, dedim bir söküp bakayım. Neyse direksiyonu, hava yastığını, bobini falan söktüm. Sonra kolu yerinden çıkartıp dağıttım. Silecek fasıla düğmesinde her kademe için direnç değerlerinin farklı olduğunu gördüm ve tespit ettim. Bu bende bir lamba yaktı.:) Kolun bağlı olduğu soketteki boş uca farklı dirençler takıp denedim. Göstergede oynama oldu. Sonunda bir adet 110 ohm ve bir adet de 220 ohm ve düğmelerin ikisine birlikte basınca da 330 ohm dirençle Volkswagen'in 3 tuşla yaptığı işlemi iki tuşla yapmış oldum. Tabi az buçuk elektronik bilgimin olması bu sonuca ulaşmamda yardımcı oldu.
valla helal olsun, görselleri görmek isteriz aracınızın
 

Geri
Üst Alt