AhmetCakmak
Yönetici
Cupra Leon, yepyeni bir tasarım ile piyasaya dönüyor. Hem hatchback gövde tipinde hem de Sportstourer isimli station wagon seçeneğinde büyük değişiklikler getiren makyaj operasyonu, 333 bg'ye yükseltilen 2.0 TSI ve daha önce sadece Formentor VZ5 ve Audi RS 3'te gördüğümüz Torque Splitter'ı da beraberinde getirerek sportiflik faktörünü artırıyor.
Leon 2024, ilk kez Tavascan modelinde gördüğümüz ve artık Formentor'da da kullanılan üçgen desenli Matrix LED farlara sahip. Buna ek olarak, Leon'un hava girişi ve ön panjuru yeniden tasarlanarak ön yüze daha agresif bir görünüm kazandırılmış.
Cupra müşterilerinin ilgisini çeken şık jant tasarımları da makyaj operasyonuyla birlikte yenileniyor. 18 ve 19 inç çapındaki jantlar, 8 farklı tasarım seçeneğiyle geliyor. Arkadaki şerit LED stop lambaları, farların içinde gördüğümüz üçgen desenlere sahip. Ayrıca, artık LED şeridin bir parçası olan Cupra logosu da ışıklandırılmış.
İç tasarıma geldiğimizde, 3D baskı ve %73 geri dönüştürülmüş vegan mikrofiberden oluşan bir döşeme seçimi görüyoruz. Malzeme kalitesiyle öne çıkan Cupra modellerinin iç mekanında, makyaj öncesine kıyasla tasarımsal bir değişim bulunmuyor.
Yeni olan tek şey, 12.9 inç boyutundaki multimedya ekranı. Makyaj öncesinde şikayetlere konu olan dokunmatik klima ve ses kontrolleri, nihayet arka aydınlatmalara sahip. Bu sayede, özellikle hava karanlıkken yaşanan sorunlar çözülmüş oluyor. Teknoloji açısından, Cupra ve Sennheiser ile işbirliği sonucu üretilen 12 hoparlörlü, 425 W ses sistemi öne çıkıyor.
Cupra Leon ve Leon Sportstourer, proporsiyon açısından sırasıyla 4.400 mm/4.660 mm uzunluk, 1.800 mm genişlik ve 1.440 mm/1.460 mm yükseklik sunuyor. 2.680 mm aks açıklığına sahip olan Leon türevleri, sırasıyla 380/620 litre bagaj hacmi sunuyor. Koltuklar yatırıldığı zaman ise bu hacimler, 1300/1600 litreye kadar çıkıyor.
Yenilenen Leon, sekiz motor seçeneğiyle (hatchback versiyonunda önden çeker, 300 bg 2.0 TSI ile birlikte dokuz seçenek) satışa sunuluyor.
Giriş seviyesi hâlâ 150 bg ve 6 ileri manuel şanzımanlı 1.5 TSI. Güç skalasının bir üst basamağında 204 bg (DSG şanzıman ve 4Drive dört tekerlekten çekişli), 265 bg (DSG şanzıman ve önden çekişli) ve 333 bg (DSG ve 4Drive) versiyonlarıyla gelen 2.0 TSI ile karşılaşıyoruz.
333 bg'lik model, makyaj öncesi çıkışını 33 bg artırması ve Audi RS3 modelinden miras alınan Torque Splitter diferansiyeli ile öne çıkıyor. Opsiyon olarak Akebono fren sistemi de sunuluyor.
Aynı zamanda, 150 bg 1.5 TSI hafif hibrit benzinli, 150 bg 2.0 TDI dizel ve iki plug-in hibrit versiyonla da sunuluyor. Her ikisi de 1.5 TSI tabanlı olan bu versiyonlar, 204 bg ile 272 bg arasında güç çıkışlarına sahip ve elektrik modunda 100 km'den fazla sürüş sağlayan 19.7 kWh'lik bir batarya paketi taşıyorlar.
Avrupa'da temmuz ayından itibaren satışa sunulacak olan makyajlı modelin, ülkemizde hangi motor seçenekleriyle sunulacağı henüz paylaşılmadı. Fiyat etiketi hakkında da henüz resmi bir bilgi yok.
Motor1
Video:
Fotoğraflar:
Leon 2024, ilk kez Tavascan modelinde gördüğümüz ve artık Formentor'da da kullanılan üçgen desenli Matrix LED farlara sahip. Buna ek olarak, Leon'un hava girişi ve ön panjuru yeniden tasarlanarak ön yüze daha agresif bir görünüm kazandırılmış.
Cupra müşterilerinin ilgisini çeken şık jant tasarımları da makyaj operasyonuyla birlikte yenileniyor. 18 ve 19 inç çapındaki jantlar, 8 farklı tasarım seçeneğiyle geliyor. Arkadaki şerit LED stop lambaları, farların içinde gördüğümüz üçgen desenlere sahip. Ayrıca, artık LED şeridin bir parçası olan Cupra logosu da ışıklandırılmış.
İç tasarıma geldiğimizde, 3D baskı ve %73 geri dönüştürülmüş vegan mikrofiberden oluşan bir döşeme seçimi görüyoruz. Malzeme kalitesiyle öne çıkan Cupra modellerinin iç mekanında, makyaj öncesine kıyasla tasarımsal bir değişim bulunmuyor.
Yeni olan tek şey, 12.9 inç boyutundaki multimedya ekranı. Makyaj öncesinde şikayetlere konu olan dokunmatik klima ve ses kontrolleri, nihayet arka aydınlatmalara sahip. Bu sayede, özellikle hava karanlıkken yaşanan sorunlar çözülmüş oluyor. Teknoloji açısından, Cupra ve Sennheiser ile işbirliği sonucu üretilen 12 hoparlörlü, 425 W ses sistemi öne çıkıyor.
Cupra Leon ve Leon Sportstourer, proporsiyon açısından sırasıyla 4.400 mm/4.660 mm uzunluk, 1.800 mm genişlik ve 1.440 mm/1.460 mm yükseklik sunuyor. 2.680 mm aks açıklığına sahip olan Leon türevleri, sırasıyla 380/620 litre bagaj hacmi sunuyor. Koltuklar yatırıldığı zaman ise bu hacimler, 1300/1600 litreye kadar çıkıyor.
Yenilenen Leon, sekiz motor seçeneğiyle (hatchback versiyonunda önden çeker, 300 bg 2.0 TSI ile birlikte dokuz seçenek) satışa sunuluyor.
Giriş seviyesi hâlâ 150 bg ve 6 ileri manuel şanzımanlı 1.5 TSI. Güç skalasının bir üst basamağında 204 bg (DSG şanzıman ve 4Drive dört tekerlekten çekişli), 265 bg (DSG şanzıman ve önden çekişli) ve 333 bg (DSG ve 4Drive) versiyonlarıyla gelen 2.0 TSI ile karşılaşıyoruz.
333 bg'lik model, makyaj öncesi çıkışını 33 bg artırması ve Audi RS3 modelinden miras alınan Torque Splitter diferansiyeli ile öne çıkıyor. Opsiyon olarak Akebono fren sistemi de sunuluyor.
Aynı zamanda, 150 bg 1.5 TSI hafif hibrit benzinli, 150 bg 2.0 TDI dizel ve iki plug-in hibrit versiyonla da sunuluyor. Her ikisi de 1.5 TSI tabanlı olan bu versiyonlar, 204 bg ile 272 bg arasında güç çıkışlarına sahip ve elektrik modunda 100 km'den fazla sürüş sağlayan 19.7 kWh'lik bir batarya paketi taşıyorlar.
Avrupa'da temmuz ayından itibaren satışa sunulacak olan makyajlı modelin, ülkemizde hangi motor seçenekleriyle sunulacağı henüz paylaşılmadı. Fiyat etiketi hakkında da henüz resmi bir bilgi yok.
Motor1
Video:
Fotoğraflar: