Golf 7 2015 1.4tsi act 150hp Yardım


cmehmettt

Yeni Üye
Katılım
29 Nis 2024
Mesajlar
4
Tepkime puanı
3
Konum
Bursa
İsim
Mehmet
Araç
2018 Leon ecotsi fr
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba aranıza yeni katıldım ve 2015 model 1.4tsi 150hp golf için bir arkadaşla anlaşmak üzereyiz. Bu benim ilk aracım olacak ve bu yüzden araçla ilgili kafamı kurcalayan birkaç nokta bulunmakta sizlerden ricam yardımcı olabilir misiniz?

* DSG' de herhangi bir problem olduğunu aracı kullanırken anlamam mümkün mü? Bu şanzımana özgü mutlaka şunu araç kullanırken dene diyebileceğiniz bir şey var mı ?

* Araç 60.000 kilometre de ve bu süre zarfında kesinlikle değişmeli dediğiniz bir ekipman var mı ? Örneğin devir daim pompasında kronik bir sorun olduğunu okumuştum doğru mu değil mi tam bilmiyorum.

* İstanbul anadolu yakasında önereceğiniz ekspertizler olursa önerilerine açığım. Ben tarcanlara giderim diye düşündüm.

Özel olarak araçta .... böyle bir sorun var ise masrafı yaklaşık bu kadar diyebileceğiniz her konuda yardımınıza ihtiyacım bulunmakta.

Zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederim.
 

Kronik problem demek her araçta görüleceği anlamına gelmez. Bununla birlikte, bilinen kronik problemlerin 2015’in ikinci yarısından itibaren üretilen araçlarda giderildiği biliniyor. Aracınız dönemine göre spesifik bir motora sahip olduğu için kronik arızaların görülme olasılığı düşük gibi görünüyor ama kul yapısı bu belli olmaz.

DSG’de bir problem olup olmadığını kısa sürede anlamanız zor. Araç yoğun trafikte kaldığında vites geçişlerinde ciyaklama sesi ve yokuşlarda titreme gibi durumlarda kavramanın azaldığına yönelik işaret verebilir ama bunları görmek için zorlayıp kendinizi yormayın, ilk aracınızın heyecanını böyle şeylerle kaybetmeyin derim ben.

Fabrikasyon devirdaim pompasında sorun yaşandığı bilinen bir şey, bildiğim kadarıyla dizel modellerde daha sık görülüyor. Yetkili serviste 6-7 bin lira maliyeti vardı en son, dışarıda ustanız varsa daha uyguna çözebilirsiniz.

Araç yetkili servis bakımlı değilse, önceki sahibinin yaptırdığı bakımı dikkate almadan mutlaka kendi bakımınızı yaptırın. Kullanmanız gereken parçaların markası modeli satıcısı vb için forumda yüzlerce öneri bulabilirsiniz. Yetkili serviste 60 bin bakımında ek olarak bujiler ve fren hidroliği değişiyor.

Tarcanlar şubeleştikten sonra eski kalitesini kaybetti gibi şeyler söyleniyor. Şimdinin popüler firması da Yamanlar Expertiz. Ümraniye’de şubeleri var ama tecrübem yok bir şey diyemem. Kurumsal firmalar arasında genel olarak en az ofsayta düşen firma Ümran gibi görüyorum ben.

Aracınız şimdiden hayırlı uğurlu olsun. Nasip olur da alırsanız buradan detaylı bir paylaşım bekleriz…
 
Merhabalar foruma hosgeldiniz oncelikle.
Yaklasik 8 sene golfun (1.2 1.4 act 1.6 1.4 125 hepsi dsg) kullanmis birisi.olarak soyleyebilirimki en zevkli be guzel olani act olan olmasina ragmen bu araclardan ekstra masraf acanda act olandi araci aldiktan 6k km sonra kavrama ve porya bilya degistirdim. Kavramayi malesef cok sıkışık trafige maruz kalmadan oyle birkac denemeyle anlayamiyorsun zamaninin geldigini. Haricinde hepsinin tek ortak sorunu burclardan gelen seslerdi o da o kadari olsun diyorum:)
 
araç ile kısa birkaç tur attığınızda örneğin çalıştırın biraz kullanıp durup stop edin tekrar çalıştırın vitesi R konumuna alın frenden ayağınızı çekin autohold kapalı olsun araç kendi kendine rahatça hareket ediyormu bakın aynı şekilde D konumunda da deneyin titreme olağan dışı gecikme varmı bu dediklerimi düz zeminde yapın dur kalk esnasında manuele alın 1-2-3-4... manuel olarak geçişlere bakın sonra tekrar D konuma alıp trafikte dur kalk esnasında titreme varmı bakın araçla sabit durduğunuzda şanzıman kısmında koltuğa kabine vuran bir titreme varmı hissetmeye çalışın bu sıkıntılar yoksa 100%100 olmamakla beraber dsg kısmında büyük ölçüde sorun yoktur, bir takım kasis geçişlerinde garç gurç olabilir kronik o ses zaten, midenizi bulandırmasın wd-40 ya da silikon spreyle iş çözülür kısa süreli, durur halde iken direksiyonu hafif sağ sol sallayın tıkırtı tak tuk ses geliyormu bakın direksiyon kutusunda problem olmaması adına, 60.000 kmde bir vag aracın motor kısmında kolay kolay bir arıza olmaz susuz yağsız kalmadıkça ancak genede siz gözünüzün erişebildiği noktaları kaput içerisinde gözlemleyin terleme kaçak vb durumları not edin bu saydıklarımla midenizi bulandıracak durum görüseniz en azından ekspere gitmez masraf etmemiş olursunuz ya da aklınıza takılanı ekspere sorabilmek için not etmiş olursunuz eksper önerisi olarak ben tarcanların anadolu yakasında kartal ve kadosandaki yerlerine gittim kadosandaki yerlerini önerebilirim şimdi bostancıda felanda açmışlar bu konuda net bir şekilde sizi biryere yönlendirmek istemem sadece kendi tecrübemi aktarabilirim kronik devirdaim olayı zaten arkadaşlarda belirtmiş ve varsa mutlaka aracın servis geçmişini inceleyin neler yapılmış ne olmuş bilmek güzel olur şimdiden hakkınızda hayırlısı olsun nasip olursa kazasız belasız güzel günlerde binmeniz dileklerimle(y)
 
Değerli yorumlarınız ve iyi dilekleriniz için ne kadar teşekkür etsem az kalacak gibi hissediyorum. Hep birlikte kazasız belasız güzel günlerde araç kullanmak dileklerimle, tekrardan bu değerli paylaşımlarınız için teşekkür ediyorum.
 

Geri
Üst Alt