evet artık 3000km'yi devirdim ufaktan bir inceleme yazısı yazabilecek kadar tecrübe ettim aracı.
FK2 kasa konuyla anılan Type-R Honda için aslında bir dönüm noktası. Bu zamana kadar hep yüksek devir çeviren, atmosferik motorlu sportif araçlarla tanıdığımız Honda artık rakiplerin 250-300hp güçlere çıkması, emisyon şartlarının gittikçe ağırlaşması gibi sebeplerle Honda FK2 ile turbo beslemeye geçti. Honda bu konuda çok iddialı geldi, amaç Renault Sports'un yıllardır sürdürdüğü pist egemenliğini yıkmaktı ve daha araç satışa çıkmadan Nurnburgring rekor denemesi gerçekleştirildi. Sonuç olarak rekor kırıldı fakat testteki araç ile satıştaki araç arasındaki farklar hep eleştirilerin temel maddesi oldu. Honda'nın pist rekorunu kırdığı araçta rollcage vardı ve koltuklar söküktü. Honda ağırlığın satış versiyonuyla aynı olduğunu ve rollcage'in de rijitliği etkileyemecek şekilde sadece pilotu korumak için yerleştirildiğini açıkladı ama tartışmaları sonlandıramadı. Sonrasında ise bir çok farklı pistte rekor denemesi gerçekleştirildi (İstanbulpark dahil) ve yeni pist denemeleride gelecek.
Dış Tasarım
Aracın tasarımı için söylenebilecek en güzel söz aykırı olsa gerek. Dış tasarım kesinlikle oldukça aykırı o yüzden ya seversiniz ya nefret edersiniz denilebilir. Oldukça büyük arka kanat, çamurluklarda yer alan hava kanalları, difizör gibi unsurlarlarla sıradanlıktan oldukça uzak. Honda bu unsurların hepsinin bir görevi olduğunu aracın aerodinamisi ve yol tutuşu için tasarlandığını söylüyor. Ne kadar doğrudur bilemem tabi
İÇ TASARIM
Aracın kokpiti klasik Honda çift katlı tasarımı. Tabi bolca sportifliğe vurgu yapılmış. Kadranda yer alan Type-R logosu, Type-R logolu spor koltukar, metal pedallar, oldukça az turlu ve üzerinde kırmızı unsurlar barındıran direksiyon, alaşım vites topuzu ve hemen arkasındaki type-r plaketi, ve kırmızı emniyet kemerleri ve her tarafta yer alan kırmızı dikişler ile bu aracın normal bir civic olmadığını ilk bakışta anlamak mümkün. Kapı içlerinin üst kısımları yumuşak plastik, onun dışında ön kapılarda alkantra benzeri bir malzeme arka kapılarda ise kumaş mevcut. Bu arada bagaj şaşırtıcı derecede büyük ama fotoğrafını çekmeyi unuttuğum için ekleyemedim.
Devamı ikinci mesajda
FK2 kasa konuyla anılan Type-R Honda için aslında bir dönüm noktası. Bu zamana kadar hep yüksek devir çeviren, atmosferik motorlu sportif araçlarla tanıdığımız Honda artık rakiplerin 250-300hp güçlere çıkması, emisyon şartlarının gittikçe ağırlaşması gibi sebeplerle Honda FK2 ile turbo beslemeye geçti. Honda bu konuda çok iddialı geldi, amaç Renault Sports'un yıllardır sürdürdüğü pist egemenliğini yıkmaktı ve daha araç satışa çıkmadan Nurnburgring rekor denemesi gerçekleştirildi. Sonuç olarak rekor kırıldı fakat testteki araç ile satıştaki araç arasındaki farklar hep eleştirilerin temel maddesi oldu. Honda'nın pist rekorunu kırdığı araçta rollcage vardı ve koltuklar söküktü. Honda ağırlığın satış versiyonuyla aynı olduğunu ve rollcage'in de rijitliği etkileyemecek şekilde sadece pilotu korumak için yerleştirildiğini açıkladı ama tartışmaları sonlandıramadı. Sonrasında ise bir çok farklı pistte rekor denemesi gerçekleştirildi (İstanbulpark dahil) ve yeni pist denemeleride gelecek.
Dış Tasarım
Aracın tasarımı için söylenebilecek en güzel söz aykırı olsa gerek. Dış tasarım kesinlikle oldukça aykırı o yüzden ya seversiniz ya nefret edersiniz denilebilir. Oldukça büyük arka kanat, çamurluklarda yer alan hava kanalları, difizör gibi unsurlarlarla sıradanlıktan oldukça uzak. Honda bu unsurların hepsinin bir görevi olduğunu aracın aerodinamisi ve yol tutuşu için tasarlandığını söylüyor. Ne kadar doğrudur bilemem tabi
İÇ TASARIM
Aracın kokpiti klasik Honda çift katlı tasarımı. Tabi bolca sportifliğe vurgu yapılmış. Kadranda yer alan Type-R logosu, Type-R logolu spor koltukar, metal pedallar, oldukça az turlu ve üzerinde kırmızı unsurlar barındıran direksiyon, alaşım vites topuzu ve hemen arkasındaki type-r plaketi, ve kırmızı emniyet kemerleri ve her tarafta yer alan kırmızı dikişler ile bu aracın normal bir civic olmadığını ilk bakışta anlamak mümkün. Kapı içlerinin üst kısımları yumuşak plastik, onun dışında ön kapılarda alkantra benzeri bir malzeme arka kapılarda ise kumaş mevcut. Bu arada bagaj şaşırtıcı derecede büyük ama fotoğrafını çekmeyi unuttuğum için ekleyemedim.
Devamı ikinci mesajda
Moderatör tarafında düzenlendi: