Honda Civic Type-R inceleme


scorpion

Üye
Katılım
4 Ocak 2016
Mesajlar
131
Tepkime puanı
1
evet artık 3000km'yi devirdim ufaktan bir inceleme yazısı yazabilecek kadar tecrübe ettim aracı.

FK2 kasa konuyla anılan Type-R Honda için aslında bir dönüm noktası. Bu zamana kadar hep yüksek devir çeviren, atmosferik motorlu sportif araçlarla tanıdığımız Honda artık rakiplerin 250-300hp güçlere çıkması, emisyon şartlarının gittikçe ağırlaşması gibi sebeplerle Honda FK2 ile turbo beslemeye geçti. Honda bu konuda çok iddialı geldi, amaç Renault Sports'un yıllardır sürdürdüğü pist egemenliğini yıkmaktı ve daha araç satışa çıkmadan Nurnburgring rekor denemesi gerçekleştirildi. Sonuç olarak rekor kırıldı fakat testteki araç ile satıştaki araç arasındaki farklar hep eleştirilerin temel maddesi oldu. Honda'nın pist rekorunu kırdığı araçta rollcage vardı ve koltuklar söküktü. Honda ağırlığın satış versiyonuyla aynı olduğunu ve rollcage'in de rijitliği etkileyemecek şekilde sadece pilotu korumak için yerleştirildiğini açıkladı ama tartışmaları sonlandıramadı. Sonrasında ise bir çok farklı pistte rekor denemesi gerçekleştirildi (İstanbulpark dahil) ve yeni pist denemeleride gelecek.

Dış Tasarım

L3zRvG.png


J2Jz8Y.png


kvz8aD.png


Aracın tasarımı için söylenebilecek en güzel söz aykırı olsa gerek. Dış tasarım kesinlikle oldukça aykırı o yüzden ya seversiniz ya nefret edersiniz denilebilir. Oldukça büyük arka kanat, çamurluklarda yer alan hava kanalları, difizör gibi unsurlarlarla sıradanlıktan oldukça uzak. Honda bu unsurların hepsinin bir görevi olduğunu aracın aerodinamisi ve yol tutuşu için tasarlandığını söylüyor. Ne kadar doğrudur bilemem tabi :)

İÇ TASARIM

qBkQ13.jpg


pP3M4L.jpg


81vWmV.jpg


dbdlqV.jpg


Aracın kokpiti klasik Honda çift katlı tasarımı. Tabi bolca sportifliğe vurgu yapılmış. Kadranda yer alan Type-R logosu, Type-R logolu spor koltukar, metal pedallar, oldukça az turlu ve üzerinde kırmızı unsurlar barındıran direksiyon, alaşım vites topuzu ve hemen arkasındaki type-r plaketi, ve kırmızı emniyet kemerleri ve her tarafta yer alan kırmızı dikişler ile bu aracın normal bir civic olmadığını ilk bakışta anlamak mümkün. Kapı içlerinin üst kısımları yumuşak plastik, onun dışında ön kapılarda alkantra benzeri bir malzeme arka kapılarda ise kumaş mevcut. Bu arada bagaj şaşırtıcı derecede büyük ama fotoğrafını çekmeyi unuttuğum için ekleyemedim.

Devamı ikinci mesajda

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@scorpion

Değerli Hocam 

Çok merak ettiğim bir inceleme...

Giriş kısmı da sonradan gelecek güzelliklerin habercisi sanki... :)

Ellerinize sağlık bu güzel  satırlar için. 

 
Şimdi gelelim asıl önemli olan sürüş kısmına.

Araç 2.0L Turbo 310Hp 400Nm tork değerlerine sahip bir motorla geliyor. Maksimum gücünü 6500 devirde verirken 7000 devire kadar rahatça devir çevirebiliyor ve ardından kesiciye giriyor.

Şanzıman olarak tek seçenek 6 ileri manuel vites seçeneği mevcut. Honda bu araçta herhangi bir otomatik vites seçeneği sunmuyor. Vites kolunun konumlandırılması tamamen elinizin altında olacak şekilde. Çok kısa vites yollarına ve kemikli vites geçişlerine sahip vites kolunun metal küre biçimindeki topuzuda elinize tam oturmasını sağlıyor ve bir anda içinizdeki apaçi açığa çıkıyor :)  

Araç 310hp gücüne sahip olmasına rağmen Honda 4 çeker yerine önden çekişi devam ettiriyor. Her kadar 0-100 verisi 5.7sn olsada bu süreye erişebilmek için sağlam pilotaj ve kaliteli asfalt lazım. Önde kilit olduğu için önden çekerin kafadan kayma, torque steer gibi dertleri büyük oranda bertaraf edilmiş durumda. Bunun dışında önden çeker kalkışta dezavantaj olsada gerek ağırlık gerekse aktarma kayıplarının düşük olması sebebiyle ilerleyen hızlarda avantaja geçiyor. Bizzat deneme şansım olmasada izlediğim videolarda gördüğüm kadarıyla 0'dan kalkışlarda Golf R, Audi S3 dört çekerin avantajıyla ciddi fark açsada, 70-80km gibi hızlardan gazlandığında avantaj type-r'a geçiyor. Son sürat verisi 270km olsada henüz bu hıza çıkabilecek trafiksiz bir yol bulamadığım için test edemedim. 260km henüz görebildiğimim maksimum hız. Elimde uygun video olmadığı için internetten başka bir video ekliyorum hızlanma için fikir vermesi adına.






Frenlere gelecek olursak, önde 350mm çapında 4 kaliperli hava kanallı Brembo fren sistemi arkada ise 296mm diskler mevcut. Araç 19 inç jantlarla ve Continental SportContact 6 lastiklerle geliyor, lastik ölçüsü 235/35/19. Aracın frenleri oldukça güçlü öyle ki frene sonuna kadar bastığınızda aracın neredeyse arkası havalanacak gibi hissettiriyor ve ciddi manada ağırlık transferi oluyor. frenleri ısıtıp pes ettirmek yol koşullarında mümkün değil, pistte denemek lazım.

mLygD1.jpg


NEB8X5.jpg


Süspansiyona gelecek olursak. Benim en büyük korkum süspansiyon sertliğiydi. Hatırlayanlar olur önceki aracım Golf 1.4tsi 18 durban ve spor süspansiyon süspanpiyona sahipti. Yani sert araca alışığım. Açıkcası Type-R yumuşak bir araç değil, Golf'ten kesinlikle daha sert fakat tahammül edilemez bir sertlik değil kesinlikle. 19 Jant ve 35 yanak lastikler için iyi bile denilebilir. Arka koltukta annem uyurken uzun yol yapmışlığım var :)

1dWa5B.jpg


Gösterge panelinin hemen solunda yer alan "+R" butonuna bastığınızda ise durum farklılaşıyor. Bu butona bastığınızda göreceğiniz ilk değişiklik tüm göstergelerin kırmızıya bürünmesi ve hız göstergesi yanında +R logosu, turbo basınç ve G sensör bilgilerinin çıkması. Bunun yanında gaz tepkilerinde ciddi manada agresifleşme mevcut. Fakat asıl değişiklik süspansiyonda yaşanıyor, artık süspansiyonlarınız %30 daha sert. Pist için geliştirilmiş bu modu yolda açtığınızda kemik gibi bir arabanız oluyor, hoplamaya zıplamaya hazır olun ve direksiyonu iki elinizle kavrayın artık yarıştasınız :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Üçüncü ve son kısım,

Donanım

Type-R'ın aslında GT olarak ikinci bir donanım paketi mevcut fakat bu paket Türkiye'ye gelmiyor. Gelen paket ise oldukça ilginç bir donanım listesine sahip. 

Kısa farlar LED, uzunlar halojen

Far sensörü, park sensörü, kararan ayna, çift bölgeli klima gibi temel donanımlar yok

Arka kamera ve anahtarsız giriş var

GPS donanım olarak mevcut ama yazılım olarak yok :)  Nasıl olur demeyin valla yapmışlar. GT pakette garmin yazılımı varken Türkiye'ye gelen düz pakette yok. Medya cihazı android olduğu için yazılımı crackleyerek farklı uygulamar (örneğin yandex navigasyon vs.) kurmak mümkün.

Carplay yok ama hdmi bağlantısı var. Adaptörle telefonu bağlayıp ekranı yansıtmak ve video vs. oynatmak mümkün.

Tüketim

Şu ana kadarki genel ortalamam 11.3 litre civarında ve içerisinde her türlü kullanım mevcut. Bunun dışında hiç gazlamadan sakin kullanırsanız 7.xx'li ortalamaları görmek mümkün. Yok sürekli dip gaz - fren ralliye katılmış gibi sürerseniz 22 ortlamalarıda görmek mümkün. Benim tahminim kullanım güzargahınıza bağlı olarak 10-12 litre civarında ortalamalar gerçekci rakamlar olacaktır. 

evet şimdilik bu kadar, merak edilen başka konular varsa yanıtlamak isterim. İleride uygun zaman ve ekipman olursa videoda yükleyebilirim.

 
Değerli Hocam 

Yazım tarzınız son derece özgün...

En önemlisi; onu döver, bunu eker, şuna nal toplatır tarzında olmayışı daha da güzel. 

Ancak Plakayı kapalı ve  umduğum video da bulamayınca hayal kırıklığına uğramadım desem yalan olur.

Yaşınız, mesleğiniz ve önceki araçlarınız hakkında merakım arttı. Kendinizi de anlatır mısınız özel hayatınızın mahremiyeti hassasiyetiniz yoksa...

 
@silvershadow

hocam hepsi dört teker bir direksiyon araç sonuçta, benzer özelliklerlerde ve etikette hiçbir araç diğerinden her konuda üstün ya da eksik değil. Fanatizm ancak kişiye zarar. O yüzden bu bunu döver, ezer vs. gibi tanımları ben doğru bulmuyorum. 

Video eklemek isterdim fakat şu an kayıt yapabileceğim bir ekipmanım yok, telefonla bir yandan çekip bir yandan gazlamakta pek bana göre bir hareket değil açıkcası. Elimde bir kaç video var ama onlardada başka araçların denemeleri var dolayısı ile paylaşmam doğru olmaz.

İnternette kişisel bilgi paylaşmayı açıkcası pek tercih etmiyorum. Aracın benim olduğuna dair şüphe oluşmuşsa benim için önemli değil test aracını incelemiş gibide düşünseniz olur :)  Zamanında Yusuf hocam aracı alırsam inceleme yazmamı istemişti ben de foruma vefa borcu olarak eksik gedikte olsa kendimce bir inceleme yazısı yazmak istedim.

Belki bir istanbul buluşması olur tarihte denk gelirse videosunu beraber çekeriz :)  

 
@scorpion

Değerli Hocam;

Sizde bu aracı uzaktan bile görmemiş 

Hatta rüyanızda dahi görmemiş 

Sadece ve sadece hayal gücünüzle kaleme almış dahi olsanız 

Yine beğenirim ve yine de yazım tarzınıza hayranlık duymaktan geri durmaz zevkle okurdum, o ahenkle  bir araya getirdiğiniz kelime ve cümleleri..

Bir diğer deyişle bu araca sahip olmanız veya olmamanız, bir yakınınızda olması veya olmaması, yahut test aracı olması veya olmaması en son dert ettiğim, endişe ettiğim şeyler.

Fotoğraflar ve videolar konusuna gelirsek:

Benim için Google Aramada Honda Type R FK2 yazdığımda çıkacak fotoğraflardan veya videolardan olması da değil...

Sadece ve sadece Özgün, forumumuza özel ve/veya detay paylaşımlar olması yeterlidir. 

 
@scorpion hocam zevkle okudum hepsini. İleride tecrübelerinizi yine paylaşın lütfen. 

Ruhu olan arabaları hep severim. Bu araçta onlardan biri...

Güle güle binin aracınıza ;)

 
Fabrika verileri 320 hp’lik ve 400 nm tork üreten bu aracın 272 km/h hıza kadar çıkabileceğini söylüyor. Standart olduğu iddia edilen videodaki Type-R, “283 km/h” sürate çıkıyor. Yaklaşık olarak +11 km hız fazlasını veren bu çılgın araba haliyle kafa karıştırıyor. Honda Civic Type-R maksimum hız videosunu buradan: https://paratic.com/yeni-honda-civic-type-r-283-kilometre-hiz-goruntusu/ izledim. Mutlaka izlemelisiniz!

 

Geri
Üst Alt