Range Rover Evoque SE DYNAMIC TD4 İncelemesi


Katılım
6 May 2015
Mesajlar
388
Tepkime puanı
69
Konum
İstanbul
İsim
Özgür
Bayramda yapmış olduğum, Almanya - Fransa gezimi rahat ve güvenli bir şekilde yapmak için Range Rover Evoque kiraladım.  İlk çıktığı günden beri tasarımına aşık olduğum ve ileride almayı planladığım bir araç olduğu için, tatil de kiralayarak test etmek istedim. Çok fazla fotoğraf elimde yok, bir kaç çektiğim fotoğrafı sizinle paylaşacağım.

range1.JPG

range6.JPG

İç kısmında malzeme kalitesi üst kısımlar da oldukça yüksek fakat aşağılara indikçe sert plastik ile karşılaşıyorsunuz. Koltuklar şuana kadar oturduğum en rahat koltuklar olabilir, yanal destekleri çok iyi sarıyor ve bel ayarı elektrikli olarak yukarı aşağı şekilde istediğiniz konumda ayarlanabiliyor. Ön  koltuklar 3 kademe hafızalı , hakiki deri olduğu için bir damla terletmedi.range2.JPGrange5.JPG

Orta konsolda navigasyon özelliğine sahip medya ekranı , klima kumandaları, 4 çeker sistemi, yokuş iniş sistemi , yol koşulu ayarlama düğmeleri ve  son olarakta araç çalıştığında otomatik olarak dışarı çıkan otomatik  vites kolu :)  bulunuyor. Kol dayama ileri geri kaydırma özelliğine sahip fakat yukarı kalkmıyor, oturma pozisyonu çok rahat olduğundan bu durum beni çok rahatsız etmedi. Kol dayama yerinin altındaki gözde 2 adet usb ,aux çıkışı ve navigasyon için sd kart girişi bulunmakta. 

Medya ekranı içinde navigasyon ,radyo, dvd ve sürüş bilgilerine ulaşabiliyorsunuz. Navigasyonu tomtom ve çok başarılı diyebilirim, az da olsa bizi köy yollarına soktu arasıra. Dvd sistemi süper çalışıyor, araç durduğu sırada sürücü dvd deki görüntü izlerken , araç hareket ettiğinde ekrandaki özellik sayesinde sürücü sadece navigasyon ekranını görüyor, yolcu ise dvd deki videoyu izlemeye devam ediyor. range4.JPG

Araçta cam tavan bulunmakta fakat açılmıyor, cam tavanın perdesi çok kalın  ve güneşin ısısını bir damla içeri sokmuyor. 

devamı gelecek....

range3.JPG

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@skysoblue85

Değerli Hocam;

Mükemmel bir uzay mekiği..

300 bin lira minimum fiyatıyla da ulaşılması kolay olmayan bir yerde benim için.

Ulaşabiliyorsanız sizin için mutlu oluruz.

Size sorularım olacak elbette.

Donanım ve motor nasıldı? Güç ağırlık dengesi kurulmuş muydu? Şanzıman tatminkar mıydı? Hız ve Yakıt ortalaması ne oldu? Yüksek hızdaki tepkileri nasıldı?

 
Genişlik konusunda Golf'e göre daha geniş bir alan sunuyor, dışarıdan her ne kadar küçük dursa da , tavanın yüksek olmasından dolayı içeride kendinizi ferah hissediyorsunuz, arka kısma hiç oturmadığım için pek fikrim yok. Bagajı 575 lt fakat alt kısımda ince stepne koymuşlar ondan dolayı biraz yer kaybı var.  Elektrikli bagaj kapağı çok kullanışlı , hatta çoğu zaman oyuncak oynar gibi anahtardan açıp kapattım :)  Yanlız elektrikli bagaj kapağının bir dezavantajı var , alçak olan kapalı otoparklar da, kapağı eğer elinizle engel olmazsanız tavana çarpabilir. 

Gelelim motoruna :) Araçta 2000 cc 180 bg 430 nm torka sahip bir dizel motor görev yapıyor ve bu motora 9 ileri otomatik şanzıman yardımcı oluyor. 

1685 kg lık aracın kalkışı biraz yavaş, katalog verisi 0-100 km/h değeri 9 sn,kalkış sırasındaki hızlanması beni pek tatmin etmed,iben daha iyi bir sonuç bekliyordum  4x4 olmasından dolayı biraz ağır kalıyor, belki benzinli si4 motor daha farklı olabilir.  Ara hızlanmalar yeterli fakat koltuğa çok yapıştıracak kadar g kuvveti vermiyor fakat 200 km/h soluksuz çıkıyor, kullandığımız 1.4 tsi motorlar 140 km/h dan sonra hızlanması biraz nazlı. Gaz tepkileri ve şanzıman, Golf ve A3 'e göre biraz ağır kalıyor, gaza bastıktan 1-2 sn sonra araç tepki veriyor, şanzımanı sport moduna aldığımda bu süre biraz daha kısaldı. 

Şanzıman 9 ileri otomatik, ben zf şanzıman olduğunu düşünüyorum fakat bunun hakkında bir bilgi edinemedim. Şanzıman dsg yada bmw 3 serisindeki zf gibi çalışmıyor, sanki düz otomatik vitesi gibi işliyor. Hatta ani hızlanmalarda bir kaç yerde sarsıntı yaptı. 

 
@skysoblue85

Değerli Hocam;

Mükemmel bir uzay mekiği..

300 bin lira minimum fiyatıyla da ulaşılması kolay olmayan bir yerde benim için.

Ulaşabiliyorsanız sizin için mutlu oluruz.

Size sorularım olacak elbette.

Donanım ve motor nasıldı? Güç ağırlık dengesi kurulmuş muydu? Şanzıman tatminkar mıydı? Hız ve Yakıt ortalaması ne oldu? Yüksek hızdaki tepkileri nasıldı?
Hocam şimdilik benim ulaşmam zor görünüyor, evi değiştirme dönemindeyim araya katacağım miktarı arabaya vermek istemiyorum şimdilik, ama gelecek senelerde mümkün olabilir. 

Motor konusunda TSI kullanıcısı olarak daha fazla şey bekliyordum, fakat  beni tatmin etmedi pek, keşke ellerinde benzinlisi olsaydı, kullanım açısından daha zevk alabilirdim. Yalıtımı Golf ve A3'e göre oldukça iyi ,140-150 km/h kadar yol sesini bile zor duyuyorsunuz, fakat aracın yüksek ve aynalarının çok büyük olmasından dolayı 150 km/h den sonra çok fazla rüzgar sesi gelmeye başlıyor. Ben bu araçla maksimum 205 km/h ye kadar çıktım ama daha zorlasam çıkabilirdi diye düşünüyorum kaymak gibi Alman otobanlarında :) .  En beğendiğim tarafı cam yapısından mı, yalıtımdan mı, süspansiyon yapsından mı  bilemedim 120 km/h bile giderken Golf'e göre hızı daha az hissettiriyor , hatta eşim çoğu zaman ne kadar yavaş gidiyorsun biraz hızlansana deyip durdu :)  

Yol tutuşu  oldukça iyi ,fakat  yüksek yapısından dolayı yüksek hızlarda beni korkutmasa da  A3 kadar güven vermiyor. Hafif virajlarda araç ya gibi akıp gidiyor, fakat  keskin virajlarda iş biraz değişiyor, viraj hangi yöne doğruysa araç o yöne doğru yatıyor hafifçe bu durumun konfora bağlı süspansiyondan dolayı olduğunu düşünüyorum ,tabi bir de hızı hissettir memesinden dolayı virajlara normalin biraz üstünde hızla girmiş olabilirim :)    

Konfor olarak kullandığım A3 ve Golf'e göre oldukça konforlu bir araç, üzerlerinden geçtiğim tümsekleri bile çok az hissettirdi. 

Gelelim yakıt durumuna :)  Yakıt durumuna emin olamıyorum çünkü çok dengesiz kullandım, Alman otobanlarında alışık olmadığımız bir hız uygulaması var. Koca otobanda yeri geldiğinde hız oranı 80 km/h ye kadar düşebiliyor, bir anda sınırsız km işareti gelince bütün araçlar aynı anda hızlanıp (en yavaşı 140 km/h la sağdan gidiyor) 180 ve üstü km/h lere çıkıyorlar ,sonra bir anda sırasıyla 120 -100 km/h tabelaları beliriyor. Gezim boyunca otobanların çoğunda yol yapım çalışması ve trafik vardı, hatta Stuttgart ve Munich'de bildiğiniz İstanbul gibi trafiğe yakalandım, ama bu kadar dengesiz kullanımda 1600 km'nin yakıt ortalaması 7 lt/100km idi. 

Bu aracı alır mıyım? Evet alırım ama benzinli 240 bg lik si4 motor ile :)  

 @silvershadow  hocam donanımını birazdan yazıcam, sormak istediğiniz sorular olursa zevkle cevaplarım   :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Donanım:

9 İleri Drive Select Şanzıman

Terrain Response®

HDC/HSA

Tork Yönlendirme

Panoramik Sabit Cam Tavan

Yağmu Sensörü / Otomatik Yanan Farlar

Güneş Korumalı Arka Camlar

Elektrikli Katlanır Dikiz Aynaları

Xenon Farlar

Ön Sis Farları

18" 7 Kollu Stil 706

Stepne

Perfore Deri Döşeme

12X12 Elektrikli Ön Koltuklar

Isıtmalı Ön Koltuklar

Halı Paspaslar

Cirrus Tavan Döşeme

Ön Park Mesafe Kontrolü

Geri Görüş Kamerası

Şerit Terk Uyarı Sistemi / Akıllı Acil Durum Frenleme

Otomatik Klima (Hava Sensörlü)

Sigara Tertibatı

Kilitli Bijonlar

Elektrikli Bagaj Kapağı

Hands Free Bagaj Açma Fonksiyonu

Anahtarsız Giriş Sistemi

5" TFT Sürücü Bilgi Ekranı

8" Touch Screen Ekran

Land Rover Standart Ses Sistemi

InControl Touch Navigasyon

 
@skysoblue85

Değerli Hocam;

Çok güzel anlatmışsınız sağolun..

İşin içine tutku girince insan böyle oluyor galiba.

Fotoğraf ve araçlar sizin tutkularınız..

Sayenizde biz de yüzümüzde kocaman gülümsemelerle zevkten dört köşe yazdıklarınızı okuyor, fotoğrafladıklarınızın piksellerini didik didik ediyoruz.

Tekrar teşekkür ederim.

 
@silvershadow Teşekkür ederim hocam, sizin kadar güzel yazamasam da elimden geldiğince yazdım.

Bundan sonra ki konuya Mercedes ve Bmw müzesinde çektiğim resimleri koyacağım. :)

 
@Wolfsburg 300.000 TL'ye İstanbul'da adam akıllı bir semtte 1+1 ev ancak alabiliyorsun,  oturduğum semtte 1+0 bile alamıyorsun :(  .

 

Geri
Üst Alt