Stres evet bitirdi gün içindeYanlış yağ kullanıldığı alenen ortada.
Sanayi ustacıkları bunu hep yapıyor.
Her araca 10w-40
Her araca aynı antifriz + çeşme suyu
Uysa da kodum uymasa da kodum havası
Bir an önce doğru yağ ile tekrar değişim yapınız.
Bu stres sizi, 75w 80 yağ da, şanzımanı da yer bitirir.
.
Değiştirdim bugun içerde biraz kaldı maalesef 2 L dctf koydu fakat dediğim gibi tıpaya aparat bağlayıp hava basıncıyla aşağıdan tüpten bastı. Herhangi bir basınç hava kalmayacağını söyledi , servisten aldıgımız bilgiyle 75 80 koyuyoruz dedi. Bunu koyan başka ustalarda var piyasada..Sorun pek olacağını düşünmüyorum yakın viskoziteler fakat yine de dctf içimi rahat ettirdi.Selamlar. Yağını dctf ile değiştir. 75w80 yağ eski nesil dsg için 2011-2014 arasında kullanılır. Aracın 2018 ise dctf yağ kullanılır.
Ayrıca pompa ile tıpadan yağ basan ustaya usta denmez gitme ona bir daha. DSG 2 hazneli bir sistemdir. Mekatronikten bahsetmiyorum DSG yağı pompa ve hazne olarak 2 yerde konumlanır. Adam gibi ustalar pompadaki yağı da boşaltır. Çıkan yağın 1.7 Litre olması gerek ölçüsüne dikkat et. DSG kapalı sistem eksiltme olmaz 1.7 litre boşalır içinden. Mekatronik yağını da şanzıman yağı ile birlikte değiştirmelisin.
Gelelim DSG yağı değişmez diyen arkadaşlara. Kuru şanzıman, ömürlük yağ gibi gerçek dışı bilgileri bir unutun. Ömürlük yağ diye bir şey yoktur. Her yağ zamanla özelliğini ve akışkanlığını kaybeder. Değiştirilmelidir.
Yağ değiştirdim DSG bozuldu diyenlere de şöyle yanıt verelim.
100.000 km aynı yağı kullanmış, yağ artık katran haline gelmiş. Dişlilerdeki kırılmalar ve yıpranmalar aşırı koyu kıvamdaki yağ nedeniyle kendini belli etmemiş. Sonra yağ değişimi yapmış, olması gerektiği incelikte olan yağ sorunları ortaya çıkarmış. Yani yağ değişince değil 100.000 km değişmediği için bozulmuş DSG.
Umarım anlatabilmişimdir.
Motul dctf de gayet başarılı bir yağ olarak duydum, kullananlar memnun. Sağolsun ustam herhangi bir ücret talep etmeden dctf olarak değiştirdi. Sonuçta bunu da ömürlük kullanmayacağım zamanı gelince değişeceğim.Servis ucuz filtreleri orjinal diye üst fiyatlardan satmaya devam etsin. (Liqui moly yağ , servisin castrolünden daha ucuza geliyor).Bakımlı ve orijinal ürün olduktan sonra sıkıntı olmaz inşallah. Mekatroniğe gelirsek de herhangi tüp kaynaklı sorun olduğunda içinin açılıp güçlendirilmiş tüp + orijinal yağı değişimi( mekatronik yağ spesifik bir özellikte dişli yağı gibi yaygın değil) mantıklı buluyorum. Herkese teşekkürlerHocam sürekli değişen bir yağ değil servisten orijinal alıp değiştirseniz ilk baştan bu kadar masraflı olmaz ve 2 kez iş olmamış olurdu.Servisten araç şasi no ile alabilirsiniz değiştirmişken mekatronik yağını da değiştirin bence