Golf 8 life fren hidrolik yağı değişimi


msnan

Yeni Üye
Katılım
26 Eyl 2021
Mesajlar
4
Tepkime puanı
1
İsim
mert
Herkese merhaba 2021 model golf 8 life aracım için bu cumartesi 3. yıl bakımına gidicem. Aracım 17350 km de servis fren hidrolik yağının değişimi gerekiyor dedi sizce değiştimelimiyim.
 

Herkese merhaba 2021 model golf 8 life aracım için bu cumartesi 3. yıl bakımına gidicem. Aracım 17350 km de servis fren hidrolik yağının değişimi gerekiyor dedi sizce değiştimelimiyim.
Evet hocam, ama servise sorun lütfen tüm sistemden mi ( tekerleklerin arkası) bosaltıyor kaputtan eklememi yapıyor yoksa?
 
Frenler sağlıklı çalışıyorsa bence gerek yok.

Neden mi?
Sıfır aldığım dizel manuel focus araca beş yıl 110 bin km bindim.
Akü değişmedim
Enjektör değişmedim
Baskı balata değişmedim
Motor yağı harici sıvılarından hiçbirini değişmedim.
4. Yıl sonunda sivri zekalı ustanın biri antifrizi tamamlayacam diye elinde olan po antifiriz ekledi. Ondan sonra araba yeminini bozdu. Hava yapmaya antifriz azaltmaya başladı. Sanayidekiler devir daim in vakti gelmiş dedi , sağlam parçayı söktüler. Kaçak problemi giderilemedi. Bu esnada çıkan triger kayışım sağlamdı.
Sadece filtreleri, fren balatalarını ve lastikleri gerçekten bittiği için değiştim bu süreçte.
Fazla kurcalatmanın anlamı yok. Özellikle aracın ilk sahibiyseniz geçmişi de belli.

Araç basınca gidiyor, isteyince duruyorsa, acayip sesler gelmiyorsa fazla evham yapmaya gerek yok bence. Saygılar
 
Evet hocam, ama servise sorun lütfen tüm sistemden mi ( tekerleklerin arkası) bosaltıyor kaputtan eklememi yapıyor yoksa?
Servise sordum sadece mevcut yağı boşaltıp yenisini koyucaz dedi.
 
Frenler sağlıklı çalışıyorsa bence gerek yok.

Neden mi?
Sıfır aldığım dizel manuel focus araca beş yıl 110 bin km bindim.
Akü değişmedim
Enjektör değişmedim
Baskı balata değişmedim
Motor yağı harici sıvılarından hiçbirini değişmedim.
4. Yıl sonunda sivri zekalı ustanın biri antifrizi tamamlayacam diye elinde olan po antifiriz ekledi. Ondan sonra araba yeminini bozdu. Hava yapmaya antifriz azaltmaya başladı. Sanayidekiler devir daim in vakti gelmiş dedi , sağlam parçayı söktüler. Kaçak problemi giderilemedi. Bu esnada çıkan triger kayışım sağlamdı.
Sadece filtreleri, fren balatalarını ve lastikleri gerçekten bittiği için değiştim bu süreçte.
Fazla kurcalatmanın anlamı yok. Özellikle aracın ilk sahibiyseniz geçmişi de belli.

Araç basınca gidiyor, isteyince duruyorsa, acayip sesler gelmiyorsa fazla evham yapmaya gerek yok bence. Saygılar
Hocam geçmiş olsun. uzun uzun yazmışsın saol bende arabayı cok kullanan biri değilim o yüzden değiştirmekten vazgectim.
 
Hocam geçmiş olsun. uzun uzun yazmışsın saol bende arabayı cok kullanan biri değilim o yüzden değiştirmekten vazgectim.
Fren hidroliği aracın yalnızca (çok veya az kullanılmasına) bağlı olarak eskiye bişey değildir,

3 sene boyunca aracı hiç kullanmasanız bilr fren sıvısı özelliğini kaybemeye müsait bir sıvıdır, Fren sıvısı rutubetli ortamlardan ve nem den etkilenmeye çok müsait bir sıvıdır, Özellikle nemi çekme özelliği çok fazla olan bir sıvıdır, Bu sıvı aracın dış ortamdan etkilenmeye müsait en hassas sıvısıdır, Ayrıca aracın en ucuz maliyetli sıvısıdan bahsediyoruz,

Yanlış ustaların eline emanet edilmiş şeylere itibar etmeyiniz, Fren sıvısı ilk 3 yılın sonunda, devamında ise her 2 yıl da bir değişmelidir. Servisler fren sıvısın özel cihaz ile değiştirir, eski usül sanayideki işlemler tarihe karıştı.
 

Geri
Üst Alt