Motor sesi günün ilk marşında fazla çıkıyor


AhmetFaruk71

Yeni Üye
Katılım
25 Nis 2024
Mesajlar
8
Tepkime puanı
1
Konum
Adıyaman
İsim
Ahmet Faruk OKATAN
Araç
2016 Golf Mk7 1.2 TSİ 110 BG
Arabamı genelde 2 günde bir çalıştırıyorum. Önceden bu sorunla nadiren karşılaşıyordum ama son zamanlarda her defasında yaşıyorum. İlk marşı çevirdiğimde 15-20 saniye kadar hem ekrandaki anlık tüketim 3-3.5 lt'ye çıkıyor sonra normal rolanti seviyeye (0.6-.0.7 lt) iniyor hem de ilk başta sesli çalışmaya başlayan motorun sesi azalıp sükunet buluyor. Bunun sebebi nedir, yardımcı olabilecek ya da bilgisi olan var mı?
 

Arabamı genelde 2 günde bir çalıştırıyorum. Önceden bu sorunla nadiren karşılaşıyordum ama son zamanlarda her defasında yaşıyorum. İlk marşı çevirdiğimde 15-20 saniye kadar hem ekrandaki anlık tüketim 3-3.5 lt'ye çıkıyor sonra normal rolanti seviyeye (0.6-.0.7 lt) iniyor hem de ilk başta sesli çalışmaya başlayan motorun sesi azalıp sükunet buluyor. Bunun sebebi nedir, yardımcı olabilecek ya da bilgisi olan var mı?
Eski araçlarda ilk çalıştırmada elle jikle çekme olayı vardı motor devrini yükseltir stop etmesini engellerlerdi.

Benzer şey günümüz araçlarında otomatik. İlk çalıştırmada devir yüksek olur, sonra motor ısındıkça yavaş yavaş iner devir. Hava sıcaklığına, aracın kaç gündür çalışmadığına ve motordan motora da değişir ne kadar yüksekte çalışacağı. Bir avantajı da yağlamayı bir önce sağlamak. Yani bu durum ne zaman yola çıkacağınıza da işaret ediyor. Devir normale döndüğü zaman yola çıkmak sağlıklı olur.

Örneğin 1.0 tsi bayağı yüksek devirlerde çalışıyordu, garip gelmişti sonradan alışmıştım.
 
Eski araçlarda ilk çalıştırmada elle jikle çekme olayı vardı motor devrini yükseltir stop etmesini engellerlerdi.

Benzer şey günümüz araçlarında otomatik. İlk çalıştırmada devir yüksek olur, sonra motor ısındıkça yavaş yavaş iner devir. Hava sıcaklığına, aracın kaç gündür çalışmadığına ve motordan motora da değişir ne kadar yüksekte çalışacağı. Bir avantajı da yağlamayı bir önce sağlamak. Yani bu durum ne zaman yola çıkacağınıza da işaret ediyor. Devir normale döndüğü zaman yola çıkmak sağlıklı olur.

Örneğin 1.0 tsi bayağı yüksek devirlerde çalışıyordu, garip gelmişti sonradan alışmıştım.
 
2016 golf için normal bir durum mudur yani, çünkü bir kaç ay önce böyle bir durum yoktu
 
Araçlarda cold startlarının en büyük amacı egzoz sistemindeki katalizörü ve filtreleri bir an önce ısıtmaktır, bunun sebebi ise bu filtreler yaklaşık 300 derecelerde etkin şekilde çalışmaya başlıyor olmasıdır. Araçların emisyonlarını azaltmak için fabrikalar ellerinden geleni yapıyorlar. Cold start ın en büyük amacı emisyondur. Aracınızın ilk çalıştırma esnasında 1500 rpm de çalışması ve yaklaşık 30 saniye sonra 1000rpm e düşmesi normaldir.

Aşağıya Egzoz Emisyon dersime ait not görselini ekliyorum:


1717014126584.png
 

Geri
Üst Alt