- Katılım
- 19 Şub 2016
- Mesajlar
- 804
- Tepkime puanı
- 375
- İsim
- Doğan
Haldex kavrama da, tahrik güçlerinin dağılımı için sadece kayma değil, aracın sürüş dinamiksel konumu da belirleyici olmaktadır. Hesaplayıcı, CAN-Bus üzerinden tekerlek devir sensörlerinden ve motor kumandasından bilgi alır. Bu verilere dayanarak hesaplayıcı hemen hemen bütün bilgileri toplar ve duruma göre optimal reaksiyon gösterebilir. Haldex kavrama sadece kaymayı değil, nedenini de tanır. Bir hesaplayıcı vasıtasıyla araç dinamiği (hız, viraj dönüşü, itiş veya çekiş konumu) ile ilgili ilave bilgiler dengeleme işlemi sırasında dikkate alınır. Bu sistem bütün kayma ayarlayıcı sistemlerle (ABS, EDS, ASR ve ESP gibi) tam kombinasyonlu olduğundan, bütün durumlarda optimal ve çok hızlı reaksiyon gösterir. Bu esnada önden çekişli aracın bilinen sürüş keyfi aynen kalır. Park ederken veya manevra yaparken tahrik sisteminde bir kasıntı veya takırtı olması mümkün değildir.
Haldex kavrama arka aks dişli takımında bulunur. Yağ banyosunda hareket eden lamelli kavrama giriş ve çıkış millerinin aynı devirde dönmemesi durumunda kendi ön ve arka tekerlekler arasındaki güç haldex kavrama hidrolik olarak çalışır ve lamel paketini sıkıştırmak için gerekli basıncı bir eksenel pistonlu pompa sağlar. Sistemin bütünü çok hızlı çalışır. Giriş ve çıkış milleri arasındaki 45°’lik göreceli bir dönüş bile azami basınca ulaşılmasını sağlar.
Aracın sürüş dinamiği birçok kuvvet tarafından etkilenmektedir. Aracın uzunlamasına dinamiği örneğin sürüş ve sürtünme direncini, tahrik ve frenleme kuvvetini kapsar. Yanal dinamik ise örneğin virajlardaki merkezkaç kuvveti, ön veya arka aksın kayması olabilmektedir.
Haldex kavrama arka aks dişli takımında bulunur. Yağ banyosunda hareket eden lamelli kavrama giriş ve çıkış millerinin aynı devirde dönmemesi durumunda kendi ön ve arka tekerlekler arasındaki güç haldex kavrama hidrolik olarak çalışır ve lamel paketini sıkıştırmak için gerekli basıncı bir eksenel pistonlu pompa sağlar. Sistemin bütünü çok hızlı çalışır. Giriş ve çıkış milleri arasındaki 45°’lik göreceli bir dönüş bile azami basınca ulaşılmasını sağlar.
Aracın sürüş dinamiği birçok kuvvet tarafından etkilenmektedir. Aracın uzunlamasına dinamiği örneğin sürüş ve sürtünme direncini, tahrik ve frenleme kuvvetini kapsar. Yanal dinamik ise örneğin virajlardaki merkezkaç kuvveti, ön veya arka aksın kayması olabilmektedir.