Coiliver çok vuruyor orjinale dönücem

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Akman61
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Akman61

Yeni Üye
Katılım
29 May 2024
Mesajlar
10
Tepkime puanı
4
Konum
İstanbul/büyükçekmece
İsim
Mustafa
Araç
Golf 7,5 1.6tdi
Arkadaşlar merhaba golf 7,5 aracıma 1 sene önce taktığım coiliver lar çok vuruntu yapmaya başladığı için orjinale dönmeyi düşünüyorum ama çok yüksek duruyor aracım öylede tabiri caizse leylek gibi ustam önleri koni yay al dedi cm olarak satılıyor gibi bişeyler dedi bunu nerden tedarik edebilirim veya bir sıkıntısı oluyomu bu yayların şuan çamurluk lastik arası 1,5 parmak iki parmak girmiyor aynı bu şekil olması için ne yapmam gerekiyor
Lütfen soğuk pres demeyin :) yaptırmak istemiyorum soğuk pres
 

Orijinal süspansiyona geçip arabayı 3 veya 4 cm alçaltan yaylardan alın eibach olur vogtland olur
5cm ve üstü basan yaylar süspansiyonun ömrünü ciddi olarak kısaltıyor bunu önermiyorum
3 cm lik bir yay işinizi görecektir yerle 1 gitmenin bi anlamı yok😀
 
Aibach 3.5 al tak uğraşma hiç başka yaylarla çıkma bul 5 takma yazık arabaya
 
Herkes yaylara odaklanmış ancak mantıken konu amortisörlerle ilgili olması gerekmiyor mu? Yaylar aracı havada tutan şey. Şokları emen ise amartisör. Yani sertliği belirleyen amortisörler. Eğer sistem kit halinde ise bildiğim kadarıyla standart süspansiyona göre ortalama 2 misli ve 3 misli sertlikte oluyorlar.

Eğer hem aracı alçaltıp, hemde yumuşak kalmasınısı istiyorsanız bu durumda ; Yayları kısaltıyorsanız, amartisörüde değiştirmeniz gerekir.
 
Herkes yaylara odaklanmış ancak mantıken konu amortisörlerle ilgili olması gerekmiyor mu? Yaylar aracı havada tutan şey. Şokları emen ise amartisör. Yani sertliği belirleyen amortisörler. Eğer sistem kit halinde ise bildiğim kadarıyla standart süspansiyona göre ortalama 2 misli ve 3 misli sertlikte oluyorlar.

Eğer hem aracı alçaltıp, hemde yumuşak kalmasınısı istiyorsanız bu durumda ; Yayları kısaltıyorsanız, amartisörüde değiştirmeniz gerekir.
Dünyada kaliteli spor yay üreten 4-5 tane marka var,bunların bazıları aynı zamanda Oem yayda üretir otomobil markalarına.Vogtland ve Eibach gibi markalar bu alanda öncüdür mesela.Araç marka-model-motor kombinasyonuna göre yay ürettiklerinden kesinlikle sorun yaşanmıyor.Bazen sorun yaşanıyormuş gibi görünmenin sebebi bu kombinasyon seçimini doğru yapmamaktan kaynaklanıyor!Mesela yapılan en büyük hatalardan biri Eibach Sportline tipi yayı orjinal amortisörlerle kullanmak,halbuki üretici uyarmış bunlar spor amortisörle kullanıma uygun diye,çünkü aracı 3.5 cm'den fazla düşürüyorlar buda orjinal amortisörün hareket alanının neredeyse yok ediyor,buda alşırı sekmelere sürekli amortisörün minimum limitlerde çalışmasından darbelere sebeo oluyor ve amortisör kısa bir süre sonra nalları dikiyor!
Yani uzun lafın kısası Eibach Sportline serisi yerine Eibach Pro kit serisi kullanılsa hiçbir sorun yaşanmayacak,zira 3-3.5cm max.düşürmekte.Adamlar bunu hesaplamış,yayın sertliğini ona göre ayarlamış sonuçta oda Oem değerlerden baya aşağı iniyor,ama indiği nokta amoryisörün minimum noktasını zorlamıyor,tam sınırda çalışıyor.Sonra bizim arkadaş geçiyor aracın kenarına Aaa bu hala LEYLEK gibi yaw düşürelim biz bunu biraz daha!!!Hop bizim kasap ustamız söküp yaya pres yapıyor,sonrada o alman mühendisinin bütün hesaplamalarını çöpe atıyor,neden bizim apaçi memnun olsun diye.Sonra bu bizim apaçi aracı satıyor yeni sahibi geliyor bu platforma Yaw aracımda Eibach Pro kit var güya çok övüyorlar ama aracım at arabası kıvamında,eee ne bekliyordunki?
Suçlu bizim sanayi ve araştırmadan bilinçsizce iş yaptıran son kullanıcı.
-Olur abi presleriz bir sıkıntı olmaz
-Keseriz abi neolacak yaw
-Dizelden çıktı bunlar ama senin benzinliyede olur abi,sen bana güven
-Air'mi taksak acaba buna
vs vs,muhabbetini yapandan direk uzaklaşmak lazım!
 
@Turhan evet hocam ülkemizde işler uydurmasyon yapılıyor. Bu aslında biraz bizim genlerimizde var. 😂

Söylediğiniz gibi 3.5 üstünde amortisör değişimi şart. Aslında 3.5 da bile normale göre çok daha sert olacaktır ancak yinede esneme payı kalıyor dediğiniz gibi.

Bir diğer konu ise Spor süspansiyon demek sert süspansiyon demektir. Gülü seven dikenine katlanır.
 
@Turhan evet hocam ülkemizde işler uydurmasyon yapılıyor. Bu aslında biraz bizim genlerimizde var. 😂

Söylediğiniz gibi 3.5 üstünde amortisör değişimi şart. Aslında 3.5 da bile normale göre çok daha sert olacaktır ancak yinede esneme payı kalıyor dediğiniz gibi.

Bir diğer konu ise Spor süspansiyon demek sert süspansiyon demektir. Gülü seven dikenine katlanır.
Sadece show amaçlı kullanım için icat edilmiş bir sistem olan Air'i bizim apaçiler sürekli kyllanım için takıyor,ülkedeki golf'erin yarısında bizim sanayide üretilen niçbir mühendislik içermeyen coil var,birdiğer yarısındada sıcak pres,soğuk press yay kesme vs vs.Çünkü araştırmayı okumayı sağlıklı veriyi toplamayı sevmiyor millet,gidiyor sanayiye ilkokul mezunu bile olmayan ustadan fikir alıyor sonra olanlar oluyor.
Son paragraftaki söylediğinize gelirsek,bazı durumlarda spor yay orjinalden bile konforlu olabiliyor,ben bizzat yaşadım.Yay değişmeden 18 janta geçince orjinal amortisörler muhtemelen yeni oluşan ağırlıkla başedemediğinden aşırı hopurtular-lupurtular meydana geldi,spor yayaları takınca herşey normale döndü,araba şusn pamuk gibi,söylemezsem yay olduğunu anlayamıyorlar araçta,kullandığım yay Vogtland buarada.Ayrıca benşm araç bağımsız süsoansion olmadisıda etken konforda,onuda gözardı etmemek lazım.
 
Sadece show amaçlı kullanım için icat edilmiş bir sistem olan Air'i bizim apaçiler sürekli kyllanım için takıyor,ülkedeki golf'erin yarısında bizim sanayide üretilen niçbir mühendislik içermeyen coil var,birdiğer yarısındada sıcak pres,soğuk press yay kesme vs vs.Çünkü araştırmayı okumayı sağlıklı veriyi toplamayı sevmiyor millet,gidiyor sanayiye ilkokul mezunu bile olmayan ustadan fikir alıyor sonra olanlar oluyor.
Son paragraftaki söylediğinize gelirsek,bazı durumlarda spor yay orjinalden bile konforlu olabiliyor,ben bizzat yaşadım.Yay değişmeden 18 janta geçince orjinal amortisörler muhtemelen yeni oluşan ağırlıkla başedemediğinden aşırı hopurtular-lupurtular meydana geldi,spor yayaları takınca herşey normale döndü,araba şusn pamuk gibi,söylemezsem yay olduğunu anlayamıyorlar araçta,kullandığım yay Vogtland buarada.Ayrıca benşm araç bağımsız süsoansion olmadisıda etken konforda,onuda gözardı etmemek lazım.

Eskiden olsa bu olay kabul görürdü, hem araçların geneli daha alt sınıftı ülkemizde hemde parça tedariki çok meşakkatliydi.

Ancak artık hem parça tedariki çok daha kolay, hemde çeşit bol. Üstelik Golf 7, 7.5 için zibilyon.
Yani bu uydurmasyon işi, hele de golf için bence de çok saçmalık, insanın içi almaz. Teknik olarak hiç bir düzen, terazi yok.

Şuan Golf 7 serisi için 350-600€ ya hollanda, almanya markalı ürünler var. Komple set bile var. Adamlar testini yapmış, TUV sertifikasını almış vs. neredeyse 1milyonluk araca değerinin %3-5 kadar para yatırmakdan korkmamalı. Uydurmasyon yapmamalı. Yoksa bütçe sık dişini bir sene daha bekle yapmışken düzgün iş olsun.

Bir işi yaparken göstermek için değil keyif almak için yapacaksın ben bunu derim.
 

Geri
Üst