Lastik Balon Yaptı


alaras

Üye
Katılım
18 Şub 2022
Mesajlar
445
Tepkime puanı
500
İsim
Ali Aras
Araç
Golf 7 Rline 2016
Herkese günaydın iyi pazartesiler. Bugün yolda giderken talihsiz bir olay yaşadım ve aracım sağlam bir çukura düştü. Gerçekten kötüydü. İnip baktığımda dışarıda bariz bir balon vardı, acayip büyük değil ancak belli oluyor yanakta. Lastik değişecek o belli ancak sormak istediğim bir şey var, jantıma zarar gelmiş midir? Sürüşte pek büyük bir problem yok titreme, sağa sola çekme vs. normal olması gerektiği gibi ancak problem çıkaracak. Lastik Nexen Nfera SU1 235/35/R19 XL. XL ibaresi bildğim kadarıyla güçlendirilmiş lastik bu yüzden janta pek bir zarar gelmemiş olması lazım. Sizce bir şey olmuş mudur? Dış tarafta eğik, çizik, kırık yok, jantın sırtı da temiz ancak lastik içine bakan ve yanağın iç kısmı konusundan emin değilim. Bir de bu lastikle 60km/s i geçmeden ne kadar yol alabilirim, hemen değiştirmem gerekir mi? Lastikte Run-Flat yok. Şimdiden teşekkür eder iyi sürüşler dilerim. Fotoğraf ekleyeceğim müsait olunca.
 

Bence evet, hemen değiştirmek gerek. Güvenip şahsen yol/hız yapmazdım ben.
Janta bir şey olmuş da olabilir, olmamış da. Olabilecek şey, yamulması. İşinin ehli bir yerde o da düzeltilebilir.
Yamulup yamulmadığını nasıl anlarız? Ancak balans makinasında belli eder o da kendini.
O yüzden tavsiyem, vakit kaybetmeden ilk fırsatta lastikçinize uğramanız olacaktır.
 
Upvote 0
Bence evet, hemen değiştirmek gerek. Güvenip şahsen yol/hız yapmazdım ben.
Janta bir şey olmuş da olabilir, olmamış da. Olabilecek şey, yamulması. İşinin ehli bir yerde o da düzeltilebilir.
Yamulup yamulmadığını nasıl anlarız? Ancak balans makinasında belli eder o da kendini.
O yüzden tavsiyem, vakit kaybetmeden ilk fırsatta lastikçinize uğramanız olacaktır.
Evet, hiçbir şekilde güvenemiyorum. Kurşunlar da düşmüştür zaten. Hemen götürmeyi planlıyorum saatli bomba gibi gezmenin anlamı yok.
 
Upvote 0
Geçmiş olsun

Direksiyon düzken tekerin öne arkaya mesafesini de ölçün, diğer sağlam tekerle kıyaslayın biraz arkaya doğru kaymış olabilir.
 
Upvote 0
Selam, Jantta da eğilme olmuştur büyük olasılıkla. Lasitkleri çift olarak değiştirmek lazım. Lastik aldıktan sonra iyi bir rot balansçıya gidin. Hem takarlar lastikleri hem jantı da düzeltirler. Geçmiş olsun
 
Upvote 0
Selam, Jantta da eğilme olmuştur büyük olasılıkla. Lasitkleri çift olarak değiştirmek lazım. Lastik aldıktan sonra iyi bir rot balansçıya gidin. Hem takarlar lastikleri hem jantı da düzeltirler. Geçmiş olsun
Normalde jant eğildiğinde vs. basınç uyarısı veriyor kaçak olacağından daha pek bir şey olmadı. Sürüşte de bir aksama yok. Latiklerimi martta değiştirdim sağ ön ve sağ arka girdi sadece onları mı değiştirmeliyim yoksa takım olarak mı?

Edit: Sağ arkada bir problem yok görünürde.
 
Upvote 0
Geçmiş olsun

Direksiyon düzken tekerin öne arkaya mesafesini de ölçün, diğer sağlam tekerle kıyaslayın biraz arkaya doğru kaymış olabilir.
Bakayım sağ olun arkaya kaymış olursa tam olarak problem alt takıma biniyor değil mi, olursa tamiri nasıl olur?


Edit: Aslında jantlar 19 inç çamurlukta öne arkaya pek gidecek bir mesafe yok olsa sürtmeden kaynaklı ses yapar diye düşünüyorum ancak yine de bir bakayım. Böyle bir durum yaşanırsa vereceği hasar nedir?
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Bakayım sağ olun arkaya kaymış olursa tam olarak problem alt takıma biniyor değil mi, olursa tamiri nasıl olur?


Edit: Aslında jantlar 19 inç çamurlukta öne arkaya pek gidecek bir mesafe yok olsa sürtmeden kaynaklı ses yapar diye düşünüyorum ancak yine de bir bakayım. Böyle bir durum yaşanırsa vereceği hasar nedir?
Baktırmak gerekir hocam
 
Upvote 0
Normalde jant eğildiğinde vs. basınç uyarısı veriyor kaçak olacağından daha pek bir şey olmadı. Sürüşte de bir aksama yok. Latiklerimi martta değiştirdim sağ ön ve sağ arka girdi sadece onları mı değiştirmeliyim yoksa takım olarak mı?

Edit: Sağ arkada bir problem yok görünürde.
 
Upvote 0
Ön lastik değişecektir muhtemelen ama o durumda da en az 2 lastik alıp onları öne takmak lazım. Eşit aşınanlar ön ve arkada yan yana olsun diye.
Ama lastikleriniz çok az kullanıldı ise tek lastik de kurtarabilir belki.
İyi bir rot balansçı hepsini halleder.
 
Upvote 0
Ön lastik değişecektir muhtemelen ama o durumda da en az 2 lastik alıp onları öne takmak lazım. Eşit aşınanlar ön ve arkada yan yana olsun diye.
Ama lastikleriniz çok az kullanıldı ise tek lastik de kurtarabilir belki.
İyi bir rot balansçı hepsini halleder.
Valla sürekli viraj kovaladım +200 vs. aşınmıştır yüksek ihtimal ön iki veya takım gibi gözüküyor.
 
Upvote 0
Merhaba geçmiş olsun öncelikle

Lastikler ince olduğu için maalesef böyle ufak düşmelerde dahi yamulabiliyor . Balans makinasında çıkabiliyor . Kaynak ve çok çok yoğun ısı görmeden düzeltilirse bir problem olmayacaktır . Ufak yamukluklar problem değilde çatlak sorun anladığım kadarıyla .

Bu arada bahsettiğim o çukurdan olan ufak yamukluklar yüksek derecede olmadığı sürece direksiyonda titreme vs yapmaz kolay kolay o yüzden balans makinasında teyit etmeniz iyi olacaktır . Tamiri en son bildiğim kadarıyla 700 ila 1000 civarında bir şeydi
 
Upvote 0
Merhaba geçmiş olsun öncelikle

Lastikler ince olduğu için maalesef böyle ufak düşmelerde dahi yamulabiliyor . Balans makinasında çıkabiliyor . Kaynak ve çok çok yoğun ısı görmeden düzeltilirse bir problem olmayacaktır . Ufak yamukluklar problem değilde çatlak sorun anladığım kadarıyla .

Bu arada bahsettiğim o çukurdan olan ufak yamukluklar yüksek derecede olmadığı sürece direksiyonda titreme vs yapmaz kolay kolay o yüzden balans makinasında teyit etmeniz iyi olacaktır . Tamiri en son bildiğim kadarıyla 700 ila 1000 civarında bir şeydi
Kırılma çatlama olduğunu çok zannetmiyorum çatlakda hava basıyordum 1 gün sonra geri yakıyordu basınç lambasını bu çukurda fena çatlardı ancak basınç uyarısı vs yok. Zaten bakımı gelmişti toplu bi bakım jant tamiri balans genel kontrol vs iyi gelecektir.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt