DSG kararsızlık, sert şekilde vurması.


DifferenceCan

Katılımcı Üye
 
Katılım
19 Ocak 2024
Mesajlar
946
Tepkime puanı
599
Konum
Safranbolu/Ankara
İsim
Can
Araç
CADDY/A6/Clio
Herkese iyi günler.
DSG dq381 gen2 şanzıman sabahları kasisten geçmek için yavaşladığımda birden 2 den 1 geçiyor ve çok sert şekilde yığılıyor. Sanki acemi biri debriyajı bir anda çekip aracı stop ettirmiş gibi. Hatta bugün o kadar sert şekilde yaptı ki, ben manevra frenleme devreye girdi sandım. Bazende 2 ile 3 arasında çok kararsız kalıyor.

Bu sorunlar D modunda var fakat manuel veya S modunda sorun yok.

Böyle bir şey yaşayan var mı, servise gittiğimde belirteceğim fakat, obd üzerinden reset veya basic kalibrasyon yapsam düzelir mi?

Arabayı çok yumuşak sürüyorum sanırım dsg profili çok kararsız ekonomik bir sürüş tarzını benimsedi.
 

çok yumuşak kullanmayın. Net gaz tepkileri DSG için en iyisi. Reset sonrası kullanımınızı ona göre düzenleyin. Ancak her durumda 2-1 geçişi en sıkıntılı durum. Ya 2 vitesin taban hızının altına düşmeden geçeceksiniz yada durup tekrar kalkış yapacaksınız.
 
Herkese iyi günler.
DSG dq381 gen2 şanzıman sabahları kasisten geçmek için yavaşladığımda birden 2 den 1 geçiyor ve çok sert şekilde yığılıyor. Sanki acemi biri debriyajı bir anda çekip aracı stop ettirmiş gibi. Hatta bugün o kadar sert şekilde yaptı ki, ben manevra frenleme devreye girdi sandım. Bazende 2 ile 3 arasında çok kararsız kalıyor.

Bu sorunlar D modunda var fakat manuel veya S modunda sorun yok.

Böyle bir şey yaşayan var mı, servise gittiğimde belirteceğim fakat, obd üzerinden reset veya basic kalibrasyon yapsam düzelir mi?

Arabayı çok yumuşak sürüyorum sanırım dsg profili çok kararsız ekonomik bir sürüş tarzını benimsedi.
Hocam dediğin şey benim poloda da var, geçen arkadaşlarla turlarken kasisten geçiyordum 3 den 2 ye bi çekti, şanzımanı bu sefer kucakladın diye dalga geçtiler 😅 hatta arkadaşımda eskiden 1.4 tsi 125 lik golf 7 vardı, oda onda böyle şeyler yaşamadığını daha kararlı davrandığını söyledi. Araştırdığımda polo da bunların normal olduğunu öğrendim, bazen bozuk yola girdiğimde yine 2 den 1 e çok agresif düşürüyor hatta site içi gibi yerlerde yine dediğim şeyler oluyor, hep olmuyor ama böyle birşey var, Sonuçta ilk otomatik arabam çokta hakim değilim otomatik araba pazarına ama şunu da söyleyeyim, yine yakın bir arkadaşımda 23 model 1.5 dizel rifter var eat8 şanzımanlı, onda böyle birşey yok fakat onunda dediği şey benimde şahit olduğum, araçlar bir rampaya girerken aracı 2 den 1 e çekmediğim ve 2 viteste titrettiğini belirtti, aslında şu bir gerçek şehir içi en iyi şanzıman cvt
 
Hocam dediğin şey benim poloda da var, geçen arkadaşlarla turlarken kasisten geçiyordum 3 den 2 ye bi çekti, şanzımanı bu sefer kucakladın diye dalga geçtiler 😅 hatta arkadaşımda eskiden 1.4 tsi 125 lik golf 7 vardı, oda onda böyle şeyler yaşamadığını daha kararlı davrandığını söyledi. Araştırdığımda polo da bunların normal olduğunu öğrendim, bazen bozuk yola girdiğimde yine 2 den 1 e çok agresif düşürüyor hatta site içi gibi yerlerde yine dediğim şeyler oluyor, hep olmuyor ama böyle birşey var, Sonuçta ilk otomatik arabam çokta hakim değilim otomatik araba pazarına ama şunu da söyleyeyim, yine yakın bir arkadaşımda 23 model 1.5 dizel rifter var eat8 şanzımanlı, onda böyle birşey yok fakat onunda dediği şey benimde şahit olduğum, araçlar bir rampaya girerken aracı 2 den 1 e çekmediğim ve 2 viteste titrettiğini belirtti, aslında şu bir gerçek şehir içi en iyi şanzıman cvt
Dsg güzel hoş ama bu ufak tefek saçmalıkları gerçekten sıkıcı. Dq381 diyorum birde, yani bu şanzıman ne araçlarda kullanılıyor, premium grupta da var bu şanzıman. Bana kalırsa kalibrasyon ile ilgili. Birde benim sürüş tarzım manuel e daha uygun olduğu için galiba. Cvt sorunsuz olmasa japonlar kullanmazdı zaten.
Ama yinede manuel her zaman en iyisi :D
 
Dsg güzel hoş ama bu ufak tefek saçmalıkları gerçekten sıkıcı. Dq381 diyorum birde, yani bu şanzıman ne araçlarda kullanılıyor, premium grupta da var bu şanzıman. Bana kalırsa kalibrasyon ile ilgili. Birde benim sürüş tarzım manuel e daha uygun olduğu için galiba. Cvt sorunsuz olmasa japonlar kullanmazdı zaten.
Ama yinede manuel her zaman en iyisi :D
Manuel iyidir
 
Hocam sizin araçda aracı çalıştırdınız, park yerinden çıkarken yarım frenli çıkılır ya titreme vibrasyon oluyor mu ?
 
Selam kesinlikle sürüş profilinden kaynaklı, manuel adaptasyon ilk tercihiniz olsun düzelme olmazsa odisten mekatronik adaptasyonu yapın.
 
DSG sürücü profili ne kadar sürede tamamlanıyor. Kaç km mesela
 
DSG sürücü profili ne kadar sürede tamamlanıyor. Kaç km mesela
Aslında bunun teknik olarak bir süresi yok, sürekli öğrenme modunda diyebiliriz. Otomatik şanzıman tarafında tanımı DSP olarak geçer, çok geniş bir kavram... Şöyle ki yokuş inip çıkmanıza, motora binen yüke, kavramanızın durumuna göre sürekli değişir. Tam otomatiklerde bu sistem kapatılabilir ancak DSG de görmedim.
 
Sırf şu şanzıman için caddy alasım geliyor bir de stage 1 atacan 200hp miss. Geçenlerde bir suya girmiştiniz umarım ondan kaynaklı değildir, kolayca halledersiniz..
 

Sırf şu şanzıman için caddy alasım geliyor bir de stage 1 atacan 200hp miss. Geçenlerde bir suya girmiştiniz umarım ondan kaynaklı değildir, kolayca halledersiniz..
Öncesinde de vardı bu olay, biraz kararsız kullanımı sevmiyor dsg anladığım kadarıyla.

suya girme olayını biraz ben abarttım gibi oldu. ondan kaynaklı bir sorun yok çok şükür.

2bin devirde 137 yapıyor. keyifli o açıdan. 2023 lere şuan için ecu kilitli, bmw lerdeki gibi ama 2021 model ilk parti gelen araçlara yapılabiliyor.

200hp caddy 1.5tsi leonlara 4 5 boy açıyor :D 450 civarı tork oluyor sanırım.

 

Geri
Üst Alt