Skoda Kodiaq Hararet Yükselmesi


Alibey

Üye
Katılım
24 Eki 2023
Mesajlar
298
Tepkime puanı
220
Konum
Ankara
İsim
Ali
Araç
Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT DSG
Herkese merhaba, 2019 model 121.000 km’de Kodiaq 1.5 tsı aracım var. Dün yaklaşık 1.000 km lik bir yolculuğa çıktım. Bagajda 3 valiz ve araçta 2 kişiydik. Bu 1.000 km lik yolculuğun yaklaşık 700. km’sinde yokuş tırmanırken bir ara gözüm hararet göstergesine takıldı. Anlık olarak hararet göstergesi 2 diş yükseldi ve yaklaşık 10-20 saniye sonra 1 diş indi. 5-10 saniye sonrasında 1 diş daha indi ve normal haline geldi. Bu yükselmenin olduğu anlarda klima açık, bagaj ve araçtaki yük yukarda yazdığım gibi ve yağ sıcaklığı 118-120 derece civarındaydı.
Merak ettiğim şeylerden biri şu; bu hararet yükselmesi normal midir, anlık olarak da olsa bunun yaşanmaması kanaatindeyim aslında. İkincisi de şu, bu hararet yükselmesinden hemen öncesinde yokuş yukarı tırmanışda olduğum için vitesi manuele çekip motoru bağırtmamak adına bir üst vitese atıyordum. Örneğin D konumunda vites 5’de ve devir saati 3binlerdeyken ben vitesi manuele çekip 6. Vitese attım ve deviri 2.400 civarına düşürüyordum. Bu tarz vitesi manuele çekip bir üst viteste sürüşü o yokuş boyunca ( 2-3 km boyunca) yapmıştım.
Sizce bu hararet yükselmesi normal midir? Hava sıcaktı. Yaklaşık 33 derece gösteriyordu araç. Bu sıcaklık, yağ sıcaklığının 120 derecelerde olması, ve vitesi üst vitese alma durumu, yokuş tırmanma durumu , bunların hepsini birleştirince anlık da olsa bu hararet yükselmesi soru işareti yarattı bende. Sizlerin düşüncesi nedir?
 

Yokus yukarı devirsiz cikmamak gerekiyor tam tersi spor moda yada manuel alip yuksek devirli cikiyorum ben

Bu yaptiginiz etkilemis olabilir mi bilemedim
 
Hocam söylemeyi unuttum. Bu hararet yükselmesinden sonra kendi ustamı arayıp danışayım dedim. Kendisi de vw yetkili servisinde 10 yıllık bir geçmişi var. Yukarda yazdıklarımı ona da anlattım. Üst vitese atmak yerine D konumunda bırak dedi. Araç ne kadar devir çevirirse doğal olarak motora giren ve çıkan su da o kadar devirli olur ve motora gerektiği kadar su girişi-çıkışı olur. Ama sen üst vitese atınca motora su girişini-çıkışını azaltmışsın. Bu sebeple de harareti anlık yükseltmişsin demişti. Bana da mantıklı geldi bu açıklaması. Dediğiniz de ustanın dedikleriyle örtüşüyor.
Peki bu anlık hararet’in 1-2 diş yükselmesi’nin motora bir zararı dokunmuş mudur acaba?
 
@Alibey anlik yükselme sorun olmaz bence zarari olmamistir kirmizi bolgeyi gecerse sıkıntı olabilirdi
 
Ayrıca yokuş ve düşük viteste motor daha çok zorlanır, sıcaklığın yükselmesi kaçınılmaz olur!
 
Ayrıca yokuş ve düşük viteste motor daha çok zorlanır, sıcaklığın yükselmesi kaçınılmaz olur!
Düşük devirde demek istediniz galiba hocam. Burda hata bende sanırım evet.
 
Hocam duşuk devirde motor zorlanmaz evet ama su akışıda yavas olur. Anlik hararet yukselmesi yapabilir. Yokuslarda araca birakin deviri. Yuksek cevirirse su sogutma sistemi daha aktif calisir ve daha guvenlidir.
 
Umarım anlık hararet yükselmesi’nin ( 15-20 saniyeliğine ) motora bir zararı dokunmamıştır.
 
Herkese merhaba, 2019 model 121.000 km’de Kodiaq 1.5 tsı aracım var. Dün yaklaşık 1.000 km lik bir yolculuğa çıktım. Bagajda 3 valiz ve araçta 2 kişiydik. Bu 1.000 km lik yolculuğun yaklaşık 700. km’sinde yokuş tırmanırken bir ara gözüm hararet göstergesine takıldı. Anlık olarak hararet göstergesi 2 diş yükseldi ve yaklaşık 10-20 saniye sonra 1 diş indi. 5-10 saniye sonrasında 1 diş daha indi ve normal haline geldi. Bu yükselmenin olduğu anlarda klima açık, bagaj ve araçtaki yük yukarda yazdığım gibi ve yağ sıcaklığı 118-120 derece civarındaydı.
Merak ettiğim şeylerden biri şu; bu hararet yükselmesi normal midir, anlık olarak da olsa bunun yaşanmaması kanaatindeyim aslında. İkincisi de şu, bu hararet yükselmesinden hemen öncesinde yokuş yukarı tırmanışda olduğum için vitesi manuele çekip motoru bağırtmamak adına bir üst vitese atıyordum. Örneğin D konumunda vites 5’de ve devir saati 3binlerdeyken ben vitesi manuele çekip 6. Vitese attım ve deviri 2.400 civarına düşürüyordum. Bu tarz vitesi manuele çekip bir üst viteste sürüşü o yokuş boyunca ( 2-3 km boyunca) yapmıştım.
Sizce bu hararet yükselmesi normal midir? Hava sıcaktı. Yaklaşık 33 derece gösteriyordu araç. Bu sıcaklık, yağ sıcaklığının 120 derecelerde olması, ve vitesi üst vitese alma durumu, yokuş tırmanma durumu , bunların hepsini birleştirince anlık da olsa bu hararet yükselmesi soru işareti yarattı bende. Sizlerin düşüncesi nedir?
Düşük devir yüke bindirmek sağlıklı bir işlem değil, araç uygun görse zaten bir üst vitese kendi geçerdi. D moda her zaman güvenin hocam, bağırıyorsa bağırsın gerekirse.

Muhtemelen sizin düşük devir gitmeye zorlamanızdan kaynaklı olmuş, sorun olacağını sanmam. Antifreeze ve gerekli sıvılarınızın taze olduğunu düşünerek bu yorumu yapıyorum tabii.

15 20 saniye yükselmesi hiç sorun oluşturmaz, kırmızı bölgeye gelmedi ne de olsa, ayrıca araç limp(koruma) modua geçerdi zararlı bir durum olsa.
Araç ECU su her türlü seneryoya hazırlıklı merak etmeyin
 
Düşük devir yüke bindirmek sağlıklı bir işlem değil, araç uygun görse zaten bir üst vitese kendi geçerdi. D moda her zaman güvenin hocam, bağırıyorsa bağırsın gerekirse.

Muhtemelen sizin düşük devir gitmeye zorlamanızdan kaynaklı olmuş, sorun olacağını sanmam. Antifreeze ve gerekli sıvılarınızın taze olduğunu düşünerek bu yorumu yapıyorum tabii.

15 20 saniye yükselmesi hiç sorun oluşturmaz, kırmızı bölgeye gelmedi ne de olsa, ayrıca araç limp(koruma) modua geçerdi zararlı bir durum olsa.
Araç ECU su her türlü seneryoya hazırlıklı merak etmeyin

Evet hocam bu durumda hata benim. Haklısınız. Antifiriz 2 ay önce değişti yetkili serviste. Seviyesi max’da.

Hararet yükselmesi de normal seviyesinden 2 diş yükseldi ve vitesi D konumuna alınca 20 saniye sonra normal seviyesine gelmişti. Dediğiniz gibi üst sınırlara dayansaydı koruma sistemleri devreye girerdi. Bu da ders oldu.

Yorumlayan, cevap verenlere teşekkür ediyorum.
 
Otomatik vites araçta, eğer extrem durum yok ise vites tiptr konumuna alınmaması en iyisidir, arkada çalışan yazılım optimal seviyede en iyi sürüş profili ve en iyi motor sağlığı için ayarlanmış halindedir.
 

Geri
Üst Alt