2023 golf 8 life şanzıman arızası


Murat26

Üye
Katılım
11 May 2018
Mesajlar
40
Tepkime puanı
30
Konum
ESKİŞEHİR
İsim
Murat26
Arkadaşlar merhaba başıma gelen fakat tüm forumlarda bire bir aynı durumu yaşayanların olmadığını gördüğüm DSG arızasını sizlerle paylaşmak istiyorum. Aracım 2023 model golf 8 life paket henüz 2893 km de 6 aylık araç. Daha öncede 6 yıl golf 7,5 kullandım neredeyse sorunsuz bir arabaydı yani DSG araç kullanımına aşinayım. Fakat itinayla kullandığım golf 8 sabah işe gitmek için aracın kapısını açtığımda uyarı sesi ve kadranda (araç kayabilir p konumu mümkün değil ,park frenini etkinleştirin) uyarı mesajıyla beni karşıladı. Tabi ne olduğuna tam anlam veremedim halbuki gece aracı p konumunda park ederek kilitli bir şekilde bırakmıştım oysa aracın kapıları dahi kilitlenemez duruma gelmiş.(sanki araç n konumunda sürücü kapısı açıldığında verilen uyarıyı veriyordu). Aracı çalıştırdım hata mesajlarına baktım ekteki videoda durumu tam anlamıyla görebileceksiniz. Sırasıyla p konumu hatası, şanzıman arızalı uyarısı ve hata auto hold uyarısı verdi. Araç N konumunda olmasına rağmen hiçbir şekilde hareket etmiyordu. Bulunduğum ildeki VW yetkili servisini aradım whatss app üzerinden çekmiş olduğum videoyu gönderdim servis yetkilisi personel; doğuş oto yol yardımını aramamı aracın servise çekiciyle getirilmesi gerektiğini söyledi. Doğuş oto yol yardımını aradım aracın N konumunda kaldığını boşta olmasına rağmen hareket etmediğini belirttim 3 lü konferans görüşmesi yapmamız gerektiğini söylediler doğuş oto ben ve yetkili servis görevlisinin konferans görüşmesi sonucu araca yerinde müdahale edilemeyeceği kararı verilip çekiciyle servise getirilmesi konusunda tarafıma bilgi verildi. Başka çare yokmuş? neyse çekici geldi araç hareket etmediği halde bir kaç kere çekme girişiminde bulunuldu fakat araç 10 cm den öteye gidemedi. Tekrar doğuş otoyu aradım kendilerine araca yerinde müdahale edilmesini söylediğim halde ısrarla çekiciyle servise getirilmesi gerektiğini söylediklerini ve aracın çekilemediğini söylediğimde; tamam öyleyse bir görev kaydı oluşturalım personel gönderelim dediler. 1 saat sonra teknik personel geldi araç kaputunu açtı hava filtresini söküp altındaki vites çubuğunu yerinden söktü ve nihayet araç ileri geri hareket etmeye başladı. Teknik personele aracın hareket etmediği halde çekiciyle zorlandığını en başında gelmeleri gerektiğini belirttiğimde sıkıntı yok abi ; araç hareket halindeyken elektronik el frenini çekincede aynı durum oluşur bir şey olmaz yanıtını aldım. Akabinde araç çekiciye yüklendi ve servise götürüldü bilgisayara bağlandı akşama doğru vites mekanizma arızası var değişecek denildi ve bana t roc ikame araç verdiler. Daha önce forumda mikro şalter arızası , vites kolu arızası, hata aracı p konumunda terk ediniz arızası ve hata vites kolu araç sürmeye devam edebilir derhal servise gidin gibi hataları yaşayan arkadaşları görmeme rağmen başıma gelen arıza durumunu yaşayanı görmedim. Bu sorunu hem sizlere bilgi vermek hem de başına gelen olduysa nasıl çözüldü diye sormak için yazdım gelişmeleri buradan aktaracağım.​
 

Ekli dosyalar

  • golf arıza.JPG
    golf arıza.JPG
    7.3 KB · Görüntüleme: 11
Son düzenleme:

Geçmiş olsun, kısa sürede sorununuz çözülür umarım.
 
Upvote 0
Arkadaşlar merhaba başıma gelen fakat tüm forumlarda bire bir aynı durumu yaşayanların olmadığını gördüğüm DSG arızasını sizlerle paylaşmak istiyorum. Aracım 2023 model golf 8 life paket henüz 2893 km de 6 aylık araç. Daha öncede 6 yıl golf 7,5 kullandım neredeyse sorunsuz bir arabaydı yani DSG araç kullanımına aşinayım. Fakat itinayla kullandığım golf 8 sabah işe gitmek için aracın kapısını açtığımda uyarı sesi ve kadranda (araç kayabilir p konumu mümkün değil ,park frenini etkinleştirin) uyarı mesajıyla beni karşıladı. Tabi ne olduğuna tam anlam veremedim halbuki gece aracı p konumunda park ederek kilitli bir şekilde bırakmıştım oysa aracın kapıları dahi kilitlenemez duruma gelmiş.(sanki araç n konumunda sürücü kapısı açıldığında verilen uyarıyı veriyordu). Aracı çalıştırdım hata mesajlarına baktım ekteki videoda durumu tam anlamıyla görebileceksiniz. Sırasıyla p konumu hatası, şanzıman arızalı uyarısı ve hata auto hold uyarısı verdi. Araç N konumunda olmasına rağmen hiçbir şekilde hareket etmiyordu. Bulunduğum ildeki VW yetkili servisini aradım whatss app üzerinden çekmiş olduğum videoyu gönderdim servis yetkilisi personel; doğuş oto yol yardımını aramamı aracın servise çekiciyle getirilmesi gerektiğini söyledi. Doğuş oto yol yardımını aradım aracın N konumunda kaldığını boşta olmasına rağmen hareket etmediğini belirttim 3 lü konferans görüşmesi yapmamız gerektiğini söylediler doğuş oto ben ve yetkili servis görevlisinin konferans görüşmesi sonucu araca yerinde müdahale edilemeyeceği kararı verilip çekiciyle servise getirilmesi konusunda tarafıma bilgi verildi. Başka çare yokmuş? neyse çekici geldi araç hareket etmediği halde bir kaç kere çekme girişiminde bulunuldu fakat araç 10 cm den öteye gidemedi. Tekrar doğuş otoyu aradım kendilerine araca yerinde müdahale edilmesini söylediğim halde ısrarla çekiciyle servise getirilmesi gerektiğini söylediklerini ve aracın çekilemediğini söylediğimde; tamam öyleyse bir görev kaydı oluşturalım personel gönderelim dediler. 1 saat sonra teknik personel geldi araç kaputunu açtı hava filtresini söküp altındaki vites çubuğunu yerinden söktü ve nihayet araç ileri geri hareket etmeye başladı. Teknik personele aracın hareket etmediği halde çekiciyle zorlandığını en başında gelmeleri gerektiğini belirttiğimde sıkıntı yok abi ; araç hareket halindeyken elektronik el frenini çekincede aynı durum oluşur bir şey olmaz yanıtını aldım. Akabinde araç çekiciye yüklendi ve servise götürüldü bilgisayara bağlandı akşama doğru vites mekanizma arızası var değişecek denildi ve bana t roc ikame araç verdiler. Daha önce forumda mikro şalter arızası , vites kolu arızası, hata aracı p konumunda terk ediniz arızası ve hata vites kolu araç sürmeye devam edebilir derhal servise gidin gibi hataları görmeme rağmen başıma gelen arıza durumunu yaşayanı görmedim. Bu sorunu hem sizlere bilgi vermek hem de başına gelen olduysa nasıl çözüldü diye sormak için yazdım gelişmeleri buradan aktaracağım.​
Geçmiş olsun, ne yazık ki evo platformunda eskisi kadar kalite ve sorunsuzluk yok. alabildiğine teknoloji ve bol bol hata.
 
Upvote 0
Bu arızalar ile hergün uğraşıyorum sorun yok, aynı arızadan vites kolu mekazması değiştirdim pek çok kez.
 
Upvote 0
Teşekkür ederim vites kolu mekanizması dediğiniz aynı zamanda mikro şalter denilen parça mı oluyor acaba?
Mikroşalter dediğiniz parça vites seçici mekanizmaya dahil, ama parça üretim yazılımın göre joystick değişimi ile beraber takım değiştirdiğimiz oluyor
 
Upvote 0
Geçmiş olsun, sağsalim kısa sürede kavuşursunuz umarım.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt