P konumunda terk ediniz



Uzaktan kodlama ile halledebilirim. Odis veya vagcom temin etmeniz yeterli.
 
Yapabilirim diyen arkadaşlardan ricam bunu yapınca ne oluyor bir açıklama yapın ben merak ettim amaç ne elimize geçecek:)
 
Yapabilirim diyen arkadaşlardan ricam bunu yapınca ne oluyor bir açıklama yapın ben merak ettim amaç ne elimize geçecek:)
Üstad sorun şu aracı park ettiniz, araçtan indiniz vites n veya d konumunda ise p konumunda terk edin uyarısı geliyor. Bu arıza ile birlikte araç hareket halindeyken sanki araç durmuş kullanıcı araçtan inmiş gibi davranıp vitesi p konumuna alıp aracı öyle terk edin uyarısı geliyor. Sorunun kayna vites mekanizmasının içindeki swich bozuk, üretici ara aparat üretmiş çözmek için bizde fonksiyonun çalışmasıı değiştiriyoruz uyarının gelmesini engelliyoruz.
 
Bu durum anahtarsız araçlarda mı oluyor? Çünkü anahtarlılarda vites P konumunda değilken anahtarı çıkartamıyorsunuz. Benzer bir durum birkaç sene önce kardeşimin Yeti'sinde başına gelmişti ve çekici ile çektirip DSG'de epeyce bir masraf çıkmıştı. Mekatronik mi, tüp mü, baskı mı emin değilim. Sadece swiç hatasıysa onca masrafı boşa mı etti o zaman?
 
Bu durum anahtarsız araçlarda mı oluyor? Çünkü anahtarlılarda vites P konumunda değilken anahtarı çıkartamıyorsunuz. Benzer bir durum birkaç sene önce kardeşimin Yeti'sinde başına gelmişti ve çekici ile çektirip DSG'de epeyce bir masraf çıkmıştı. Mekatronik mi, tüp mü, baskı mı emin değilim. Sadece swiç hatasıysa onca masrafı boşa mı etti o zaman?
Sizin arıza farklı hocam. Sizin Mekatronik kart arızası var muhtemelen. Oda p konumunda anahtarı salmıyor çünkü araç 02 - Şanzıman'ı görmüyor iletişim olmadığı için anahtarı çıkartamıyorsunuz.
 
Bendeki anahtarı salmaması bence normal. Belki kodlaması da vardır. Çünkü araç kapıları kapalı haldeyken kontağı çıkarınca ya da şoför kapısını açınca diğer kapıların kilitlerinin açılması kodlanabiliyor. Araç ve çevre güvenliği açısından düşününce arabayı viteste ve boşta bırakma sorunu olmamış oluyor.

Kardeşimin aracı için bahsettiğim olay da aracı P konumunda terk edin mesajı çıkmıştı. Motoru kapatıp açınca da vites P'den çıkmamıştı. P'de kilitli kalmıştı.
 
Bendeki anahtarı salmaması bence normal. Belki kodlaması da vardır. Çünkü araç kapıları kapalı haldeyken kontağı çıkarınca ya da şoför kapısını açınca diğer kapıların kilitlerinin açılması kodlanabiliyor. Araç ve çevre güvenliği açısından düşününce arabayı viteste ve boşta bırakma sorunu olmamış oluyor.

Kardeşimin aracı için bahsettiğim olay da aracı P konumunda terk edin mesajı çıkmıştı. Motoru kapatıp açınca da vites P'den çıkmamıştı. P'de kilitli kalmıştı.
Bizim bahsettiğimiz arızada p'den çıkmama sorunu yok sadece ekrana uyarı gelir.
 
Buradaki her kombinasyonu denedim, olmadı. Test ettiğim kadarıyla mesele, bit 3 ile alakalı. Her ne kadar uyarı bir süreliğine kalksa da ertesi gün yeniden çıkıyor.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2719.jpeg
    IMG_2719.jpeg
    241.3 KB · Görüntüleme: 30

aynı sorunu ben de yaşıyorum. nasıl çözüleceğini bilen yok mu?
 

Geri
Üst Alt