Motor ariza isigi 40 bin km ariza kodu P02CE


shadowonur

Yeni Üye
Katılım
20 Şub 2023
Mesajlar
14
Tepkime puanı
17
Konum
Belcika
İsim
Onur
Araç
Polo 2022 1.0 TSI DSG Style
Merhaba arkadaslar 1.0 TSI aracimda dun motor ariza lambasi yakti.

Hata kodu P02CE - SILINDIR 2 YAKIT ENJEKTÖRÜ DENGELEYICI ÖĞRENME MINIMUM LIMITTE.

Kaputu actim dinledim - hava filtresini kontrol ettim- Yakiti hep shellden alirim - her 10 binde yag + filtre degisirim.

Hata kodunu sildim 1 gun sora tekrar geldi.

Bu hata kodunu yasayan veya nedenini bilen varmi ?
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2024-06-16 at 20.16.30 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2024-06-16 at 20.16.30 (1).jpeg
    102.5 KB · Görüntüleme: 26
  • WhatsApp Image 2024-06-16 at 20.16.30.jpeg
    WhatsApp Image 2024-06-16 at 20.16.30.jpeg
    147.1 KB · Görüntüleme: 27
Son düzenleme:

Henüz 40 bin km de böyle bir şey olması üzücü. Vagcom kodlarından anlayan üyelerimiz fikirlerini belirtir büyük ihtimalle. Umarım büyük bir sorun yoktur kolaylıkla halletmeniz dileğiyle...

Sanırım yurtdışından yazıyorsunuz oradaki yetkili servislerin ilgi alakası nasıldır ? Özellikle garanti süresi bitmiş araçlar için.

Bu arada İyi bayramlar.
 
Tesekkur ederim sizede iyi bayramlar.

Yurt disinda VAG yetkili servisleri okadar gereksiz pahali ki anlatamam. Garanti suresinde 30 bin bakimi yaptirmistim. Yag + Filtre + Alt takim bakimi + Fren hidrolik degisimi 500 Eur :D

Ayrica simdi randevu almak istersen 2 ay sonrasina anca aliyorsun.

3 seneyi doldurdugu icin garanti bitti zaten. Yetkili servise goturecegime Bosch servisleri var oraya gotururum. %50 daha ucuz.
 
Arıza kodunun türkçe meali. 2. silindireki enjektör sapması diğerlerinden fazla, bunu tespit etmenin en kolay yolu enjektörlerin yerini değiştirmektir. Arıza farklı silindire geçerse arızalı enjektörü onarmanız gerekir.
 
Ufak guncelleme
3.silindir de ayni hatayi verdi.
Sanirim emme manifoldunda yada turboda kacak var.

Bugun (dsg) manuel modda 2. veya 3. Vites 3-4 bin devire ciktiginda islik sesi farkettim.
Ufak telefon kavgasi sonucunda.
Simdi yetkili servise goturuyorum.

1.0 Tsi pismanliktir almayin arkadaslar.
Alacak olanlara tavsiyem 1.5 bulabilirseniz 1.5 alin…!!!
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1143.png
    IMG_1143.png
    245.2 KB · Görüntüleme: 5
Arıza kodunun türkçe meali. 2. silindireki enjektör sapması diğerlerinden fazla, bunu tespit etmenin en kolay yolu enjektörlerin yerini değiştirmektir. Arıza farklı silindire geçerse arızalı enjektörü onarmanız gerekir.
Sanirim problen enjektorlerde degil.
Emme manifoldu yada Turbo diye dusunuyorum.
 
Depo içi pompanın yetersiz yakıt göndermesi de aynı sorunu yaptırır. Pek çok nedeni var kontrol sağlansın bakalım geçmiş olsun, bayram içinde kötü olmuş
 
Buji kablolarını hem bujilerden hem de ateşleme bobininden tek tek sökerek bağlantı içlerinde oksitlenme var mı kontrol edin. Motor temizliği yapılmışsa sıvı teması olabilir!
 
Bugun VAG yetkili servis enjektorlere ayarlama yaptiklarini soyledi. (70 euro aldilar)
Eger sorun tekrar ederse 2 enjektorun degistirilmesi gerektigini soyledi.
Hazir enjektor degisirken bujileri de degistirmemi onerdi.
2 Enjektor + 3 buji degisimi falan filan 1400 euro dedi :D
Saka yapiyorsunuz dedim. Hayir enjektorun tanesi 250 euro dedi :D
Bosch arac yetkili servisi ile gorustum 3 buji 3 enjektor degisim icin 500 euro dedi :D
VAG gurubu sapitmis.
 
Guncelleme. Hava kacagi testi yaptim ( arac calismiyorken icerisine duman gonderdim)
Kacak olan yeri tespit edip kepelcesini degistirdim. P02CE Arizayi sildim.
Ariza lambasi tekrar gelince eli kolu sivayip once bujileri degistirdim.
Ardindan emme manifoldunu + yakit hattini soktum.
1. enjektor sorunsuz gibi fakat 2.ve 3. enjektorun hali icler acisiydi (40bin km arac) ve yakit damlatiyorlardi.
Simdi kodlarina bakarak 3 enejktor siparisi verdim.Elime gecince takacagim.
3 Enjektor + 3 buji bana 280 euroya maal oldu.
Tum islemler bitince test edip guncelleyecegim.
 

Geri
Üst Alt