Yağ Seviyesini Düşürün Uyarısı


Alibey

Üye
Katılım
24 Eki 2023
Mesajlar
298
Tepkime puanı
220
Konum
Ankara
İsim
Ali
Araç
Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT DSG
Herkese merhaba, bu akşam yolda giderken bir anda ekranda “Yağ seviyesini düşürün “ uyarısı karşıma çıktı. 1-2 gün önce yağ değişimi yapılmıştı. Aracım 1.5 tsı 2019 model. 5 litre yağ almıştım ama eklenmesi gereken yağ miktarı bildiğim kadarıyla 4,7 litre civarı. Ama usta sağolsun 5 litre’nin tamamını boşalttı arabaya. Ve ustaya acaba yağ fazla mı konuldu dememe rağmen “bişey olmaz” cevabı alınca iyi madem deyip ayrıldım yanından. 2 gündür yüksek hızlarda kullanmama rağmen hiçbir uyarı vermedi. Ancak bu akşam sakin kullanırken bir anda bu uyarıyla karşılaştım. Zaten yağ çubuğunu dün kontrol ettiğimde bir miktar fazla olduğunu kendi gözlerimle de gördüm. Çubuğa göre araçta yaklaşık yarım litre fazlalık var gibi.
Sizlere 2 sorum var;
1. Sorum, Bu yağ fazlalığını yarın hallettirecem ustaya. Lâkin, bu durumda aracı 2 gün kullandım. Sizce keçelere zarar vermiş midir? Çünkü bildiğim kadarıyla fazla yağ konulduğunda keçeleri patlatıyor. Acaba benim araçta da benzer bi tehlike söz konusu mudur?
2. ve son sorum da şu, Bu şekilde aracı kullanmak mecburiyetinde olsaydım, örneğin uzun yola çıksaydım ve bu uyarıyı önemsemeyip yola devam etseydim araca verilecek zarar ne olurdu? Bunu kestirebilmek belki zor olabilir ama ihtimaller ne olabilirdi merak ettim. Hayatımda ilk kez böyle bir uyarıyla karşılaştım ve şaşırdım. İyi ki böyle bir uyarı mekanizması varmış dedim. Eksik yağ olunca uyarmasına alışığım ama bunu ilk defa deneyimlemiş oldum usta’mın sayesinde. Sizlerle de paylaşmak istedim. Cevaplarınız için teşekkürler.
 

1.5 TSI yağ kapasitesi 4,3 Litre ‘dir.

Yanlışlıkla (max. 200-250 ml.) fazla dolumu motor tolare edebilir, fakat sizin durumunuzda sistemde aşırı miktarda fazla yağ mevcut, Bu şekilde kullanmak motor çalışırken sistemdeki basınç artığından keçereleri patlatabilir, Mümkün olan en kısa sürede fazla yağı boşaltmanız gerekiyor. Ah ahh iş güzar ustalar işte..
 
Sevgili kardeşim aynisini benim ustacik yaptı ne desem hık mık dedi eve geldim içime sinmedi aldım şırıngayi kendim çektim yarım litre kadar yağı tam ayarına geldi. Elin yakınsa büyük şırınga yardımı ile çekebilirsiniz
 
O motor onu yakar kardeşim sen rahat ol alır bu 5 kilooo, aynen kardeşim 35 psi basıyorum sen bana güven. Yetkiliden çıkan ustaya şanzıman yağı değiştiriyorum motulun önerdiği dctf ye yok bu değil 75-80 koyalım diyor. Ne teorik okuyanın pratiği iyi, ne de pratik iş yapanın teoriği. Bu ülke hep böyle gidecek bu eğitim sistemi düzelmeden..Her işi de kendimiz yaparsak, takip edersek ne anladık kardeşim.
 
Bugün öğlen fazla yağı çektirdim usta’ya. Yağ çubuğu kısmından ince bi hortum saldı içeriye. Yağı çektirdi. En az yarım litre yağ çıktı fazladan. Çubuktaki yağ seviyesi max seviyesine geldi. Fakat bu fazla ile yaklaşık 250 km yaptım 2 günde. Keçelere zarar vermiş midir sizce? Ya da farklı bir sıkıntıya sebep olur mu acaba, yağ filtresine zarar vermek gibi?
 
Bugün öğlen fazla yağı çektirdim usta’ya. Yağ çubuğu kısmından ince bi hortum saldı içeriye. Yağı çektirdi. En az yarım litre yağ çıktı fazladan. Çubuktaki yağ seviyesi max seviyesine geldi. Fakat bu fazla ile yaklaşık 250 km yaptım 2 günde. Keçelere zarar vermiş midir sizce? Ya da farklı bir sıkıntıya sebep olur mu acaba, yağ filtresine zarar vermek gibi?
Merhaba öncelikle geçmiş olsun yapılması gerekenlere gelince ilk olarak size tavsiyem o ustaya gitmeyi bırak dükkanın önünden geçmeyin ikinci olarak 250 km sıkıntı olacağını düşünmüyorum olursa zaten terleme damlama olur yağ eksiltir şu an gözlemlemekten başka şansınız yok iki yerde conta var bir arka tarafta şanzıman ile arasında diğeri ön tarafta arka tarafın işçiliği çok şanzıman ile motor ayrılacak şanzımanın ayrılması daha sağlıklı eğer öyle bir durum olursa motora girişen usta çıkabilir o ustayla iş yapmayın yetkili servis de olsa bakımdan çıkan araçların yapılan işlemlerini kontrol edilmesinde fayda var. Yetkilide fren hidroliği değişimi sonrası kaza atlatmışlığım var
 
Merhaba öncelikle geçmiş olsun yapılması gerekenlere gelince ilk olarak size tavsiyem o ustaya gitmeyi bırak dükkanın önünden geçmeyin ikinci olarak 250 km sıkıntı olacağını düşünmüyorum olursa zaten terleme damlama olur yağ eksiltir şu an gözlemlemekten başka şansınız yok iki yerde conta var bir arka tarafta şanzıman ile arasında diğeri ön tarafta arka tarafın işçiliği çok şanzıman ile motor ayrılacak şanzımanın ayrılması daha sağlıklı eğer öyle bir durum olursa motora girişen usta çıkabilir o ustayla iş yapmayın yetkili servis de olsa bakımdan çıkan araçların yapılan işlemlerini kontrol edilmesinde fayda var. Yetkilide fren hidroliği değişimi sonrası kaza atlatmışlığım var

Detaylı cevabınız için Teşekkür ederim. Umarım bu keçelerin zarar görme ihtimali hiçbir zaman gerçekleşmez.
 
Cevap veren herkese teşekkür ediyorum. Ben işimi sağlama alıp yağı çektirdim ama motor’daki fazla yağın egzoz’dan mavi duman şeklinde atıldığını da okudum fakat ne kadar doğru bilmiyorum.
 
O motor onu yakar kardeşim sen rahat ol alır bu 5 kilooo, aynen kardeşim 35 psi basıyorum sen bana güven. Yetkiliden çıkan ustaya şanzıman yağı değiştiriyorum motulun önerdiği dctf ye yok bu değil 75-80 koyalım diyor. Ne teorik okuyanın pratiği iyi, ne de pratik iş yapanın teoriği. Bu ülke hep böyle gidecek bu eğitim sistemi düzelmeden..Her işi de kendimiz yaparsak, takip edersek ne anladık kardeşim.
Yapılan iş adeta sonradan başka bir sorun çıksın da tekrar kendilerine iş çıksın türünden. Yoksa adamların çoğunun standartlardan haberi olduğunu sanmıyorum!
Sanayi ustaları ile doktorları benzetirim, ikisi de tedavi-tamir etse de etmese de paralarını alırlar.:(
 

Geri
Üst Alt