Yeni Audi A5 Tanıtıldı


AhmetCakmak

Yönetici
Katılım
17 May 2017
Mesajlar
5,900
Tepkime puanı
8,698
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet Çakmak
A4, tam 30 yıldır Audi'nin giriş seviyesi içten yanmalı modelleri arasındaki liderliğini sürdürüyordu fakat markanın stratejisine göre artık A4'ün içten yanmalı versiyonları üretilmeyecek, dolayısıyla A4'ün yerini A5 aldı diyebiliriz.

Önce temellerden başlayalım... Audi'nin isimlendirme sistemi A5 ile birlikte resmen değişmiş olacak. Bundan böyle A6 ya da Q4 gibi çift sayılara sahip modeller tamamen elektrikli (E-Tron takısını da alarak) olarak yoluna devam edecek. A5 gibi tek sayılara sahip modellerde ise içten yanmalı motorlar göreceğiz.

A5 Coupe ve A5 Sportback resmen aramızdan ayrılıyor. Fakat A5 ve A5 Avant, dudak uçuklatan yenilikler ile birlikte karşımızda. Gelin, modellere yakından bakalım.

1721233856687.png 1721233866134.png

Boyutlar ve Dış Tasarım​

İlk olarak değişen boyutlardan başlayalım. A5 ve A5 Avant, seleflerinden tam 67 mm daha uzun. Bu da modellerin toplam uzunluğunun 4.829 mm'ye kadar ulaştığı anlamına geliyor. Aks aralığı ise bu genişlemeden faydalanarak tam 80 mm uzamış. İki aks arasındaki toplam mesafe 2.900 mm'ye kadar çıkıyor.

Audi'nin standart olarak kullandığı ızgaranın daha düz ve geniş hale getirildiğini görüyoruz. Izgaranın her iki köşesinde de oldukça şık yeni far takımları dikkat çekiyor. Arka bölümde ise Audi tasarımcılarının imzası ışık barını görebiliyoruz.

A5'in en üst donanım seviyesinde far takımları ikinci nesil OLED versiyonları ile değişiyor. Sürüş esnasında sürekli hareket edebilen far takımları, 8 farklı animasyon ile birlikte gelecek. Hatta araçta bir sorun yaşanması ya da kaza gibi durumlarda stoplar, arkadan gelen sürücüleri uyaran bir animasyona sahip olacak.

Yeni A5, içten yanmalı olmasına rağmen hemzemin kapı kolları kullanıyor. Buna ek olarak model 17-20 inç büyüklüğe sahip jant seçenekleri ile alınabilecek. Egzozlar? Egzozlar tabii ki gerçek...

1721233915901.png 1721233931427.png

Kabin​

Gelelim kabin içerisine... Aslında konsolda, Q6 E-Tron esintilerini görmek mümkün. Yekpare OLED ekran 11.9 inç büyüklükteki dijital gösterge panelini ve 15.4 inç büyüklükteki bilgi eğlence sistemini kapsıyor. Fakat A5 içerisinde kalite, birkaç seviye daha yükseltilmiş.

A5, segmentinde "kalite" kelimesinin standardı olmaya gelmiş. Her anlamda yüksek kalite materyal kullanan Audi mühendisleri, opsiyon listesini de inanılmaz donanımlarla doldurmuş.

Örneğin A5 tarihinde ilk kez tek bir tuşla karartılabilen cam tavan seçeneği mevcut. Yetmiyor, Bang&Olufsen 3D ses sistemini de aracınıza ekleyebiliyorsunuz. Bu sistem sürücü ve ön yolcu koltuklarının kafalıklarına da hoparlörler ekliyor. Bu sayede yolcu istediği şeyi kesintisiz dinlerken, sürücüye navigasyon bilgileri verilebiliyor. Acayip havalı...

Head-up display ise selefinden tam yüzde 85 oranında daha büyük. Ayrıca bu sistemi artık direksiyon üzerinden kontrol edebiliyorsunuz. Günümüz otomobillerinin olmazsa olmazı ChatGPT de emrinize amade.

Boyutlar artmış olmasına rağmen bagaj kapasitesi küçülmüş. Sedan model koltuklar dik konumda 445 litre, yatay konumda 1.299 litre bagaj hacmi sunuyor. Avant'a geçtiğinizde ise bu hacimler sırasıyla 476 ve 1.424 litre.

Motor Seçenekleri​

Geldik hepinizin merakla beklediği motor seçeneklerine. Ingolstadt menşeli üretici burada da bizlere güzel sürprizler hazırlamış. Anahtar kelimemiz ise "MHEV Plus" sistemi.

Yeni 2.0 TFSI, 2.0 TDI ve 3.0 V6 TFSI motor seçeneklerinde karşımıza çıkan bu sistem; 48 voltluk bir başlangıç jeneratörü, 1.8 kWh büyüklüğe sahip bir batarya ve yeni aktarma organı jeneratöründen oluşuyor. Bu jeneratör, 18-25 kW arası ekstra güç sağlayabiliyor.

Fakat ilgi çekici olan tek şey bu değil. Yeni A5 ailesi, park esnasında ya da manevra yaparken sadece elektrik gücünü kullanacak. Hatta düşük süratlerde giderken -örneğin trafikte- sadece elektriğin gücünü kullanabileceksiniz.

Audi'nin verilerine göre MHEV Plus sitemi sayesinde dizel model 100 kilometrede yaklaşık 0.4 litre yakıt tasarrufu yapabiliyor. V6'da ise bu rakam 0.74'e çıkıyor.

Tabii unutmadan, MHEV Plus sisteminin aracın ağırlığını yaklaşık 65 kg artırdığını da belirtelim.

Teknik veriler şu şekilde:


1721234018916.png

Fiyat​

Audi şu anda Avrupa'da A5, A5 Avant, S5 ve S5 Avant'ın ön siparişlerini açtı. Resmi çıkış ise Kasım ayında gerçekleşecek. Giriş seviyesi 150 bg güç üretebilen modelin fiyatı Almanya'da 45.200 euro olarak belirlenmiş. Avant ailesi ise yaklaşık 1.000 euro kadar daha pahalı.

Ülkemizde sadece Cabrio, Sportback ve Coupe türevleri ile satışta olan A5 ailesinin başlangıç fiyatı ise yaklaşık 4 milyon TL.

Motor1

Video:​


Fotoğraflar:​

 

Ekli dosyalar

  • 1721234102310.png
    1721234102310.png
    1,022.2 KB · Görüntüleme: 50
  • 1721234111559.png
    1721234111559.png
    1.3 MB · Görüntüleme: 48
  • 1721234118149.png
    1721234118149.png
    1.1 MB · Görüntüleme: 71
  • 1721234131616.png
    1721234131616.png
    1.9 MB · Görüntüleme: 73
  • 1721234157148.png
    1721234157148.png
    1.5 MB · Görüntüleme: 70
  • 1721234163852.png
    1721234163852.png
    1.7 MB · Görüntüleme: 49
  • 1721234176417.png
    1721234176417.png
    1.3 MB · Görüntüleme: 49
  • 1721234190857.png
    1721234190857.png
    1.5 MB · Görüntüleme: 53
  • 1721234198611.png
    1721234198611.png
    1.5 MB · Görüntüleme: 50
  • 1721234212076.png
    1721234212076.png
    1.1 MB · Görüntüleme: 51

Fiyat​

Audi şu anda Avrupa'da A5, A5 Avant, S5 ve S5 Avant'ın ön siparişlerini açtı. Resmi çıkış ise Kasım ayında gerçekleşecek. Giriş seviyesi 150 bg güç üretebilen modelin fiyatı Almanya'da 45.200 euro olarak belirlenmiş. Avant ailesi ise yaklaşık 1.000 euro kadar daha pahalı.

Ülkemizde sadece Cabrio, Sportback ve Coupe türevleri ile satışta olan A5 ailesinin başlangıç fiyatı ise yaklaşık 4 milyon TL.
Bunun tek sebebi teyp...
 
Multimedya dediğin böyle olur. Tiguan, passat ve golfteki gibi ucube bi şey olmaz.
*45.200 euro. Sadece bu bile nasıl bir ülkeyiz biz dedirtiyor.
*Audiyede bir eleştiri. Teknik boyutundan çok anlamam ama 2.0 tsi motor koyup 150 bg nedir yani. Bu araç 150 bg ile gidiyor ise 1.5 tsi koy içine ucuzmuş gibi gelsin Türkiye ye.
 
Ömür boyu kombine biletle seyirci kalıp izleyeceğimiz arabalar ......

Güncel kasa C200 mesela ?

Keşke ......deyip ömürü bitiririz. Mecburen.
 
Maskülen yapısı inceltilmiş yumuşamış. Kadran +medya ekranı birleşince abartı büyük olmuş :/ Bu kadar çok ekran ışık simge sembol ikon çizgi şekil neden :(
A5 daha bi agresif değil miydi ya :/ Bu kibarlık neden ?
150 tane de beygir bağlamışlar :/

Unutmadan, arakası da hiç güzel değil :rolleyes:
 
A4, tam 30 yıldır Audi'nin giriş seviyesi içten yanmalı modelleri arasındaki liderliğini sürdürüyordu fakat markanın stratejisine göre artık A4'ün içten yanmalı versiyonları üretilmeyecek, dolayısıyla A4'ün yerini A5 aldı diyebiliriz.

Önce temellerden başlayalım... Audi'nin isimlendirme sistemi A5 ile birlikte resmen değişmiş olacak. Bundan böyle A6 ya da Q4 gibi çift sayılara sahip modeller tamamen elektrikli (E-Tron takısını da alarak) olarak yoluna devam edecek. A5 gibi tek sayılara sahip modellerde ise içten yanmalı motorlar göreceğiz.

A5 Coupe ve A5 Sportback resmen aramızdan ayrılıyor. Fakat A5 ve A5 Avant, dudak uçuklatan yenilikler ile birlikte karşımızda. Gelin, modellere yakından bakalım.

Ekli dosyayı görüntüle 77043 Ekli dosyayı görüntüle 77044

Boyutlar ve Dış Tasarım​

İlk olarak değişen boyutlardan başlayalım. A5 ve A5 Avant, seleflerinden tam 67 mm daha uzun. Bu da modellerin toplam uzunluğunun 4.829 mm'ye kadar ulaştığı anlamına geliyor. Aks aralığı ise bu genişlemeden faydalanarak tam 80 mm uzamış. İki aks arasındaki toplam mesafe 2.900 mm'ye kadar çıkıyor.

Audi'nin standart olarak kullandığı ızgaranın daha düz ve geniş hale getirildiğini görüyoruz. Izgaranın her iki köşesinde de oldukça şık yeni far takımları dikkat çekiyor. Arka bölümde ise Audi tasarımcılarının imzası ışık barını görebiliyoruz.

A5'in en üst donanım seviyesinde far takımları ikinci nesil OLED versiyonları ile değişiyor. Sürüş esnasında sürekli hareket edebilen far takımları, 8 farklı animasyon ile birlikte gelecek. Hatta araçta bir sorun yaşanması ya da kaza gibi durumlarda stoplar, arkadan gelen sürücüleri uyaran bir animasyona sahip olacak.

Yeni A5, içten yanmalı olmasına rağmen hemzemin kapı kolları kullanıyor. Buna ek olarak model 17-20 inç büyüklüğe sahip jant seçenekleri ile alınabilecek. Egzozlar? Egzozlar tabii ki gerçek...

Ekli dosyayı görüntüle 77045 Ekli dosyayı görüntüle 77046

Kabin​

Gelelim kabin içerisine... Aslında konsolda, Q6 E-Tron esintilerini görmek mümkün. Yekpare OLED ekran 11.9 inç büyüklükteki dijital gösterge panelini ve 15.4 inç büyüklükteki bilgi eğlence sistemini kapsıyor. Fakat A5 içerisinde kalite, birkaç seviye daha yükseltilmiş.

A5, segmentinde "kalite" kelimesinin standardı olmaya gelmiş. Her anlamda yüksek kalite materyal kullanan Audi mühendisleri, opsiyon listesini de inanılmaz donanımlarla doldurmuş.

Örneğin A5 tarihinde ilk kez tek bir tuşla karartılabilen cam tavan seçeneği mevcut. Yetmiyor, Bang&Olufsen 3D ses sistemini de aracınıza ekleyebiliyorsunuz. Bu sistem sürücü ve ön yolcu koltuklarının kafalıklarına da hoparlörler ekliyor. Bu sayede yolcu istediği şeyi kesintisiz dinlerken, sürücüye navigasyon bilgileri verilebiliyor. Acayip havalı...

Head-up display ise selefinden tam yüzde 85 oranında daha büyük. Ayrıca bu sistemi artık direksiyon üzerinden kontrol edebiliyorsunuz. Günümüz otomobillerinin olmazsa olmazı ChatGPT de emrinize amade.

Boyutlar artmış olmasına rağmen bagaj kapasitesi küçülmüş. Sedan model koltuklar dik konumda 445 litre, yatay konumda 1.299 litre bagaj hacmi sunuyor. Avant'a geçtiğinizde ise bu hacimler sırasıyla 476 ve 1.424 litre.

Motor Seçenekleri​

Geldik hepinizin merakla beklediği motor seçeneklerine. Ingolstadt menşeli üretici burada da bizlere güzel sürprizler hazırlamış. Anahtar kelimemiz ise "MHEV Plus" sistemi.

Yeni 2.0 TFSI, 2.0 TDI ve 3.0 V6 TFSI motor seçeneklerinde karşımıza çıkan bu sistem; 48 voltluk bir başlangıç jeneratörü, 1.8 kWh büyüklüğe sahip bir batarya ve yeni aktarma organı jeneratöründen oluşuyor. Bu jeneratör, 18-25 kW arası ekstra güç sağlayabiliyor.

Fakat ilgi çekici olan tek şey bu değil. Yeni A5 ailesi, park esnasında ya da manevra yaparken sadece elektrik gücünü kullanacak. Hatta düşük süratlerde giderken -örneğin trafikte- sadece elektriğin gücünü kullanabileceksiniz.

Audi'nin verilerine göre MHEV Plus sitemi sayesinde dizel model 100 kilometrede yaklaşık 0.4 litre yakıt tasarrufu yapabiliyor. V6'da ise bu rakam 0.74'e çıkıyor.

Tabii unutmadan, MHEV Plus sisteminin aracın ağırlığını yaklaşık 65 kg artırdığını da belirtelim.

Teknik veriler şu şekilde:


Ekli dosyayı görüntüle 77047

Fiyat​

Audi şu anda Avrupa'da A5, A5 Avant, S5 ve S5 Avant'ın ön siparişlerini açtı. Resmi çıkış ise Kasım ayında gerçekleşecek. Giriş seviyesi 150 bg güç üretebilen modelin fiyatı Almanya'da 45.200 euro olarak belirlenmiş. Avant ailesi ise yaklaşık 1.000 euro kadar daha pahalı.

Ülkemizde sadece Cabrio, Sportback ve Coupe türevleri ile satışta olan A5 ailesinin başlangıç fiyatı ise yaklaşık 4 milyon TL.

Motor1

Video:​


Fotoğraflar:​

Audi yine yapacağını yapmış. Hem yenilenip hem de ana çizgilerini korumuş A5. Motor seçenekleri, tasarım hepsi tam anlamıyla mükemmel. 2.0TFSI'dan nasıl 150 beygir almışlar onu çözemedim sadece :D
 
Audi yine yapacağını yapmış. Hem yenilenip hem de ana çizgilerini korumuş A5. Motor seçenekleri, tasarım hepsi tam anlamıyla mükemmel. 2.0TFSI'dan nasıl 150 beygir almışlar onu çözemedim sadece :D

2.0 150'lik motor motor hacmi yerine motor gücünden vergilendiren ülkeler için. Aracın sigortasını, kaskosunu, vergisini ciddi şekilde etkiliyor.
 
Pek çok yeni araçlarda bu ön konsol kilometre ekranın (hayalet ekran / virtual cockpit) vs.. ekranın siperliğinin kaldırılması çok sinir bozucu, aracı tam anlamıyla yetim kalmış gibi gösteriyor, Siperlik olmayınca ön konsol resmen kötü duruyor, ve hem estetik hem de işlevsellik yok oluyor, O ekranı siperliğin içine gömeceksin arkadaş,

70 yıldır doğru uygulanan bir şeyi canım istedi böyle yaptım diyemezsin.
 
Pek çok yeni araçlarda bu ön konsol kilometre ekranın (hayalet ekran / virtual cockpit) vs.. ekranın siperliğinin kaldırılması çok sinir bozucu, aracı tam anlamıyla yetim kalmış gibi gösteriyor, Siperlik olmayınca ön konsol resmen kötü duruyor, ve hem estetik hem de işlevsellik yok oluyor, O ekranı siperliğin içine gömeceksin arkadaş,

70 yıldır doğru uygulanan bir şeyi canım istedi böyle yaptım diyemezsin.
Virüs gibi yayıldı her markaya bu tasarım...

Özellikle tozlu iken güneş vurdukça çok kötü görünüyor.
 

Geri
Üst Alt