AhmetCakmak
Yönetici
A4, tam 30 yıldır Audi'nin giriş seviyesi içten yanmalı modelleri arasındaki liderliğini sürdürüyordu fakat markanın stratejisine göre artık A4'ün içten yanmalı versiyonları üretilmeyecek, dolayısıyla A4'ün yerini A5 aldı diyebiliriz.
Önce temellerden başlayalım... Audi'nin isimlendirme sistemi A5 ile birlikte resmen değişmiş olacak. Bundan böyle A6 ya da Q4 gibi çift sayılara sahip modeller tamamen elektrikli (E-Tron takısını da alarak) olarak yoluna devam edecek. A5 gibi tek sayılara sahip modellerde ise içten yanmalı motorlar göreceğiz.
A5 Coupe ve A5 Sportback resmen aramızdan ayrılıyor. Fakat A5 ve A5 Avant, dudak uçuklatan yenilikler ile birlikte karşımızda. Gelin, modellere yakından bakalım.
Audi'nin standart olarak kullandığı ızgaranın daha düz ve geniş hale getirildiğini görüyoruz. Izgaranın her iki köşesinde de oldukça şık yeni far takımları dikkat çekiyor. Arka bölümde ise Audi tasarımcılarının imzası ışık barını görebiliyoruz.
A5'in en üst donanım seviyesinde far takımları ikinci nesil OLED versiyonları ile değişiyor. Sürüş esnasında sürekli hareket edebilen far takımları, 8 farklı animasyon ile birlikte gelecek. Hatta araçta bir sorun yaşanması ya da kaza gibi durumlarda stoplar, arkadan gelen sürücüleri uyaran bir animasyona sahip olacak.
Yeni A5, içten yanmalı olmasına rağmen hemzemin kapı kolları kullanıyor. Buna ek olarak model 17-20 inç büyüklüğe sahip jant seçenekleri ile alınabilecek. Egzozlar? Egzozlar tabii ki gerçek...
A5, segmentinde "kalite" kelimesinin standardı olmaya gelmiş. Her anlamda yüksek kalite materyal kullanan Audi mühendisleri, opsiyon listesini de inanılmaz donanımlarla doldurmuş.
Örneğin A5 tarihinde ilk kez tek bir tuşla karartılabilen cam tavan seçeneği mevcut. Yetmiyor, Bang&Olufsen 3D ses sistemini de aracınıza ekleyebiliyorsunuz. Bu sistem sürücü ve ön yolcu koltuklarının kafalıklarına da hoparlörler ekliyor. Bu sayede yolcu istediği şeyi kesintisiz dinlerken, sürücüye navigasyon bilgileri verilebiliyor. Acayip havalı...
Head-up display ise selefinden tam yüzde 85 oranında daha büyük. Ayrıca bu sistemi artık direksiyon üzerinden kontrol edebiliyorsunuz. Günümüz otomobillerinin olmazsa olmazı ChatGPT de emrinize amade.
Boyutlar artmış olmasına rağmen bagaj kapasitesi küçülmüş. Sedan model koltuklar dik konumda 445 litre, yatay konumda 1.299 litre bagaj hacmi sunuyor. Avant'a geçtiğinizde ise bu hacimler sırasıyla 476 ve 1.424 litre.
Yeni 2.0 TFSI, 2.0 TDI ve 3.0 V6 TFSI motor seçeneklerinde karşımıza çıkan bu sistem; 48 voltluk bir başlangıç jeneratörü, 1.8 kWh büyüklüğe sahip bir batarya ve yeni aktarma organı jeneratöründen oluşuyor. Bu jeneratör, 18-25 kW arası ekstra güç sağlayabiliyor.
Fakat ilgi çekici olan tek şey bu değil. Yeni A5 ailesi, park esnasında ya da manevra yaparken sadece elektrik gücünü kullanacak. Hatta düşük süratlerde giderken -örneğin trafikte- sadece elektriğin gücünü kullanabileceksiniz.
Audi'nin verilerine göre MHEV Plus sitemi sayesinde dizel model 100 kilometrede yaklaşık 0.4 litre yakıt tasarrufu yapabiliyor. V6'da ise bu rakam 0.74'e çıkıyor.
Tabii unutmadan, MHEV Plus sisteminin aracın ağırlığını yaklaşık 65 kg artırdığını da belirtelim.
Ülkemizde sadece Cabrio, Sportback ve Coupe türevleri ile satışta olan A5 ailesinin başlangıç fiyatı ise yaklaşık 4 milyon TL.
Motor1
Önce temellerden başlayalım... Audi'nin isimlendirme sistemi A5 ile birlikte resmen değişmiş olacak. Bundan böyle A6 ya da Q4 gibi çift sayılara sahip modeller tamamen elektrikli (E-Tron takısını da alarak) olarak yoluna devam edecek. A5 gibi tek sayılara sahip modellerde ise içten yanmalı motorlar göreceğiz.
A5 Coupe ve A5 Sportback resmen aramızdan ayrılıyor. Fakat A5 ve A5 Avant, dudak uçuklatan yenilikler ile birlikte karşımızda. Gelin, modellere yakından bakalım.
Boyutlar ve Dış Tasarım
İlk olarak değişen boyutlardan başlayalım. A5 ve A5 Avant, seleflerinden tam 67 mm daha uzun. Bu da modellerin toplam uzunluğunun 4.829 mm'ye kadar ulaştığı anlamına geliyor. Aks aralığı ise bu genişlemeden faydalanarak tam 80 mm uzamış. İki aks arasındaki toplam mesafe 2.900 mm'ye kadar çıkıyor.Audi'nin standart olarak kullandığı ızgaranın daha düz ve geniş hale getirildiğini görüyoruz. Izgaranın her iki köşesinde de oldukça şık yeni far takımları dikkat çekiyor. Arka bölümde ise Audi tasarımcılarının imzası ışık barını görebiliyoruz.
A5'in en üst donanım seviyesinde far takımları ikinci nesil OLED versiyonları ile değişiyor. Sürüş esnasında sürekli hareket edebilen far takımları, 8 farklı animasyon ile birlikte gelecek. Hatta araçta bir sorun yaşanması ya da kaza gibi durumlarda stoplar, arkadan gelen sürücüleri uyaran bir animasyona sahip olacak.
Yeni A5, içten yanmalı olmasına rağmen hemzemin kapı kolları kullanıyor. Buna ek olarak model 17-20 inç büyüklüğe sahip jant seçenekleri ile alınabilecek. Egzozlar? Egzozlar tabii ki gerçek...
Kabin
Gelelim kabin içerisine... Aslında konsolda, Q6 E-Tron esintilerini görmek mümkün. Yekpare OLED ekran 11.9 inç büyüklükteki dijital gösterge panelini ve 15.4 inç büyüklükteki bilgi eğlence sistemini kapsıyor. Fakat A5 içerisinde kalite, birkaç seviye daha yükseltilmiş.A5, segmentinde "kalite" kelimesinin standardı olmaya gelmiş. Her anlamda yüksek kalite materyal kullanan Audi mühendisleri, opsiyon listesini de inanılmaz donanımlarla doldurmuş.
Örneğin A5 tarihinde ilk kez tek bir tuşla karartılabilen cam tavan seçeneği mevcut. Yetmiyor, Bang&Olufsen 3D ses sistemini de aracınıza ekleyebiliyorsunuz. Bu sistem sürücü ve ön yolcu koltuklarının kafalıklarına da hoparlörler ekliyor. Bu sayede yolcu istediği şeyi kesintisiz dinlerken, sürücüye navigasyon bilgileri verilebiliyor. Acayip havalı...
Head-up display ise selefinden tam yüzde 85 oranında daha büyük. Ayrıca bu sistemi artık direksiyon üzerinden kontrol edebiliyorsunuz. Günümüz otomobillerinin olmazsa olmazı ChatGPT de emrinize amade.
Boyutlar artmış olmasına rağmen bagaj kapasitesi küçülmüş. Sedan model koltuklar dik konumda 445 litre, yatay konumda 1.299 litre bagaj hacmi sunuyor. Avant'a geçtiğinizde ise bu hacimler sırasıyla 476 ve 1.424 litre.
Motor Seçenekleri
Geldik hepinizin merakla beklediği motor seçeneklerine. Ingolstadt menşeli üretici burada da bizlere güzel sürprizler hazırlamış. Anahtar kelimemiz ise "MHEV Plus" sistemi.Yeni 2.0 TFSI, 2.0 TDI ve 3.0 V6 TFSI motor seçeneklerinde karşımıza çıkan bu sistem; 48 voltluk bir başlangıç jeneratörü, 1.8 kWh büyüklüğe sahip bir batarya ve yeni aktarma organı jeneratöründen oluşuyor. Bu jeneratör, 18-25 kW arası ekstra güç sağlayabiliyor.
Fakat ilgi çekici olan tek şey bu değil. Yeni A5 ailesi, park esnasında ya da manevra yaparken sadece elektrik gücünü kullanacak. Hatta düşük süratlerde giderken -örneğin trafikte- sadece elektriğin gücünü kullanabileceksiniz.
Audi'nin verilerine göre MHEV Plus sitemi sayesinde dizel model 100 kilometrede yaklaşık 0.4 litre yakıt tasarrufu yapabiliyor. V6'da ise bu rakam 0.74'e çıkıyor.
Tabii unutmadan, MHEV Plus sisteminin aracın ağırlığını yaklaşık 65 kg artırdığını da belirtelim.
Teknik veriler şu şekilde:
Fiyat
Audi şu anda Avrupa'da A5, A5 Avant, S5 ve S5 Avant'ın ön siparişlerini açtı. Resmi çıkış ise Kasım ayında gerçekleşecek. Giriş seviyesi 150 bg güç üretebilen modelin fiyatı Almanya'da 45.200 euro olarak belirlenmiş. Avant ailesi ise yaklaşık 1.000 euro kadar daha pahalı.Ülkemizde sadece Cabrio, Sportback ve Coupe türevleri ile satışta olan A5 ailesinin başlangıç fiyatı ise yaklaşık 4 milyon TL.
Motor1
Video:
Fotoğraflar:
Ekli dosyalar
-
1721234102310.png1,022.2 KB · Görüntüleme: 50
-
1721234111559.png1.3 MB · Görüntüleme: 48
-
1721234118149.png1.1 MB · Görüntüleme: 71
-
1721234131616.png1.9 MB · Görüntüleme: 73
-
1721234157148.png1.5 MB · Görüntüleme: 70
-
1721234163852.png1.7 MB · Görüntüleme: 49
-
1721234176417.png1.3 MB · Görüntüleme: 49
-
1721234190857.png1.5 MB · Görüntüleme: 53
-
1721234198611.png1.5 MB · Görüntüleme: 50
-
1721234212076.png1.1 MB · Görüntüleme: 51