2015 Golf 1.4 comfort baskı balata değişimi


grkm39

Yeni Üye
Katılım
3 Ara 2022
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Konum
İstanbul
İsim
Görkem
Araç
Golf 1.4 tsi
Selamlar, 2015 golf 1.4 comfort 80.000 de aracım var. Debriyaj biraz yukarda kavramaya başladı, birde debriyaji bırakırken tel gerilme sesi benzeri ses geliyor. Baskı balatayi degistirmek istiyorum bu sebeple bir kaç sorum olacak. Öncelikle değişimi yapınca bu ses gider mi acaba? Değişim için 2 teklif aldım;
1. Yetkili servis, 21.000 fiyat verdi ancak şanzıman yağı degisimine gerek yok dedi, değişmiyor dedi. Belki volant değişimi de gerekebilir onu açınca gorecez tabi fiyat ta artabilir dedi.
2. Özel servis tanıdık usta, şanzıman yağı değişimi dahil 12.500 fiyat verdi.
Ne yapmak mantıklı olur, hangisini tercih etmeliyim, özel serviste yaptirirsam sorun yasarmiyim acaba, ya da yetkili servis yağı neden değiştirmeye gerek yok diyor ? Bir de yetkili servisteki görevli dışardaki parçaların orijinal olmadigini, üretilen parçaların yetkili servisler için ayri, dış piyasa için ayrı uretildigini söyledi, dogrumudur acaba ?
Teşekkürler şimdiden.
 

Selamlar, 2015 golf 1.4 comfort 80.000 de aracım var. Debriyaj biraz yukarda kavramaya başladı, birde debriyaji bırakırken tel gerilme sesi benzeri ses geliyor. Baskı balatayi degistirmek istiyorum bu sebeple bir kaç sorum olacak. Öncelikle değişimi yapınca bu ses gider mi acaba? Değişim için 2 teklif aldım;
1. Yetkili servis, 21.000 fiyat verdi ancak şanzıman yağı degisimine gerek yok dedi, değişmiyor dedi. Belki volant değişimi de gerekebilir onu açınca gorecez tabi fiyat ta artabilir dedi.
2. Özel servis tanıdık usta, şanzıman yağı değişimi dahil 12.500 fiyat verdi.
Ne yapmak mantıklı olur, hangisini tercih etmeliyim, özel serviste yaptirirsam sorun yasarmiyim acaba, ya da yetkili servis yağı neden değiştirmeye gerek yok diyor ? Bir de yetkili servisteki görevli dışardaki parçaların orijinal olmadigini, üretilen parçaların yetkili servisler için ayri, dış piyasa için ayrı uretildigini söyledi, dogrumudur acaba ?
Teşekkürler şimdiden.
Yetkili servise şanzıman yağı değiştirmek deveye hendek atlatmaktan daha zor. Neden diretirler anlamak zor !

Olur da özelde yaptıracaksanız şanzıman yağı seçimine dikkat edin, uyumsuz yağlar çok sorun açıyordu.

Biraz forumu karıştırın, hangi yağların iyi geldiğini hangilerin sorun çıkardığını paylaşanlar vardı.

Yetkili yada özel hangisi? seçim konusunda fikir belirtemiyorum. Bütçe durumuna, özel servisin profesyonelliğine, alınacak parçanın orjinal olup olmamasına vb. değişkenler var.

Orjinal parça endişeniz varsa; yetkili servisten parça fiyatını alıp dışarısı ile kıyaslayın, fiyat farkı çok yoksa parçayı yetkili servisten alın. Gerçi böyle de özel de yaptırmanın anlamı kalmıyor maliyet yukarı yönlü yükseleceği için.
 
Foruma yeni katılanlar da dilerse kendini tanıtma başlığında kısaca tanıtıyor.


Foruma Hoşgeldiniz,
Keyifli Sürüşler...
 
Benim aracım da 80.000'de iken aynı şekilde yukarıda kavramaya başlamıştı. Binen ustalar sen bu kavramayı değiştir bitmek üzere dedi hep. Yukarıda kavraması bence kronik bir durum, başka Golf 7'lerde de denk geliyorum.

Şu an kendi aracım 145.000'de ve bugüne kadar hiç kaçırmadı. Kaçırdığını hissettiğim gibi gider değiştirirm ama şimdilik sıkıntısı yok.
Bence acele etmeyin değiştirmek için, belirti gösterirse gider yaptıtırsınız.

En kötü ihtimalle çekici çağırttırıp kavramaya değişmesi için bir ustaya çektrirsiniz. Manuel araçlarda tek kütleli volan var, DSG araçlarda ise çift kütleli. Çift kütleli olanlar debriyaj ile değişiyor, tek kütleliler genellikle yeniden kullanılabliyor. Durumu çok kötü değil ama biraz ilgi istiyor ise yüzeyini tornacıda temizletip takıyorlar.
 
Benim aracım da 80.000'de iken aynı şekilde yukarıda kavramaya başlamıştı. Binen ustalar sen bu kavramayı değiştir bitmek üzere dedi hep. Yukarıda kavraması bence kronik bir durum, başka Golf 7'lerde de denk geliyorum.

Şu an kendi aracım 145.000'de ve bugüne kadar hiç kaçırmadı. Kaçırdığını hissettiğim gibi gider değiştirirm ama şimdilik sıkıntısı yok.
Bence acele etmeyin değiştirmek için, belirti gösterirse gider yaptıtırsınız.

En kötü ihtimalle çekici çağırttırıp kavramaya değişmesi için bir ustaya çektrirsiniz. Manuel araçlarda tek kütleli volan var, DSG araçlarda ise çift kütleli. Çift kütleli olanlar debriyaj ile değişiyor, tek kütleliler genellikle yeniden kullanılabliyor. Durumu çok kötü değil ama biraz ilgi istiyor ise yüzeyini tornacıda temizletip takıyorlar.
Teşekkürler hocam, peki debriyaji bırakırken gelen tel yerilme sesine benzer bir ses onun sebebi ne olabilir ya da sizde de var mı öle bir ses acaba?
 
Yetkili servise şanzıman yağı değiştirmek deveye hendek atlatmaktan daha zor. Neden diretirler anlamak zor !

Olur da özelde yaptıracaksanız şanzıman yağı seçimine dikkat edin, uyumsuz yağlar çok sorun açıyordu.

Biraz forumu karıştırın, hangi yağların iyi geldiğini hangilerin sorun çıkardığını paylaşanlar vardı.

Yetkili yada özel hangisi? seçim konusunda fikir belirtemiyorum. Bütçe durumuna, özel servisin profesyonelliğine, alınacak parçanın orjinal olup olmamasına vb. değişkenler var.

Orjinal parça endişeniz varsa; yetkili servisten parça fiyatını alıp dışarısı ile kıyaslayın, fiyat farkı çok yoksa parçayı yetkili servisten alın. Gerçi böyle de özel de yaptırmanın anlamı kalmıyor maliyet yukarı yönlü yükseleceği için.
Teşekkürler hocam
 
Tam tarifinizden anlayamadım ama öyle bir ses yok sanırım.
 

Geri
Üst Alt