laudatory2
Yeni Üye
Herkese merhabalar başımdan geçen süreç çok ilginç ve servis ilk defa böyle bir durumla karşılaştıklarını söyledi. Aracım 2013 Golf 1.2 TSI Manuel 120 bin kilometrede.
Aracımın 2-3 ayda bir debriyajı dipte takılı kalıyordu ve araç boşa geçmiyordu. Bu sorun üzerine bir özel servise gittiğimde (bu dönemde sadece debriyajın takılı kalma sorunu var vites geçişleri yağ gibi) üst merkezin değişmesi gerektiğini söylediler. Üst merkez değişimi sonrası arabayı aldım ve test sürüşüne çıktım. Debriyaj düzelmişti ve vites geçişlerim hala sorunsuzdu. Ta ki ertesi gün aracın hidroliği boşalana kadar. Park halinde aracın hidroliği tamamen yere akmıştı ve debriyaj boşa çıkmıştı. Bunun üzerine servise çekiciyle aracı tekrar götürdük. Bu sefer borudan kaynaklı olmuştur vs diye bir parça bekledik.
Parçanın bekleme süresinde servis değişen üst merkezi tekrar değiştirmeyi düşünüp üst merkezi tekrar değiştirdiğinde hidrolik kaçırmasının olmadığını ilk parçadan kaynaklı bir arıza olduğunu söyledi ( takılan parçalar orijinal ). Bunun üzerine tekrar test sürüşüne çıktığımda tüm viteslerim kemikli bir geçişe dönüşmüştü. 1 den 2 ye, 3 ve 4. vitesler hepsi iki aşamalı geçişe sahip oldular ve bu durum aşırı sinir bozucu tamamen sürüş esnasında yazı tura atarak vites değiştiriyordum. Bu sorun tüm viteslere dağılmasına rağmen özellikle 5. vitese hiç geçmeme durumu oluştu. Bu sorunun üzerine tekrar servise gittiğimde alt merkezinde değişmesi gerektiğini söyleyip değiştirdiler. Fakat sorun gene çözülmedi. Bunun üzerine servis baskı balata ve şanzımana(senkromençlere) bakılması gerektiğini söyledi. Ben de bunu kabul etmedim çünkü aracım debriyaj sorunuyla servise gidip hiç olmayan bir kemikli vites atma sorunuyla servisten dönüyordu. Bu süreç zarfında senkromençlerin veya baskı balata işine girmek saçma geliyordu.
Ardından bir ustaya götürüp vites ayarı yaptırdım. Bu sefer kemikli geçiş biraz azaldı fakat ara ara hala yapıyor. Usta ayarla kurtarabildiği kadar kurtardı durumu fakat özellikle 2 den 3 e geçişler ve 5. ve 6. vitesler bazen geçmemeye devam ediyor. Belki bunlar akan trafikte biraz olsa tolere edilebilir fakat geri vitese girmesi nerdeyse 4 denemeden 1 inde oluyor. (4 kere debriyajı farklı farklı pompalayıp geriye takmaya çalışıyorum ve 4 te 1 oranında geri vitese geçirebiliyorum aracı)
Bu forumdaki çözüm arayışım belki başına gelmiş olan olabilir veya yol gösterecek birileri olabilir çünkü dediğim gibi aracımı bıraktığımdaki yağ gibi geçen vites geçişlerim şuan tamamen şans oyunu gibi bazen geçiyor bazen geçmiyor tamamen aracın insiyatifine kalmış bulunmakta.
Aracımın 2-3 ayda bir debriyajı dipte takılı kalıyordu ve araç boşa geçmiyordu. Bu sorun üzerine bir özel servise gittiğimde (bu dönemde sadece debriyajın takılı kalma sorunu var vites geçişleri yağ gibi) üst merkezin değişmesi gerektiğini söylediler. Üst merkez değişimi sonrası arabayı aldım ve test sürüşüne çıktım. Debriyaj düzelmişti ve vites geçişlerim hala sorunsuzdu. Ta ki ertesi gün aracın hidroliği boşalana kadar. Park halinde aracın hidroliği tamamen yere akmıştı ve debriyaj boşa çıkmıştı. Bunun üzerine servise çekiciyle aracı tekrar götürdük. Bu sefer borudan kaynaklı olmuştur vs diye bir parça bekledik.
Parçanın bekleme süresinde servis değişen üst merkezi tekrar değiştirmeyi düşünüp üst merkezi tekrar değiştirdiğinde hidrolik kaçırmasının olmadığını ilk parçadan kaynaklı bir arıza olduğunu söyledi ( takılan parçalar orijinal ). Bunun üzerine tekrar test sürüşüne çıktığımda tüm viteslerim kemikli bir geçişe dönüşmüştü. 1 den 2 ye, 3 ve 4. vitesler hepsi iki aşamalı geçişe sahip oldular ve bu durum aşırı sinir bozucu tamamen sürüş esnasında yazı tura atarak vites değiştiriyordum. Bu sorun tüm viteslere dağılmasına rağmen özellikle 5. vitese hiç geçmeme durumu oluştu. Bu sorunun üzerine tekrar servise gittiğimde alt merkezinde değişmesi gerektiğini söyleyip değiştirdiler. Fakat sorun gene çözülmedi. Bunun üzerine servis baskı balata ve şanzımana(senkromençlere) bakılması gerektiğini söyledi. Ben de bunu kabul etmedim çünkü aracım debriyaj sorunuyla servise gidip hiç olmayan bir kemikli vites atma sorunuyla servisten dönüyordu. Bu süreç zarfında senkromençlerin veya baskı balata işine girmek saçma geliyordu.
Ardından bir ustaya götürüp vites ayarı yaptırdım. Bu sefer kemikli geçiş biraz azaldı fakat ara ara hala yapıyor. Usta ayarla kurtarabildiği kadar kurtardı durumu fakat özellikle 2 den 3 e geçişler ve 5. ve 6. vitesler bazen geçmemeye devam ediyor. Belki bunlar akan trafikte biraz olsa tolere edilebilir fakat geri vitese girmesi nerdeyse 4 denemeden 1 inde oluyor. (4 kere debriyajı farklı farklı pompalayıp geriye takmaya çalışıyorum ve 4 te 1 oranında geri vitese geçirebiliyorum aracı)
Bu forumdaki çözüm arayışım belki başına gelmiş olan olabilir veya yol gösterecek birileri olabilir çünkü dediğim gibi aracımı bıraktığımdaki yağ gibi geçen vites geçişlerim şuan tamamen şans oyunu gibi bazen geçiyor bazen geçmiyor tamamen aracın insiyatifine kalmış bulunmakta.