18 jant önerisi


oguzhanbey69

Yeni Üye
Katılım
20 Haz 2020
Mesajlar
5
Tepkime puanı
5
Konum
İSTANBUL
İsim
Oğuzhan Coşkun
Araç
Golf 1.5 TSİ HİGHLİNE
Merhabalar 19 proteria janttan 18 e dönmek istiyorum aracın üzerinde şuan orjinal dijon jantları var proterialar satılıktır.

18 jant öneriniz nedir tercihim Sparco Asetta gara ama malum çok pahalı.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2024-08-06 at 14.06.44.jpeg
    WhatsApp Image 2024-08-06 at 14.06.44.jpeg
    414.7 KB · Görüntüleme: 92

Msw mat grafit fakat araçta basıklık olmazsa ufak duruyorlar. Dijon daha iyi yüksek araçta
 
Merhabalar 19 proteria janttan 18 e dönmek istiyorum aracın üzerinde şuan orjinal dijon jantları var proterialar satılıktır.

18 jant öneriniz nedir tercihim Sparco Asetta gara ama malum çok pahalı.
Merhabalar ben de golf 8.5 rline için aynı jantı düşünüyorum 8.5 kasa da jantlar berbat ama kafama takılan tek soru ET değeri sparco da et değeri 48 orjinal vw jant larda 51 olması lazım benim aracımda 17 inch orjinal jant var 48 et değerinde 18 inch jant taksam sorun olur mu acaba bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim
 
Merhabalar ben de golf 8.5 rline için aynı jantı düşünüyorum 8.5 kasa da jantlar berbat ama kafama takılan tek soru ET değeri sparco da et değeri 48 orjinal vw jant larda 51 olması lazım benim aracımda 17 inch orjinal jant var 48 et değerinde 18 inch jant taksam sorun olur mu acaba bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim


Bir sorun olmaz. Lastikler 3mm dışarı doğru çıkar, bu da çoğu araç için yeterince kabul edilebilir bir değerdir.

Daha yakışıklı bir görüntü oluşacaktır.


.
 
Merhabalar 19 proteria janttan 18 e dönmek istiyorum aracın üzerinde şuan orjinal dijon jantları var proterialar satılıktır.

18 jant öneriniz nedir tercihim Sparco Asetta gara ama malum çok pahalı.
19dan 18e geçme sebebiniz nedir bende 18den 19a geçmeyi düşünüyordum bilgi verirseniz ona göre hareket ederim
 
Ben yazın 18 , kışın 16 kullanıyorum. 18 günlük kullanımı çıkarıyor ama 19 un huzursuz edeceğini düşünmekteyim. Diğer yandan 19 golf için büyük bir ebat. Ben geçmem geçmek isteyenede tavsiye etmem. Arada bir cadde yapan garaj aracı varsa, görsel olarak hazırlandıysa 19 tabiki olabilir. (Motor mekanik yürüyen üzerine doldurulan golfede 19 jant olmaz, yorar, sektirir)
 
Ben yazın 18 , kışın 16 kullanıyorum. 18 günlük kullanımı çıkarıyor ama 19 un huzursuz edeceğini düşünmekteyim. Diğer yandan 19 golf için büyük bir ebat. Ben geçmem geçmek isteyenede tavsiye etmem. Arada bir cadde yapan garaj aracı varsa, görsel olarak hazırlandıysa 19 tabiki olabilir. (Motor mekanik yürüyen üzerine doldurulan golfede 19 jant olmaz, yorar, sektirir)
Hocam merakımdan soruyorum sekme tam olarak nedir? Çok yerde görüyorum bu sekme muhabbetini.

Mesela dalçık gibi yerlerden geçerken yaylar esner. Yukarı aşağı hafif bi salınım olur. Sekme bu mudur?

Jant ebatı, yay sertliği vs. ilişkisi nedir?

Diğer arkadaşlar da yanıtlabilir.

Konu sahibine önerim orijinal bulabiliyorsa sebring, durban veya jurva.
 
Yay amortisör ve lastik üçü birlikte çalışır, zıplama hoplama sekme hallerini engelleyerek stabil konforu, yol tutuşunu sağlar. Aslında işin büyük kısmı amortisör ve yayda biter. Daha pahalı araçlarda daha gelişmiş sistemlerde bulunur. Koıiover, adaptip süspansiyon vb.
Ancak lastil jant ebatlarıda ülkemizdeki yolların kalitesi nedeniyle önem arz eder. Jant büyüdükçe lastik yanağı daralır. Dar yanaklı lastik daha sert olur ve esneme payı olmaz. Bu yüzden konfor beklenemez. Büyük jant lastik amortisör yay coilower vb modifikasyonlar yapılmadan kullanılmaz. Hem görsel hem mühendislik olarak sakat bir durum oluşturur.
Hal böyle olunca;
Spor yay, süspansiyon, coilower vb. Takımım altına büyük jant, dar yanak lastik takılınca esneme aralığı çok azalır. Yollardaki dalma, yama, tümsek, köprü bağlantıları, vb sorunlarda araç salınım yapar, stabil hale gelmesi için gereken sönümlemeyi kaybettiği için zıplar durur. Buda hem konfor hemde yol tutuş zaafiyeti oluşturur.
Çüzüm var tabi; 80/100 bin tl ye kw coilower alınır ayarlı, altınada orjinal jant ile premium lastik🤌🏻
 

Geri
Üst Alt